Skip to main content

Goede dag,

 

De afgelopen paar weken hebben wij dagelijks last van een wegvallende verbinding. Dit gaat om periodes van 30 seconden tot 10 minuten dat heb hele internet gewoon plat ligt. We hebben alle apparaten gecontrolleerd op eventuele malware die misschien problemen zou veroorzaken maar geen problemen daar. Het restarten van de modem helpt ook niet, het is gewoon wachten tot de verbinding terug komt. Hier wat informatie die misschien helpt:

 

Abonnement: Hussel Internet 200 Mbit/s

Modem: Sagemcom F5359 (Experia v12)

 

Ik heb de modem log gecheckt en dit wordt terug gegeven:

 

Ik heb geprobeerd KPN te bellen maar het enige wat er wordt aangeraden is om de router te resetten en anders een monteur te plannen. Dus ik dacht ik probeer het hier, misschien heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt.

Dat is niet zoals het hoort. Krijgen lampjes op het modem een andere kleur bij uitval? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruikt u dit soort dingen in huis?

 


Hoi @Joep1965 ,

Het enige wat er gebeurt met de lampjes is dat het wifi lampje soms gaat knipperen, verder geen anderen kleuren. 

We maken geen gebruik van netwerk switches of iets dergelijks.


Hoi @Sercon, welkom op ons forum!
Ik kijk ook graag even mee vanaf deze kant. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @Thomas,

 

Als het goed is is alles ingevuld!


Bedankt voor je gegevens @Sercon, ik heb meteen de lijn uitgelezen en zie dat deze niet goed is.
Ik heb alvast een monteur ingepland om het ticket aan te maken. 

Het vroegst mogelijke tijdstip is morgenochtend (25-08) tussen 10:00 en 12:00. Komt dit jou ook uit?
Als het niet uitkomt kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service omdat we daar direct contact hebben.
Een reactie hier zal ik morgen pas lezen en dan is het misschien te laat.

Je krijgt hier per sms/mail ook nog even een bevestiging van.
Wil je ons laten weten hoe het afloopt?


Dank @Thomas ! Ik had gister geen mogelijkheid meer om hier een blik te werpen maar ik heb de monteur wel kunnen binnenlaten gelukkig! Hij heeft het aansluitpunt vervangen, aangezien deze goed verouderd was, en vervolgens gezegd dat de metingen er goed uitzien nu. Vervolgens heeft hij ook aangeraden om eventueel naar een v10 te switchen als de problemen blijven. Bedankt voor het regelen en we hopen op het beste.


Ah gelukkig! :sweat_smile: de lijn ziet er nu ook een stuk beter uit vanaf hier.
Mocht het toch weer instabiel worden of mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Hoi @Thomas ,

 

Het is ondertussen een weekje geleden en ik moet helaas melden dat het probleem niet is verholpen. Het begon goed, zonder problemen en naar maten de week verstreek valt het internet steeds vaker weg. Misschien toch de modem downgraden zoals de monteur voorstelde?


Hoi @Sercon, ik heb de lijn nu net uitgelezen en hij ziet er inderdaad weer niet goed uit. 
Ik heb meteen een monteur voor je ingepland op het eerstvolgende tijdstip, morgen 07-09-2021 tussen 10:00 en 12:00.
Als dit niet uitkomt kan je deze herplannen via de link die je krijgt per sms of telefonisch via 0800-0402!

Laat ons vooral weten wat er uit komt!