Skip to main content

Sinds een maand of 2 -3 hebben we dagelijks last van het regelmatig kortstondig (20 sec. Tot 3 minuten) uitvallen van internet. Erg vervelend, zeker als je tv aan het kijken bent, dan ben je 2 tot 5 minuten verder voordat je weer verder kan kijken.

 

Uiteraard heb ik al meerdere keren de procedures uitgevoerd die kon voorschrijft, alles gereset, modem aan uit etc..etc…

Ben nu een beetje klaar ermee, iedere dag weer via het appje van kpn de procedures uitvoeren en restten van modem werkt tijdelijk en dan na een tijdje begint het weer.

Heb een hele dag een "ping" opdracht op google.com gedaan. Hieruit blijkt dat er inderdaad periodes voorkomen dat het internet enkele secondes wegvalt en erg onstabiel is voor meerdere minuten.

De apparatuur: glasvezel, kpnbox 12 met 2 superwifi punten.

Nu las ik ergens dat iemand anders ook dit probleem had en dat de kabel van de glasvezelbox naar het modem toe blijkbaar niet helemaal goed was.

Ik zou graag willen weten of dit door te meten is op de een of andere manier.

 

 

Hi @FredServ! Welkom op het forum. 

Zou je nog willen laten weten welk type SuperWifi punten je hebt? Of deze zwart of wit gekleurd zijn? En wil je ook laten weten of er een tv-ontvanger aangesloten is op 1 van die SuperWifi punten?


Ik heb de zwarte en de tv is aangesloten op de wifi versterker.

Echter, ik krijg geen internetverbinding via de modem. Daar valt ie af en toe uit ,(getest op bedrade computer op de modem)

 


@FredServ ik heb gekeken voor je. Ik zie wel wegvallende verbindingen. Maar niet veel. Ik zie op 29 september, 4 oktober en 7 oktober 1 keer een wegvallende verbinding. Op verschillende tijden van elkaar. 

Zou je eens een uitdraai willen maken van de logs van het modem? Die staan bij “My modem” onder “Maintenance”. Links in het menu vind je “Logs”. Specifiek de logs van 4 of 7 oktober zijn interessant.


Hallo Bram,
Bedankt voor je berichtje.
Het kan kloppen dat op die dagen de verbinding weg is gevallen. Maar het komt dus heel erg regelmatig voor dat de internet verbinding slecht is (gemeten aan het PING-en naar Google, waarbij regelmatig > 500 ms uit komt op bepaalde tijden.

De log is erg groot….(per dag meerdere pagina’s). Hoe kan ik die het beste uitdraaien? Of moet ik allemaal screenshots ervan maken?

Hoor het graag.


@FredServ als het gaat om de logs van 4 en 7 oktober, het handigst is die even onder een spoiler te plaatsen. Dan blijft alles overzichtelijk. 
 

Klik in dat veld op “Spoiler”. Dan krijg je een vak. Alles dat je in dat vak plaatst wordt automatisch verkleind. 


Hoi,

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel het logbestand van het modem. Dat zijn denk ik bij elkaar wel 40 screenshots. Is er geen mogelijkheid om dat logbestand uit te draaien als een tekst bestand of heel het log bestand op te slaan? Anders ben ik uren bezig om allemaal screenshots te maken…

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? :-)


@FredServ ik snap wat je bedoelt. Het automatisch uitdraaien van de logs is helaas niet mogelijk. Gelukkig zijn alle logs niet nodig. Waar ik voornamelijk nieuwsgierig naar ben zijn de logs van de aangegeven dagen. Op 10 oktober is de verbinding weggevallen rond 17:40. 

 


 

 

 


Hoi Bram,
Ik hoop dat je hiermee wat kan?
Zijn er nog al wat….

Hoor het graag van. (Bedankt tot dusver voor je hulp!).

 


@FredServ mijn vermoeden is dat een van de SuperWifi versterkers het probleem is. En dan specifiek die met serienummer eindigend op E8. Zou je eens willen kijken of dat het apparaat is met het MAC Adres eindigend op CC:06?

Ik wil je vragen de SuperWifi met dat serienummer af te koppelen. En alleen de SuperWifi met het serienummer eindigend op AD1 aangesloten te laten. Kijk of dan het wegvallen ophoudt. 

Als dat niet zo is, of als dat niet het MAC Adres is van de SuperWifi, laat dan weten van welk apparaat dit wel is. Dit zie je bij My Modem onder Client List. 

Dit is het laatste dat ik je moet vragen voor ik het door kan zetten naar de technische dienst. 🙂 We zijn er bijna.


Hallo Bram,

Op de een of andere manier heb ik nu al 5 dagen geen last meer gehad (Ik heb niets verandert of gedaan!!).
Ik kijk het nog even aan. Mocht het weer beginnen, dan zal ik jouw advies nog opvolgen en kijken of daar iets mee is.
Ik laat het over een week nog eens horen.


Helaas, vandaag weer  volop problemen…..

Wat een drama spul. Begrip niet zo goed hoe dit kan. Vanaf het moment dat ik het abonnement weer heb verlengd is het een en al drama.

Het is ook moeilijk om te achterhalen wat er nu iedere keer is, want het gebeurt op willekeurige momenten. Zit er aan te denken om maar wwe terug te gaan naar SKP, want iedere keer dit gezeur is niet erg fijn…….


Ben ca 1,5 uur bezig geweest omdat de tv ontvanger moest updaten.

Heeft ca. 5 x getracht te updaten, maar iedere keer viel het modem van internet.

Kom nu ook met geen mogelijkheid meer in het modem? Geeft aan dat de inloggegevens niet goed zijn, maar heb hier niets aan verandert.

Ik krijg sterk het vermoeden dat het modem af en toe zijn eigen leven leidt.Heb alles meerdere malen opnieuw gestart, kost zoveel tijd dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben.

Ook weer een ping laten lopen, waarbij weer opvalt dat er constant gaten vallen…..(zie voorbeeld hieronder)

 

Af en toe ook extreem lange tijden:

64 bytes from 142.250.179.174: icmp_seq=183 ttl=60 time=25.285 ms
64 bytes from 142.250.179.174: icmp_seq=184 ttl=60 time=961.598 ms
64 bytes from 142.250.179.174: icmp_seq=185 ttl=60 time=15.136 ms


@FredServ dan is het ook wel genoeg geweest. Ik dacht dat het met een instelling van onze kant verholpen was na je bericht een aantal dagen geleden. Dat is duidelijk niet zo. 

Ik heb een ticket aangemaakt. Daarbij heb ik aangegeven waar de modemlogs gevonden kunnen worden. We nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. Dit doen we op het mobiele nummer eindigend op 46.

Laat je hier weten zodra je iets van ons gehoord hebt?


Vandaag wederom 3 uur aan het rommelen geweest om tv te ontvangen. Modem die spontaan 2x opnieuw opstart. Daarna werkt ineens geen van de tv ontvangers meer, blijkbaar zijn beide wifi punten de instellingen kwijt. Paarse lampjes..

Beide wifi versterkers opnieuw geinstalleerd. daarna constant wegvallen wifi signaal. Als je dan de app van kpn volgt, geeft ie aan dat er een uitstekende verbinding is met de versterkers, maar na een paar minuten valt het signaal weg en gaat de versterker van groen naar blauw en naar rood, en dan. een minuut later weer naar groen. Dit gebeurt een keer of 4 in 20 minuten….

Ik weet niet wat er allemaal gebeurt, maar heb sterk het vermoeden dat het modem een geheel eigen leven aan het leiden is….

Enfin, ik kreeg vanavond een sms van KPN dat ze de eerst volgende werkdag contact met me op gaan nemen. Aan de service ligt het in ieder geval niet :-))
(gek genoeg op het moment dat het modem voor de 1e keer uit en direct weer aanging, alsof er een reset plaatsvond….en daarna werkte niets meer….).

Wordt vervolgd…..


@FredServ bij het aanmaken van het ticket wordt normaalgesproken het modem gereset. Ik heb die opdracht gegeven maar kreeg de melding terug dat het signaal mogelijk niet goed was doorgekomen. Daarom heb ik er verder niks over vermeld.

De kans is aanwezig dat ik de schuld op me moet nemen voor het wegvallen van gisteravond. 


Hoi Bram,

Ik heb ondertussen een nieuw modem gekregen.

Het lijkt erop dat de problemen nu weg zijn. Ik heb geen problemen meer gehad.

Verbaasde me ook over het feit dat het nieuwe modem alle gegevens (wachtwoorden etc..) in no-time overgenomen had, zodat ik niets opnieuw hoefde in te stellen. Helemaal top!