Skip to main content

Mijn experiabox v8 herstart telkens bij het opstarten, daarom wilde ik de experia resetten.

Als ik het resetpinnetje op de achterkant ingedrukt hou dan gaat het ledlichtje bij Power rood branden, als ik dan naar het IP-adres van mijn modemĀ ga, dan zie ik in de zijbalk de optie Reset to factory default, maar daarvoor noet ik eerst een PIN-code invullen. Vroeger werkte dit gewoon en had ik geen PIN nodig.

Ik heb al gebeld met de helpdesk, daar vertelden ze me dat ze vandaag zouden bellen om een afspraak te maken. Wat dus helaasĀ niet is gebeurd. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar omdat maandag ons thuisonderwijs startā€¦. 3 kinderen die allemaal moeten videobellen met de juf/meester.
Ā 

Dus als iemand me kan tippen voor een pincodeā€¦Ā of als er gewoon vanuit KPN een nieuw (tijdelijk) modem opgestuurd kan worden.

Ā 

Ā 

Ā 

U heeft een router achter het modem? Of begrijp ik dat verkeerd?


Nee sorry, ik gebruik router en modem door elkaar maar ik bedoel bij beiden het modem (aangepast in de vraag), alles daarachter is losgekoppeld.

Ā 


Je zou toch denken dat na een harde reset het gewoon moet werken. Waarom moet u iets met het ip adres doen?


Ja klopt, maar het gekke is dus dat deze ā€œharde resetā€Ā niet leidt tot een reset maar dat het modem in een soort recovery mode gaat waar eerst een PIN code nodig is (als je naar het IP adres gaat)Ā om echt te resetten. Als ik namelijk het modem opnieuw opstart is er niets veranderd en is er niets gereset.


Bel 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.Ā  Ze doen vaak moeilijk over het vervangen van de v8. Benadruk dus heel sterk dat het modem niets meer doet en er ook geenĀ ook geen lampjes meer branden. Helaas zal je niet voor maandag een nieuwe hebben. Meer zit er niet in ben ik bang.


Hoi @Jape83. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er al een nieuwe ExperiaBox is toegestuurd. Heeft dit het probleem verholpen?


HoiĀ @Jape83. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er al een nieuwe ExperiaBox is toegestuurd. Heeft dit het probleem verholpen?

Ja het is daarmee opgelost.


Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Dan kunnen jouw kids weer videobellen met hun meester of juf.Ā :blush: