Skip to main content

Ik zit nu een aantal maanden bij kpn op het glasvezel netwerk en dit probleem is al vaker voorgekomen maar de afgelopen week is het vrijwel dagelijks voorgekomen. Meerdere malen per dag, soms per uur valt de verbinding met het internet weg. De error in de modem logs luidt dan ook: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”. Ik en mijn zoon hebben al vele dingen geprobeerd en mijn zoon heeft ook de forums bekeken en heeft veel posts gezien met hetzelfde probleem. Er zijn volgens hem niet echt oplossingen te vinden op de forums naast een mogelijk monteurbezoek en er zou ook iets mogelijk kunnen zijn met de GBIC. Maar dat is maar één keer voorgekomen in de forums aldus mijn zoon. We hebben zelf al regelmatig de experiabox én NTU stroomloos gemaakt voor meerdere minuten maar geen geluk. Ook hebben we rond 19:30 vandaag nog de modem gereset en opnieuw ingesteld maar net om 22:55 was er weer dezelfde error te zien. Verder maken we geen gebruik van een netwerk switch en hebben we de experiabox V12 en 2 superwifi punten. Een bekabeld aangesloten en de ander draadloos.

Dag later, 12:00. Sinds het bericht van gisteren is het internet volgens de logs maar liefst 19 keer(!!) uitgevallen. Soms binnen 5 of 10 minuten en soms een uur waar het wel werkte. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit een hardware probleem is aangezien het ook al onze 2de modem van kpn is.


Hi @LennertvN en welkom op het forum! Niet bepaald de bedoeling dat het zo vaak wegvalt. Goed dat jij en je zoon al veel zaken hebben geprobeerd! Heeft het modem ook al een reset gehad (stap 2)? Ook ben ik benieuwd of je al een andere internetkabel hebt getest tussen het modem en je glasvezelpunt. Mocht dat alles niet helpen, dan kun je trouwens ook altijd met ons bellen via 0800-0402 en inspreken dat je een storing hebt. Daarvoor zijn we 24/7 bereikbaar en dat schakelt net wat makkelijker. 🙂 Mocht je contact via het forum prettiger vinden, dan wacht ik je reactie af!