Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig verbonden maar geen internet verbinding Box 12

• 13 februari 2025
  • 16 reacties
  • 165 keer bekeken

Hoi allemaal, 

Sinds een week heb ik problemen met mijn internet en loop eigenlijk vast.

Ik moet mijn wifi router steeds uit en aan zetten om misschien voor 30 minuten te kunnen genieten van internet. Ik heb alles gedaan wat ik kon, zoals 2 minuten de stroom eraf halen, de modem een Hard reset geven, ik heb zelfs een ander modem gekregen dit ging een week goed en nu heb ik weer dezelfde problemen. Volgens kpn werkt m'n modem gewoon maar mijn telefoon en andere apparatuur zijn daar niet mee eens.

Ik heb een wifi 12 box en zoek iemand die ditzelfde probleem heeft.

Ik heb geen wifi versterkers of iets

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik heb hier niet direct verklaring noch oplossing voor, als de gehele verbinding wegvalt is het toch het handigst even met ons te bellen op 0800-0402, het liefst op het moment dat de verbinding wegvalt of zo kort mogelijk daarna. Mijn collega's kunnen ook meekijken of de verbinding stabiel is op de langere termijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit veroorzaakt wordt door iets op je netwerk maar dat is dan weer wat lastig vast te stellen. Je gebruikt geen wifiversterkers begrijp ik maar gebruik je wel andere netwerkapparatuur? Wat heb je allemaal aangesloten zitten?

Bekijk origineel

16 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@Dfcja, welkom op onze community! Wat een merkwaardig issue! Dus je apparaat is wel verbonden met je wifi maar het internet werkt niet? Als je je experiabox uitschakelt, is het wifinetwerk dan wel verdwenen? Dit klinkt namelijk toch als iets van een wifiversterker of apparaat dat een wifinetwerk uitzendt met dezelfde SSID als je experiabox

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 februari 2025

Hoi Thomas.

Als ik mijn router uitzet verdwijnt de wifi ook. Ik heb geen versterkers in huis.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice maar die kunnen weinig betekenen voor me aangezien mijn router verbonden is dus ik moet wel internet hebben....  echter moet ik al nu meer dan 3 weken hiermee dealen omdat niemand me kan helpen (zie foto).

Ik heb een 2 jarig abonnement bij kpn lopen en zou dus betekenen dat ik tot augustus volgend jaar dit probleem blijf hebben omdat niemand van de klantenservice mij kan helpen.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 249 reacties
  • 23 februari 2025

Inloggen op de v12 en daar bij internetverbinding/ipv6 de ipv6 uit zetten. Probeer of dit helpt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 februari 2025
Paul.K schreef:

Inloggen op de v12 en daar bij internetverbinding/ipv6 de ipv6 uit zetten. Probeer of dit helpt.

Hoi Paul.

Deze optie stond al uit op de router 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 249 reacties
  • 23 februari 2025

Ik zie op je plaatje dat je op wifi6 zit.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Kijk of dit helpt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 februari 2025
Paul.K schreef:

Ik zie op je plaatje dat je op wifi6 zit.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Kijk of dit helpt.

Hoi paul,

Geprobeerd, heel even internet gehad maar valt weer weg.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 23 februari 2025

​@Dfcja 

En als u de bandbreedte op 2.4Ghz op 20Mhz zet en 5Ghz op 80Mhz?

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 249 reacties
  • 23 februari 2025

Heb je ook al het glasvezel kastje (wat voor de modem zit) van stroom gehaald. 

Heb je met een vaste verbinding geen probleem?

Je kan nog een netwerk reset op je mobiel proberen. Dan moet je wel je netwerk weer instellen op je mobiel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025
Paul.K schreef:

Heb je ook al het glasvezel kastje (wat voor de modem zit) van stroom gehaald. 

Heb je met een vaste verbinding geen probleem?

Je kan nog een netwerk reset op je mobiel proberen. Dan moet je wel je netwerk weer instellen op je mobiel.

Hoi paul,

Ik heb geen glasvezel kastje, ook vaste verbindingen krijgen geen internet. Het resetten heb ik via het modem al gedaan, via m'n telefoon en meerdere mensen van de klantenservice, echter nog steeds problemen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025
PPR058x schreef:

​@Dfcja 

En als u de bandbreedte op 2.4Ghz op 20Mhz zet en 5Ghz op 80Mhz?

Hoi PPR,

op die frequency staat de modem, echter voor misschien 15 minuten internet en dan weer niks

• Topper
  • 21 reacties
  • 24 februari 2025

ook van alles al geprobeerd. van  diverse freq en bandbreedte uitgetest. Bij ook regelmatig de verbinding van wifi apparaten weg (iPhone, macbook) 

Ook melding van netwerk down van mijn ip cameras  via direct posten. Spul is niet stabiel

Ook blijkt dat ik verborgen ipadres had. Dus niet in de status overzicht zichtbaar van de box12 . 

Is allemaal wel vreemd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Ik heb hier niet direct verklaring noch oplossing voor, als de gehele verbinding wegvalt is het toch het handigst even met ons te bellen op 0800-0402, het liefst op het moment dat de verbinding wegvalt of zo kort mogelijk daarna. Mijn collega's kunnen ook meekijken of de verbinding stabiel is op de langere termijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit veroorzaakt wordt door iets op je netwerk maar dat is dan weer wat lastig vast te stellen. Je gebruikt geen wifiversterkers begrijp ik maar gebruik je wel andere netwerkapparatuur? Wat heb je allemaal aangesloten zitten?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 februari 2025

Hier ook een probleem. Op 10 februari zijn wij (gedwongen door KPN!!!) op glasvezel gegaan. Monteur kreeg het werkend. We hebben een Box 12 als modem. En 2 witte wifi versterkers. Met laptops en smart tv gaat het best goed. Heel af en toe valt de verbinding weg maar die herstelt dan weer. Maar onze Samsung telefoons schieten steeds op verbonden zonder internet. Alles geprobeerd, aan/uit zelfs de netwerkinstellingen gereset maar niks helpt. Ook het kastje en de modem al gereset. Als je de wifi op de telefoon even uit en weer aan zet raakt hij weer verbonden maar na korte tijd wederom hetzelfde. Met de oude verbinding en experia hadden wij echt helemaal nooit problemen. Wat is dit toch?? Ik las op een ouder topic dat het zwarte glasvezelkastje de boosdoener kan zijn doordat de rode poort kapot is of heel vaak korte onderbrekingen geeft. Misschien is een telefoon hier gevoeliger voor dan de andere apparatuur? Zelfs als ik bij de router sta of bij een versterker die op groen staat herstelt de verbinding zich niet vanzelf.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025
Thomas van KPN schreef:

Ik heb hier niet direct verklaring noch oplossing voor, als de gehele verbinding wegvalt is het toch het handigst even met ons te bellen, het liefst op het moment dat de verbinding wegvalt of zo kort mogelijk daarna. Mijn collega's kunnen ook meekijken of de verbinding stabiel is op de langere termijn.

Hoi thomas, 

Ik hebde klantenservice meerdere keren gebeld maar die kunnen mij niet helpen omdat volgens het systeem ik wel internet heb, hierdoor kunnen ze me niet helpen. Het enige wat ik van jullie heb is de box 12 router en meer niet

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • 27 februari 2025

Ik snap wat je zegt ​@Dfcja, maar kijken of de verbinding actief is en kijken of deze stabiel is zijn twee verschillende dingen. Mijn collega's moeten beiden kunnen controleren.

Als de verbinding wel stabiel blijft maar toch je verbinding weg valt op al je apparaten zou dat probleem ergens tussen de apparaten zitten, daarom vraag ik wat je allemaal aangesloten hebt zitten. 

​@gru en ​@piets-forum, deze problemen zijn dermate klant-specifiek dat we dit beter in jullie eigen topics kunnen bespreken. We denken daar graag even mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 februari 2025
Thomas van KPN schreef:

Ik snap wat je zegt ​@Dfcja, maar kijken of de verbinding actief is en kijken of deze stabiel is zijn twee verschillende dingen. Mijn collega's moeten beiden kunnen controleren.

Als de verbinding wel stabiel blijft maar toch je verbinding weg valt op al je apparaten zou dat probleem ergens tussen de apparaten zitten, daarom vraag ik wat je allemaal aangesloten hebt zitten. 

​@gru en ​@piets-forum, deze problemen zijn dermate klant-specifiek dat we dit beter in jullie eigen topics kunnen bespreken. We denken daar graag even mee!

Hoi thomas ,

Nee ik merk wanneer de verbinding bijna gaat verbreken veel langzamer gaan (van mb/s naar kb/s) dit is voor mij een teken dat mijn router er bijna mee gaat stoppen

Reageer