Skip to main content

Hallo

Ik heb sinds het gebruik van de WifiManager last van een slechter bereik van mijn WiFi. Op mijn mobiel krijg ik steeds de mededeling “authenticatie-fout”. Verder lukt het niet meer buiten WiFi te ontvangen ondanks het gebruik van 2 Experia WiFi punten. Hierdoor kan ik o.a. het navigatiesysteem van mijn auto niet meer updaten. Ik heb het modem al meerdere malen opnieuw opgestart. Helaas geen effect.
Ik wil het modem nu laten resetten, waardoor deze teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen.
Mijn vraag is of dit effect zal hebben en of ik de beide Experia WiFi punten opnieuw moet installeren.

Ik baal wel, want mijn WiFi was redelijk tot goed.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

Hoi @HuibvB . Welkom op het forum.

Vervelend dat je wifi zo gekelderd is.  Mijn advies:

Reset de EW's . Doe dit door één voor één tien seconden het reset knopje in te drukken op de apparaatjes en daarna een half uurtje te wachten. Ze halen op dat moment de gegevens uit jouw experiabox. 

Vervolgens de bestaande draadloze verbindingen in jouw apparaten verwijderen en opnieuw opzetten. Daarna zou je een stabiel en goed dekkend wifi bereik moeten hebben.


Hallo

Ik heb gedaan wat je geadviseerd hebt. WiFi is wat sneller, maar het bereik is nog steeds matig. Updaten van mijn navigatiesysteem lukt niet vanuit de auto die pal voor de deur staat.

Het valt me op dat van de Experia WiFi die in de meterkast staat 2 lampjes branden. Het aan/uit lampje en het blauwe lampje. De andere 2 zijn uit.

van de Experia WiFi die op de slaapkamer staat, brandt ook het rechter lampje (verbinding). Ik zie in KPN Thuis dat de 1e ExWifi geen verbinding heeft met wel apparaat dan ook. De 2e ExWifi is met alle apparaten in huis verbonden: tv, iPads, telefoons enz In totaal 8

Graag verder advies


Wat gebeurt er als je beide EW's even omwisselt?


Helaas heeft dit geen enkel effect.

Het bereik van de WiFi blijft beroerd. Zelfs op mijn laptop valt deze regelmatig weg.

Mijn hoop is nu gericht op mijn buurman die ook KPN-klant is en er meer verstand van heeft dan ik.


Is het vanuit KPN mogelijk om de v9 om te ruilen aangezien dit al een verouderde type is de v10 en nieuwer hebben naar mijn mening een verbeterde wifi namelijk.


@Casper9561 : Als klant de experia wifi's gebruikt speelt de wifi van de v9 geen rol meer. En de v9 is verder een stabiel modem maar inderdaad ook een beetje verouderd als het gaat om de wifi capabilities. Neemt niet weg dat het vreemd is.

@HuibvB : Laat je weten hoe het afloopt? mochten jij en je buurman er niet uitkomen, laat het weten.