Skip to main content

Hi @FireMike,

Heeft het nieuwe modem bij jou geholpen? Ik ervaar precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Om de haverklap gebeurt het dat mijn apparaten nog wel verbinden met de wifi, maar vervolgens geen websites kan openen. Als ik het goed lees in jouw geval alleen sommige sites niet, in mijn geval helemaal niets meer.

 

Een restart én reset naar fabrieksinstellingen van de modem helpt, maar binnen een uur tot een week (hier is geen lijn in te ontdekken) ben ik weer terug bij af.

 

Mocht het bij jou hebben geholpen, dan kan @Denise_  mij misschien ook helpen :)

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Hi @J B B,

Vervelend dat je dezelfde problemen hebt! Yes, bij mij heeft de nieuwe modem alles verholpen, het werkt nu weer prima.  

De Experia Box V10A werkt niet altijd even goed, als je de forums afstruint kom je de nodige berichten tegen van mensen die problemen met deze modem ervaren. De vervanging die ik kreeg (volgens mij de V10) werkt prima.

Veel succes!


Dankjewel voor je reactie @FireMike !

@Denise_ Zou jij ook eens bij mij willen meekijken? Zoals gezegd heb ik ook regelmatig een DNS issue, wat alleen verholpen wordt door een restart van de modem. Hoor graag wat jij adviseert!


Hallo @J B B, welkom! Balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Je blijft dus wel verbonden met het wifi netwerk, maar kunt geen website benaderen. Als dit gebeurt, werkt de bekabelde internetverbinding dan nog wel? En jouw televisie, werkt die op dat moment nog? Als verder alles goed werkt, dan ligt het probleem mogelijk in jouw wifi verbinding. In dat geval raad ik je dan aan om de vernieuwde Wifi Manager te proberen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet. 

Mocht je nou ook problemen met jouw overige diensten ervaren, dan moeten we verder kijken. Ik wacht je reactie af.


Hi @Denise_ ,

 

Ik heb het dus al gereduceerd tot de DNS, net zoals Michiel, daar gaat het niet lekker mee. Een reset of restart van de modem verhelpt het probleem. Op de een of andere manier loopt hij daarna na enige tijd toch weer vast. De melding die ik dan krijg is:
 

“Deze site is niet bereikbaar” en vervolgens: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN.

 

Antwoord op je vragen:

  • Tv werkt wel inderdaad
  • Nee dankjewel, ik heb geen superwifi punten nodig, het ligt niet aan de wifi verbinding.  Op alle verdiepingen heb ik prima snelheden. Alleen als hij er eenmaal uit is geklapt doet helemaal niets het meer. Ik kan dan naast de modem gaan zitten en hij doet het ook niet.

In de bijlage een screenshot van de snelheidstest die ik zojuist heb gedaan. Zoals je ziet is dat meer dan prima.

 

 


Bedankt voor de toelichting. Televisie blijft dus goed werken. Blijft de bekabelde internetverbinding naar een laptop/computer ook goed werken? Ik heb jouw verbinding ook doorgemeten en die ziet er goed uit. Ik zie dat het modem nu ook al 6 dagen online is, dat is goed. Ik heb daarom nog een aantal vragen.

  • Ervaar je het probleem op alle wifi apparaten in jouw huis of slechts of enkele?
  • Indien het probleem zich niet op alle apparaten voordoet, welke apparaten geven dan problemen?
  • Welke websites kun je niet benaderen?
  • Wat is de huidige DNS?
  • Als je de DNS instelt op bijvoorbeeld die van Google, ervaar je het probleem dan ook nog?

Hi @Denise_ ,

Dank voor je reactie. We waren een weekje op vakantie, dus dat de modem nu een weekje al online is is helaal niet per se een goed signaal. Antwoorden op je vragen:

  • Op alle apparaten
  • Geen enkele website werkt nog
  • DNS instellingen zijn fabrieksstandaard van de modem, zie bijlagen
  • De DNS servers van Google zal ik de volgende keer dat het probleem zich voordoet testen.

Dank en groet,

 

 

 


Bedankt voor de terugkoppeling. Als ik die verbinding doormeet, zie ik geen gekke dingen. Het probleem lijkt zich dus binnen jouw thuisnetwerk te spelen. Kan je misschien ook nog vertellen welke apparaten je in jouw netwerk hebt aangesloten?


Hoi @Denise_ 

 

Dat lijkt mij ook ja, aangezien bv TV wel gewoon werkt. En nogmaals, de error die ik krijg is een DNS error: 

“Deze site is niet bereikbaar”, DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Ergens zit er dus iets niet lekker, en na een herstart van de modem doet alles het weer. Zoals gezegd, precies hetzelfde issue als hier: 

 

Apparaten zijn niet spannend: Laptop, printer, paar telefoons, sonos speaker, 2 tv’s, alarm


Op basis van wat ik meet in het systeem is er geen aanleiding om jouw modem te vervangen. Ik wil morgen toch even met een collega overleggen wat hier wijsheid is. Zou je in de tussentijd nog deze vraag willen beantwoorden: Blijft de bekabelde internetverbinding naar een laptop/computer ook goed werken?


@Denise_  Ik heb dit niet getest, omdat ik geen computer bekabeld heb. Zal dit testen de volgende keer.


Als je het kan testen, graag. Het antwoord zou ons namelijk meer duidelijkheid kunnen geven.


Is het nog geluk om bekabeld te testen, @J B B?

Ik wil je daarnaast vragen naar onderstaande te kijken:

  • Reset de Experia Box via de web interface
  • Vergeet op al jouw apparaten het netwerk en verbindt opnieuw.