Skip to main content

Ik heb afgelopen jaren regelmatig te maken dat mijn wifisnelheid van 40mbs terugvalt naar ca 5 mbs

Zodoende kwamen er ca 4 monteursafspraken per jaar en na bezoek van de monteur ging alles weer op de beloofde snelheid van 40Mbs.

Op dit moment is mijn snelheid weer terug gevallen naar 5mbs, maar gelukkig heeft KPN een nieuwe wifimanager, dus heb ik die al enkele keren gebruikt en dit brengt bij mij totaal geen verbetering, dus lijkt er maar 1 oplossing mogelijk, een monteur laten komen.  Het merkwaardige is dat dit nu alleen maar kan als je er voor betaald.     Dus kort samengevat , kpn kan niet leveren wat ze beloven en waarvoor ik betaal, daarom moet ik als klant ook nog betalen om die wanprestatie op te lossen.    Slimme zet van KPN, de klant betaald dus dubbel of blijft met de klacht zitten.   

dit kan toch niet waar zijn      

 

met teleurgestelde maar vriendelijke groet

Riny

 

Nee hoor kpn is niet verantwoordelijk voor je WiFi. Je betaald voor een goed werkende verbinding tot en met het modem.  De WiFi is voor jezelf.  Als er een monteur komt en het probleem wordt veroorzaakt door iets waar kpn verantwoordelijk voor is betaal je geen kosten. Uiteraard helpen we je hier ook graag.


Wat hebben die monteurs gedaan dan om het weer goed te krijgen?

Was/is het een wifi ding? Of een binnenkomend signaal ding?

Welk modem gebruik je? Ik neem aan een koperverbinding? En meet bekabeld ook dat verschil?


Hallo heren, 

De meting is ook gemeten bekabeld aan de modem V10a , dus dat maakt geen verschil.

Het heeft niets te maken met verstoringen in huis, kpn monteurs hebben dat eerder ook vastgesteld.  Het lastige is wel dat het repeterend terugkomt. Wat ze precies doen is mij ook onduidelijk, maar menig monteur staat wel ca 1,5 uur te meten en te zoeken waar het probleem zit alvorens de modem weer de juiste snelheid doorgeeft.

Maar alle info zal ongetwijfeld opgeschreven staan bij kpn en zou een volgende monteur moeten helpen. 

 

Groet en fijne avond 

Riny

 


Hi @RinyM! Het is inderdaad zo dat als je een monteur langs wilt laten komen die alleen de wifi gaat verbeteren dat dit geld kost. Op het moment dat je een storing hebt waar je zelf niks aan kan doen, door bijvoorbeeld een instelling in de wijkcentrale die niet goed is, dat dit niet voor jouw kosten zou moeten zijn. De kosten van je abonnement zijn inclusief garantie van KPN dat we binnen acceptabele marge leveren wat we beloven. En nou moet ik zeggen dat 5Mbit waar dit 40Mbit zou moeten zijn veel te laag is. Ik zie dat je je profiel al hebt ingevuld en uit metingen zie ik dat inderdaad de snelheid tot aan het modem veel te laag is. Wat ik zou willen voorstellen is dat ik een monteur voor je inplan maar dat ik daarbij ook aangeef dat dit in het verleden meermaals is voorgekomen. Wel moet ik om dit te kunnen doen eerst nog je modem een reset geven. Om te voorkomen dat ik dit doe op een moment waarop het slecht uitkomt zou ik je willen vragen aan te geven of er de komende paar dagen tijden zijn waarop dit slecht uitkomt. Laat het even weten. Dan kan het dus zijn dat buiten die tijden om het modem een keer uitvalt. Als dit zo is ben ik dus voor je bezig met het aanmaken van een opdracht voor de monteur. 


Hallo Bram, 

allereerst mijn dank voor je reactie en het aanmaken voor een monteursopdracht.

Je mag wat mij betreft de modem op elke dag resetten als dit maar voor 18 uur gebeurd, dat is geen probleem en ik hou daar wel rekening mee.

Wat het inplannen van een monteur betreft laat ik de dag en tijdstip volledig aan jou over, ik schik me er wel naar.


@RinyM de opdracht is aangemaakt. We zullen binnenkort contact met je opnemen om te zien hoe we dit het best kunnen aanpakken om te zorgen voor een blijvende oplossing. Om in de tussentijd voor wat extra internet te zorgen heb ik op je KPN mobiele nummers een extra bundel gezet. Let wel op dat als deze bundel op is dat je overgaat op je gewone mobiele bundel. Contact doen we via het mobiele nummer dat je bij ons hebt aangegeven en uiteraard krijg je SMS berichten met bevestiging van alles dat we doen. :relaxed:  


Hi @RinyM! Heb je ondertussen contact gehad? En hoe zijn de diensten op dit moment?


Hi @RinyM! Heb je ondertussen contact gehad? En hoe zijn de diensten op dit moment?

Hallo Bram,  het steeds terugkerende probleem is ook nu weer verholpen, waarvoor dank.

Diensten zijn nu weer zoals het hoort, laten we hopen dat het nu goed blijft.

vriendelijke groet RinyM

 


@RinyM Super om te horen! Ik zal het topic voor je sluiten. Mocht het zo zijn dat het onverhoopt toch terug komt laat het dan hier weten. Dan houden we alles op 1 plaats en hoef je niet meer opnieuw te beginnen. Maar ik wil er vanuit gaan dat dit topic lekker gesloten blijft.