Skip to main content

Regelmatig valt het internet inclusief TV uit bij ons. Het is ongeveer 10 minuten en niet elke dag. We hebben een DSL verbinding met pairbonding. Iemand een idee waardoor dit komt.

Welk type modem heb je en wat is er allemaal aangesloten qua randapparatuur?


Regelmatig valt het internet inclusief TV uit bij ons. Het is ongeveer 10 minuten en niet elke dag. We hebben een DSL verbinding met pairbonding. Iemand een idee waardoor dit komt.

Wat heeft U voor Box ?


We hebben een Fritzbox 7581 met de normale zaken bedraad aangesloten zoals TV versterker en PC. Ook is er een  Wifi-versterker aangeslotenAls ik in het logbestand kijk zie ik dat alles herstart wordt en hij opnieuw gaat. Hieronder staat een stuk van het logbestand

10.02.21 16:31:17 DSL is op kabel 2 beschikbaar (DSL-synchronisatie bestaat met 31243/3827 kbit/s).

10.02.21 16:31:16 DSL is op kabel 1 beschikbaar (DSL-synchronisatie bestaat met 27953/3582 kbit/s).

10.02.21 16:31:04 DSL-synchronisatie van kabel 2 begint (training).

10.02.21 16:31:04 DSL-synchronisatie van kabel 1 begint (training).

10.02.21 16:30:30 DSL-synchronisatie van kabel 2 begint (training).

10.02.21 16:30:30 DSL-synchronisatie van kabel 1 begint (training).

10.02.21 16:29:47 DSL op kabel 2 antwoordt niet (geen DSL-synchronisatie).

10.02.21 16:29:47 DSL op kabel 1 antwoordt niet (geen DSL-synchronisatie).

10.02.21 16:29:43 PPPoE-fout: tijd overschreden.

 


Hoi @beerzwaan . Bij een fritzbox kan ik helaas geen ondersteuning bieden.

Als jij een experiabox aansluit, valt de verbinding dan ook weg? In dat geval kan ik méér voor je betekenen.


Na opnieuw uitvallen van het internet de experiabox gisteren aangesloten en ook dan valt het internet uit.  Meestal gebeurd het in de nacht en soms ook overdag. Uitval om rond 04.00 uur vannacht.


Hoi @beerzwaan . Dat is alweer een tijdje geleden. Is het een lange tijd stabiel geweest? Of is de ellende aldoor gebleven?


De ellende bleef en in zaterdag de experiabox weer terug gehangen. die zelfde nacht weer een onderbreking van de verbinding. Mijn profiel is geheel ingevuld. Heb een tijdje gedacht dat het mogelijk door de werkzaamheden kwam met glasvezel in Breda maar dat doen ze niet in de nacht in het weekend.


Leuk je even gesproken te hebben, @beerzwaan .  Je lijn lijkt af en toe op te spelen maar ik kan er nog niet precies de vinger op leggen.

We hebben afgesproken dat we het een tijdje aanzien. Geef mij maar een seintje als je denkt dat het mis is dan kan ik bekijken hoeveel uitval er die periode is geweest waarna we kunnen besluiten om een monteur in te zetten. 


@Erwin, sinds ons gesprek geen uitval geweest. Kijk nog een week aan zeker er nu veel regen is gevallen. de onderbreking van donderdag is geweest op verzoek van het abuse-team.