Skip to main content

Hier exact dezelfde problemen. Regelmatig valt de hele verbinding enkele minuten uit, na een minuut of 3 hersteld het zich vanzelf weer. Het begint voor mijn gevoel ook steeds vaker voor te komen.

(dus ook rood lampje op de modem, en blauwe schermen op de TV met een foutmelding)

Experia V10a met daaraan 3 experia wifi extenders waarvan er eentje een tv ontvanger er achter heeft hangen, eentje via een unmanaged switch, en eentje via een devolo dlan 1200+ setje.

Echter kan ik me niet voorstellen dat hetgeen er achter hangt van belang is aangezien het al bij de modem zelf fout gaat.

We resetten de modem nog wel eens zelf, de devolo set wil nog wel eens verbinding verliezen en dan gaat de stekker er uit . . . . . 


Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt voor jouw vraag

 

Hey @Henri80, dat klinkt niet zoals het hoort. Rood lampje vooral niet. Gelukkig heb je jouw forumprofiel al ingevuld en heb ik gelijk kunnen kijken. Ik zie inderdaad in de afgelopen periode regelmatig een uitval. Het is dan zaak om uit te vogelen of het in je verbinding of in je Experia Box zit. Ik zie hier dat je een glasvezelaansluiting hebt. Op het moment dat de Experia Box rood lampje geeft, hoe branden dan de lampjes op je glaspunt? Als het daar ook rood is, dan zit het hem waarschijnlijk in de verbinding. In dat geval mag je deze eens twee minuten stroomloos maken, en dan daarna kijken of de uitval opnieuw voorkomt. Brand het glaspunt verder zoals het hoort, dan is het eerder je Experia Box. 

Ik kan vanaf hier op dit moment niets doen omdat de boel nu in orde is bij het doormeten. Ik raad je dan ook aan om, op het moment dat zo'n uitval opnieuw voorkomt na het stroomloos maken van je glaspunt, of als het glaspunt in orde is en alleen je Experia Box rood brand, gelijk contact op te nemen (0800-0402, gratis). De collega kan dan de boel doormeten en de vervolgstappen (monteur, of een nieuwe Experia Box) met je regelen.


Hey @Henri80, dat klinkt niet zoals het hoort. Rood lampje vooral niet. Gelukkig heb je jouw forumprofiel al ingevuld en heb ik gelijk kunnen kijken. Ik zie inderdaad in de afgelopen periode regelmatig een uitval. Het is dan zaak om uit te vogelen of het in je verbinding of in je Experia Box zit. Ik zie hier dat je een glasvezelaansluiting hebt. Op het moment dat de Experia Box rood lampje geeft, hoe branden dan de lampjes op je glaspunt? Als het daar ook rood is, dan zit het hem waarschijnlijk in de verbinding. In dat geval mag je deze eens twee minuten stroomloos maken, en dan daarna kijken of de uitval opnieuw voorkomt. Brand het glaspunt verder zoals het hoort, dan is het eerder je Experia Box. 

Ik kan vanaf hier op dit moment niets doen omdat de boel nu in orde is bij het doormeten. Ik raad je dan ook aan om, op het moment dat zo'n uitval opnieuw voorkomt na het stroomloos maken van je glaspunt, of als het glaspunt in orde is en alleen je Experia Box rood brand, gelijk contact op te nemen (0800-0402, gratis). De collega kan dan de boel doormeten en de vervolgstappen (monteur, of een nieuwe Experia Box) met je regelen.

Hallo Erik, bedankt voor je antwoord.

Tot nu toe gaat 't goed, geen uitval gehad.

(na 2 minuten het geheel stroomloos te hebben gehouden.)

Glaspunt lampjes branden overigens nooit rood.

Uitval duurt ook vaak slechts enkele minuten.

Tegen de tijd dat ik één van je collega's aan de telefoon heb en alles heb uitgelegd en hij zover is om het geheel door te kunnen meten is de storing van die enkele minuten al wel weer over.

Kortom lastig te diagnosticeren.


Goed om te horen dat het tot nu toe goed gaat, @Henri80. En dat de glaslampjes ook bij een uitval niet rood worden. Wijst erop dat de oorzaak ergens na het glaspunt zit. Mocht het toch weer voorkomen, dan mag je ook gerust hier terugkomen. Dan nemen we opnieuw een kijkje :)