Skip to main content

Storing bekabeld internet, wifi en tv

 

In januari begon het internet regelmatig uit te vallen, bedraad en wifi

20 januari telefonisch contact gezocht met de KPN, keurig geholpen!
Man heeft op afstand alles bekeken en doorgemeten en ziet diverse uitvallen.

Gaf het advies om een switch te vervangen omdat daar waarschijnlijk de storing vandaan kwam.

Netgear ProSAFE GS105E - Netwerk Switch was volgens hem de beste

Tweede advies was om ook de wifi punten te vervangen.

 

Netgear ProSAFE GS105E - Netwerk Switch  (€ 36,99) en 3x superwifi punten (€90) aangeschaft.

 

Wifi is nu echt snel, maar helaas valt alles nog met enige regelmaat uit, meest 5-10 minuten en dan doet alles het weer.

 

4 februari weer contact gezocht met KPN wordt weer keurig netjes geholpen, deze ziet ook dat het internet regelmatig uitvalt, doet nog wat metingen en vermoedde dat de experiabox V10 de boosdoener is.

Hij adviseert de Experiabox V12

Bespreken de optie’s, opsturen of ophalen bij de KPN winkel, ik geef aan ophalen bij de KPN winkel, hij maakt een melding in het systeem hiervoor.

Ik ga met het oude modem naar de KPN winkel in Bussum, melding staat er keurig in, maar winkels hebben V12 niet op voorraad.

Winkelmedewerker adviseert weer even te bellen en dan sturen ze hem op, zegt hij.

 

Meteen na terugkomst weer KPN gebeld, dame kan niets voor mij doen, maar gaat de man die ik gesproken heb een mailtje sturen om het op te lossen en mij terug te bellen.

Ze zou zelf ook een melding maken om te zorgen dat het zeker gebeurt.

 

Vandaag (7 februari) maar weer bellen, ik heb namelijk nog niets gehoord.

Medewerker zegt dat ze nu niks kan doen, omdat ik niet thuis was, ik leg uit dat er 4 februari al uitgebreid onderzoek was gedaan en dat het enige probleem is dat de V12 niet op voorraad is in de winkels en dat deze opgestuurd kan worden (tekst medewerkers KPN)

Ze ziet wel de omruilmelding staan, maar wil hier niets mee doen, ik moet als ik thuis ben maar weer bellen.

Beetje moedeloos vertel ik dat ik dan waarschijnlijk weer iemand anders aan de lijn krijg en ik weer van vooraf aan kan beginnen.

Nee hoor, is haar antwoord, ik zet alles in het systeem.

Ik bel vanavond, krijg een medewerker aan de lijn, u hebt nu geen storing kan niets voor u doen

Ik vraag nog; u kan toch zien dat ik regelmatig storing heb? En terug lezen in het systeem wat er geschreven staat?  Reactie van uw medewerker; U heeft nu geen storing, bel maar terug als u een storing heeft.

 

Ondertussen redelijk boos geworden van dit kastje naar de muur beleid.

Het lijkt erop dat sommige medewerkers echt hun best doen om de klanten serieus te helpen, maar er ook een aantal zitten die een ander idee hebben over klantvriendelijkheid.

 

Maar ben nu €140 verder en nog steeds regelmatig storing.

 

Ik heb veel vertrouwen in de eerste twee medewerkers, zij namen de tijd om alles goed te meten en te bekijken.

 

Graag een goede oplossing (niet het verhaal van u moet kabels wisselen, al het bekabelde werk is door een installateur aangelegd en twee maal gemeten door KPN medewerkers). Hoe kan ik de V12 hier op mijn adres ontvangen? En zijn de storingen dan opgelost?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Vul u profiel aan en dan gaat een medewerker binnen (gemiddeld) twee dagen op u reageren. Ik verwacht dat zij met een passende oplossing zal komen.


Ik denk niet dat een box 12 u gaat helpen. De v10 is het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad. Gaat er een rood lampje branden op het modem als u uitval heeft? Heeft u dit soort dingen in huis? 

 


Hallo Jeroen,

Dank je voor de tip
Heb mijn profiel aangevuld

 


Hallo Joep,

Ik ga er op letten of er een lampje gaat branden als alles uitvalt
Nee heb ik niet in huis, heb nu (op aanraden KPN) netgear switch en 3x super Wifi punten van de KPN
en als het werk, werkt het perfect
 


Hallo Joep,

dus had toch de v10 moeten accepteren?
Ik heb er geen verstand van, ook hier gaf de medewerker aan dat de V12 nieuwer en beter was

 


Heeft u glasvezel of een koperaansluiting?


Hallo Joep,

Glasvezel


Hi @Marco M! Ik zie met de gegevens in je profiel wel de wegvallende verbindingen. Tot 4 februari. Volgens mijn gegevens is daarna het uitvallen weggebleven. Heb je na die datum er nog last van gehad? Ik denk niet dat het omwisselen van het modem de oplossing is. Zou je verder aan kunnen geven of de KPN Thuis app alle apparaten ziet? Het lijkt van mijn kant alsof je maar 2 SuperWifi punten aan hebt gesloten. 


Hallo Bram,

klinkt raar maar nadat ik hem heb losgekoppeld en naar KPN Bussen ben gereden en weer heb opgehangen hebben we volgens mij geen storing meer gehad.

Alle drie de punten zie ik op de app en branden groen, een is met een kabel verbonden aan de  experiabox, (begaande grond) een staat los aan de andere kant van de kamer (ook begaande grond) en de derde staat op de eerste verdieping.

Ben benieuwd wat jou mening is

mvg Marco


@Marco M mijn directe mening is dat ik erg blij ben dat het werkt. :wink: Ik weet niet of je ook voor het opnieuw aansluiten de Experia Box nog hebt gereset. Wat ik vaak meemaak is dat bijna alles gereset is, maar niet alles. En dat dit problemen geeft bij installatie. Verder ben ik persoonlijk voorzichtig met kiezen waar ik achteraf uitzoek wat de oorzaak was. In veel gevallen zijn dat dingen die bijna uniek zijn. Ik probeer vooral echt uit te zoeken als ik de kans groot vind dat ik het nog een keer ga tegenkomen. 

Wat ik wil aanraden is nu niet te veel meten maar vooral te merken. Gewoon de dingen doen die je wilt doen met je apparaten. En pas te meten op het moment dat je merkt dat iets trager gaat dan je gewend bent. Als er iets is of als je denkt dat er iets is, laat het dan hier weten. Dan hebben we de geschiedenis er gelijk bij en kunnen we gericht verder. 


Hallo Bram,

Ik ook 
Heb de box eraf gehaald, naar Bussum gereden, terug, en weer opgehangen
En nu draait het tot nu toe prima

Blijft nog dat ik het raar vindt dat bij de eerste en tweede medewerker (en jij dus ook) gewoon terug konden kijken in het verleden wat er gebeurt is.
Mij oplossingen aanbieden (switch en Superwifi  gekocht, zelf betaald) naar KPN Bussen sturen en het vanaf daar eigenlijk verkeerd gaat.
Derde medewerker kan niet terug kijken/ weigert dat, trekt zich niets aan van eerdere diagnoses en blijkt achteraf niets in het systeem gezet te hebben van jullie wat ze uitdrukkelijk had beloofd.

Waardoor ik in de avond weer alles van vooraf aan moest vertellen, wat eigenlijk totaal zinloos was want het en wat de dame kon zeggen: kan niks doen, u heeft geen storing, bel maar terug. Deze nam nog geeneens de moeite om maar ook iets te doen.
Wat ik al schreef, door een en twee keurig geholpen ,ik kan niet beoordelen of het technisch klopte, maar kreeg hier wel een goed gevoel bij.
Door de derde al redelijk het bos ingestuurd en door de vierde echt als een klein kind het bos ingestuurd, mijn vraag was namelijk aan de laatste twee medewerkers: hoe krijg ik de beloofde Modem V12? En toen werd er gewoon gezegd, ik kan niets terugzien en je hebt geen storing.

Maar nu, Bram, moet ik wachten tot ik weer storing krijg? of kan jij me helpen aan een nieuw modem?
 


@Marco M ik denk dat het mis is gegaan bij het advies van de medewerker die een modemwissel heeft aangeraden. We kunnen bij het wegvallen verschil zien tussen wegvallen voor of na het aansluitpunt in je woning. In dit geval zie ik het wegvallen na het aansluitpunt. Alleen betekent dit niet altijd direct het modem. Ik denk dat hier een medewerker met de beste bedoelingen heeft aangeraden die maar te wisselen. Terwijl het hier handiger was geweest eerst het netwerk aan te passen en dan te kijken. Wel ga ik kijken wat ik met het signaal over de medewerkers kan doen. Het is niet de bedoeling zo'n gevoel aan een gesprek over te houden, ongeacht of we je ergens mee kunnen helpen. 

Ik denk dat als ik met de situatie nu een aanvraag doe voor een Box 12 zal die worden afgewezen, juist omdat alles werkt. Het modem dat je hebt past ook goed bij je abonnement. Verder lijkt dus alles nu goed te werken. Ik heb alle metingen gedaan die ik kan doen om echt zeker te weten dat ik niet ergens iets kleins over het hoofd heb gezien. Vanuit daar denk ik dat we gerust kunnen wachten op een nieuwe storing omdat ik denk dat die niet snel zal voorkomen.

Wat ik met je af wil spreken is dat nu eerst te doen. Als dan toch binnen korte tijd een storing ontstaat heb ik daarmee een goede reden om alsnog de aanvraag voor een nieuw modem te doen. Wel wordt die gekozen uit beschikbare voorraad. Het kan dus ook zijn dat je dan een nieuwe Experia Box V10 krijgt. 

 


Hallo Bram,

Druk met werk, vandaar even wat later
Tot nu toe een keer bedraad uitgevallen en twee keer de wifi 
Wat wel raar was bij de wifi uitval dat de superwifi die aangesloten zit aan de experiabox groen ging knipperen tijdens de uitval
In alle gevallen kwam alles weer opgang na een minuut of 5
Enig idee?

mvg Marco


Hi @Marco M! Druk met werk is een goed teken toch? :wink: Het knipperen kan een aantal dingen betekenen. Snel knipperen geeft aan dat de verbinding opnieuw wordt opgebouwd. Langzaam knipperen dat er opnieuw opgestart wordt. Welke van deze 2 zag je gebeuren? Was er tijdens die onderbrekingen nog iets bijzonders aan de hand? Maakte je gebruik van veel apparatuur? Of apparatuur die je normaal niet vaak gebruikt?