Skip to main content

Hallo,

Ik had een tijd geleden al een topic aangemaakt over regelmatig tijdelijke uitval verbinding: 

Dit probleem speelt nog steeds. De situatie is als volgt: Ik gebruik alle middelen van KPN en daarachter een Ubiquiti installatie. KPN zorgt voor de ip-adressen. 

Inmiddels heb ik uitgevogeld hoe ik Speedtests kan runnen vanaf mijn Ubiquiti cloudkey (die  natuurlijk bedraad is aangesloten). Wanneer het internet op mijn iPhone niet werkt, kan ik wel bij de cloudkey, maar kan de cloudkey niet bij het internet. Het gaat bijna voorspelbaar mis tussen 21 en 22 uur. Zie screenshots, die zijn van verschillende dagen. De verbinding herstelt zichzelf na een paar minuten. 

Ik heb ook geprobeerd om naar mijnmodem.kpn te gaan, maar dat geeft geen uitsluitsel want is altijd traag als dikke… 

 

24-8-23
25-8-23
27-8-23

 

 

Hi @m_a_rnix

Valt de verbinding alleen via de wifi weg? Je noemt je iPhone, dus ik ben benieuwd of er ook apparaten zijn die bekabeld aangesloten zijn. 

Ik heb de verbinding tot aan je modem doorgemeten en die is vanuit ons de laatste tijd niet weggevallen. Het lijkt dus na het modem mis te gaan.


Als het niet duidelijk was: met mijn iPhone maak ik via WiFi een ssh verbinding met de CloudKey. Die is bedraad aangesloten op jullie router, en kan dus geen verbinding maken op de momenten die ik aangeef. Is het zo duidelijk?

Mijn conclusie: de WiFi werkt lokaal, want ik kan bij de cloudkey, en daarna gaat er iets mis, want de cloudkey kan niet bij het internet en ik kan niet bij de instellingen van de router. 


Ik vermoed dat het dan toch misgaat in de eigen apparatuur. 😞

Vanuit ons zie ik namelijk geen wegvallende verbinding en ik kan de reden voor het wegvallen van de Ubiquity Cloudkey. Ook niet als ik je logs zo doorneem. 
Ik ben niet bekend met Ubiquity producten helaas, misschien iemand anders in de community wel.

Anders is contact met Ubiquiti ook een idee misschien. Ze zijn per mail en chat bereikbaar zo te lezen, dus hopelijk hebben zij dan een oplossing.