Skip to main content

Sinds de overname van Telfort naar KPN zijn wij als klant er sterk op achteruit gegaan maar de prijs steeg wel.

Bij Telfort kon je zonder problemen telefoon kontact lopnemen bij vragen en.of problemen en altijd adequaat en vriendeliojk geholpen. Nu alleen een website voor zee specifieke problemen. Maar wanneer je een probleem met je intyernet hebt. Hoe zinvol is dit dan wel niet: nul dus.

IIn Amersfoort, Falstaffhof blijkt zeer regelmatig 's morgens, in de namiddag of 's nachts de verbinding een tijd lang frequent weg te vallen. Na proberen komt de verbinding wweer op om kort daarna weer weg te vallen. Na onbepaalde tijd is de verbinding weer constand.

Ik kan me niet herinneren in hoie verre dat bij Telfort ooit voor kwam.

 

Kan Telfort KPN misschien asap (as soon as possible) overnemen? Daar worden we allemaal beter van.

Kan Telfort KPN misschien asap (as soon as possible) overnemen? Daar worden we allemaal beter van.


Helaas, @Overgang van Tefort naar KPN: dat kan niet aangezien Telfort niet meer bestaat.

De prijzen stijgen jaarlijks, dus die opmerking snap ik wel en is te verklaren. Dat je verteld dat je er sterk op achteruit gegaan bent, snap ik niet want met de overgang van Telfort naar KPN is er technisch niets aangepast.

Ik mis best veel informatie, dus daarom een vragenlijst: 

  • Sinds wanneer valt de verbinding weg? En kun je een schatting koppelen aan “een tijd lang”?
  • Gaat het om een bekabelde of draadloze internetverbinding? Als je ook gebruik maakt van KPN TV: valt dat dan ook weg?
  • Van welk type modem maak je gebruik en hoe/ welke kleur branden de lampjes als de verbinding wegvalt?
  • Heb je het modem al eens herstart en/of gereset?

Ik denk dat het sowieso een goed idee is dat jouw internetverbinding doorgemeten wordt. 

Het snelste is om dat telefonisch te laten doen, zo kunnen er direct zaken gecontroleerd en/of uitgesloten worden en eventuele vervolgstappen afgesproken worden.
Als je met ons belt, probeert ons keuzemenu al het één en ander uit te sluiten, als je aan de lijn blijft wordt je automatisch doorverbonden met één van mijn collega's.

Wij zijn telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.


Dag Shyrin,

Het is eigenlijk al vanaf het begin. Maar dan laat je het maar even omdat er voortdurend berichten komen over werkzaaheden, uitbreidingen etc.

De storingen zijn natuurlijk niet de hele dag door maar zeer regelmatig. Ik denk toch ieder dag wel een keer. 'Meestal aan het eind van de middag. 17:00, 18:00. Bepaalde updates bijv. TomTom navigatie en van Windown 10 doen ik dan al niet meer uit angst dat de boel dan door het wegvallen van de verbinding verziekt wordt.

Valt de verbinding weg dan probeer ik mbv Windows 10 de verbinding te maken/verbreken de boel weer aan de gang te krijgen. Dat lukt soms in één keer maar meestel pas na herhaalde pogingen. Vaak is de verbinding er weer om een tel later weer te verdwijnen. Met regelmatig de melding "geen verbinding mogelijk" of "geen internet".

En dan plotsklapt werkt het weer een tijd tot de volgende onderbreking... 

En dat werd ik van de week in eens even spuugzat. Via KPN website naar een mogelijkheid dit verhaal kwijt te kunnen. Onmogelijkheid! Allemaal vaste keuzemenu's waardoor je het probleem nergens kwijt kunt. Na verloop van tijd kwam ik bij toeval op dit forum terecht waar ik dan maar mijn verhaal heb gedumpt; wie niet waagt die niet wint.. En… het schokkende is wanneer het echt niet meer werkt door bijv ergens verderop in de verbinding, waar kan je dan terecht met je storing. Een telefoonnummer is nergens te vinden uitgesloten. Het forum doorkijkend: één grote klachtenstroom. Dat 0800 0402 nummer kom ik dank zei jouw antwoord nu net pas tegen.

Enfin, na mijn geklaag: ik kijk zelden TV, alleen acht uur journaal en dan meteen uit dat ding.

In het begin herstartte ik de router maar dat levert niets op. Kleur lampjes bij een storing weet ik niet want daar kijk ik al geen jaren meer na. De storing herstelt zich vanzelf op een bepaald moment. 

Router type Experia Box V10 in de Telfort tijd nog geïnstalleerd.

De verbindingen van glasvezel kastje naar router is bekabeld. Verbinding naar SolarEdge kast tbv zonnepanelen is bekabeld en mijn computertuig via WiFi.

Overigens ten tijde van geen storing werkt alles prima: Wifi door het helehuis bereikbaar en de verbinding is dan super snel. Bij downloaden tot 6mb/sec.

Ik zal de boel laten controleren via 0800 0402 en zal jouw advisering noemen. 

Met dank en vriendelijke groet.

Joop

 


Met jouw uitleg snap ik de frustratie met betrekking tot de storing/ verbinding beter: zo hoort het ook niet te werken.

Is het al gelukt om telefonisch contact met ons op te nemen?


Dag Shyrin,

Ik heb nog geen contact opgenomen omdat ik voor een paar maanden naar het buitenland ga.

Maar de afgelopen dagen lijkt het netwerk beter z'n best te doen; één keer 's morgens.

Bij thuiskomst bekijk ik  de boel opnieuw maar dan weet ik waar ik moet zijn wanneer het nog steeds misgaat.

Beste groeten,

 


Helder, dank voor de terugkoppeling!

Goed verblijf in het buitenland en als er in de toekomst nog vragen of opmerkingen zijn, dan weet je ons te vinden!


Kleine vraag valt internet alleen weg op je pc? Werkt internet op de je telefoon via wifi dan nog wel. En doet je tv het ook nog?


Dag Eduard,

Nee, het is het netwerk want inderdaad ook smartphone en tablet doet dan niets meer.

TV weet ik niet. Ik kijk nooit TV alleen het 8uur journaal en eigenlijk weet ik ook dat allang nu.nl, nos.nl.

Beste groet,

Joop