Skip to main content
Vraag

Restitutie netwerkstoring aanvragen

  • August 10, 2020
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

L.S.

 

Op maandagochtend 3 augustus constateerde ik dat onze modem geen verbinding meer kon maken. Gevolg: internet, tv en vaste telefonie lagen eruit. Hierop heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice. Na enkele tests, kon het probleem niet worden verholpen. Ironisch genoeg lag jullie systeem er ook uit waardoor er geen afspraak kon worden ingepland. De helpdeskmedewerkster beloofde binnen 15-20 minuten terug te bellen. Na twee uur te hebben gewacht, heb ik zelf maar weer gebeld. Er kon een afspraak met een monteur worden ingepland, maar de eerstvolgende mogelijkheid was vrijdagmiddag (4 dagen later).

 

De volgende dag kregen we een bericht: onze storing was onderdeel van een grotere storing dus een monteur sturen had geen zin. De afspraak werd daarom geannuleerd. Dinsdagmiddag kwam het bericht dat de storing was verholpen, maar helaas niet bij ons. Wederom contact opgenomen met de klantenservice en er werd een nieuwe afspraak ingepland op vrijdag tussen 8 en 10 uur in de ochtend.

 

Vrijdagochtend om 10.05 nog geen monteur gezien. Om die reden wederom gebeld met de klantenservice. De medewerker zag dat de monteur vertraging had, maar dit was niet aan ons doorgegeven. Uiteindelijk belde de monteur om 10.45 dat hij in de wijkcentrale was. Een half uur later was het probleem opgelost.

 

De klantenservice gaf in begin aan dat je makkelijk restitutie kan aanvragen via jullie website. Nou, makkelijk is anders, want die optie hebben jullie behoorlijk goed verstopt. Blijkbaar heb ik recht op 5 euro vergoeding. Wat mij betreft is dit onacceptabel. Ik heb 4,5 dag geen internet, tv en vaste telefonie kunnen gebruiken. Een vergoeding van ((maandbedrag / 30) x 4,5) lijkt me daarom gerechtvaardigd.

 

Graag verneem ik van u.

 

Met vriendelijke groet,

RvG85

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 10, 2020

Blijkbaar heb ik recht op 5 euro vergoeding. Wat mij betreft is dit onacceptabel. Ik heb 4,5 dag geen internet, tv en vaste telefonie kunnen gebruiken. Een vergoeding van ((maandbedrag / 30) x 4,5) lijkt me daarom gerechtvaardigd.

De uitkomst van die som is geen 5 euro?

U heeft misschien ook Netflix en / of Spotify. Ik kan me voorstellen dat je daar geen vergoeding voor krijgt...


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 10, 2020

Blijkbaar heb ik recht op 5 euro vergoeding. Wat mij betreft is dit onacceptabel. Ik heb 4,5 dag geen internet, tv en vaste telefonie kunnen gebruiken. Een vergoeding van ((maandbedrag / 30) x 4,5) lijkt me daarom gerechtvaardigd.

De uitkomst van die som is geen 5 euro?

U heeft misschien ook Netflix en / of Spotify. Ik kan me voorstellen dat je daar geen vergoeding voor krijgt...

 

Netflix heb ik niet via KPN, dus die neem ik niet mee in de berekening. Spotify wel en die neem ik ook mee. Zonder Internet en tv heb ik ook weinig aan Spotify. Echter, ook zonder Spotify is de som hoger dan 5 euro.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 10, 2020

Laat KPN geen berekening zien?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 10, 2020

Laat KPN geen berekening zien?

Nee, er wordt alleen aangegeven: “Bij een netwerkstoring langer dan 12 uur heb je recht op een vergoeding van 1/30 van je abonnement per dag met een minimum van 1 euro.”info_diap_v1.b59b9169.svg

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 10, 2020

En KPN geeft niet aan hoelang volgens hun de storing duurde?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2020

En KPN geeft niet aan hoelang volgens hun de storing duurde?

Nee.

 

Overigens zijn we inmiddels 11 dagen verder, maar nog geen reactie van KPN….


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 22, 2020

Hi @RvG85, welkom op het forum. 

Ontzettend sorry voor de trage reactie, het is erg druk bij ons. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Zover ik weet is de manier waarop jij het voorstelt ook de juiste overigens. 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2020

Hi @RvG85, welkom op het forum. 

Ontzettend sorry voor de trage reactie, het is erg druk bij ons. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Zover ik weet is de manier waarop jij het voorstelt ook de juiste overigens. 

 

Laat maar. Heb het zelf al geregeld op een andere manier.

 

Ik heb er begrip voor dat er storingen voorkomen. Ik heb er ook begrip voor dat het dan even kan duren. Echter, het ‘niveau’ van de klantenservice valt me enorm tegen: afspraken worden niet nagekomen, je wordt niet geïnformeerd en een chatgesprek wordt zonder mededeling gewoon afgesloten. 

Ik verwacht dat een klantenservice mij als klant helpt. Als dit de manier is waarop KPN met klanten omgaat, dan moet ik toch maar eens overwegen of ik nog wel klant wil zijn van zo'n bedrijf.


Forum|alt.badge.img

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Ben al weer een tijdje op zoek naar restitutie voor het net functiuoneren van een modem (terwijl ‘doormeten’ geen probleem aangaf). Al met al 2 weken geen televisie. Om dit op te lossen maar liefst 5 uur aan de telefoon gezeten. Erg klantvriendelijk allemaal.

@RvG85 Welke andere manier heb jij gevonden? Als ik ga bellen sta ik zo weer een half uur in de wacht.