Skip to main content

Op 3 april 2020 heb ik een bestelling voor KPN Super Wifi gedaan. Deze werd op maandag 6 april 2020 geleverd. Op die zelfde dag heb ik KPN gebeld en is er een retoursdoos opgestuurd. Ik had namelijk een uur na mijn bestelling (op mijn verjaardag) te horen gekregen dat ik een ander systeem als cadeau zou krijgen. Ik heb in de doos een extra brief gedaan met de vraag om een bevestiging te krijgen van ontvangst.

Op 7 april 2020 heb ik de zending retour gestuurd en de gegevens via de chat aan jullie doorgegeven. Via PostNL blijft een retourzending vaak hangen op de mededeling dat het pakket overgedragen zal worden.

Na een week gebeld en te horen gekregen dat het wel goed zou komen. De rekening eenmalig van 199 euro zou niet worden verekend. Jammer dat ik geen bevestiging heb gekregen, maar goed er worden veel pakketjes verstuurd en verhandeld, dus ik liet het erbij.

Op 2 mei 2020 toch een rekening gekregen. Ik heb al wel gebeld en een vriendelijke medewerker die zelf niet thuis was in het retouren heeft navraag gedaan. Eerst zou ik moeten betalen voor er een creditatie plaats kon vinden. Ik vind het prima om deze 199 euro toch voor te schieten maar wil ook bevestiging dat ik volgende maand zonder zelf contact op te moeten nemen het geld weer retour krijg. Kan een medewerker van KPN hier bevestiging op geven. Mondeling heb ik die gekregen maar vind 199 euro toch wel een bedrag om ook schriftelijk iets van op papier te krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Ik zou na vier dagen toch wel graag een reactie willen ontvangen.


Hoi @Jeroen Ruiter . Excuus voor het lange wachten. We hebben een flinke achterstand.

Ik vrees dat dit niet goed gaat maar wil je al wel vast verzekeren dat ik dit hoe-dan-ook samen met jou ga oplossen zonder financiële gevolgen voor jou, uiteraard. 

Allereerst even de officiële werkwijze bij dit soort zaken:

Als klant van KPN heb je het recht om je aankoopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het product te ontbinden. Wanneer je dit product terug wilt sturen, neem dan voor een goede afhandeling en instructies eerst contact op met Ceva Logistics via 070-301 39 88. Je kunt jouw product dan in de originele verpakking retour sturen. Bij je pakket vind je een retoursticker. Gebruik deze sticker voor het terug sturen van je pakket. Na de annulering heb je nog 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan KPN terug te geven. 

 

Ik doe nu de aanname dat de collega's hier niet juist hebben gehandeld en jou vanuit KPN een retourdoos hebben gestuurd. Klopt dat? Of heb je wel contact gehad met CEVA?

Ik wacht even jouw antwoord af en bepaal aan de hand daarvan de vervolgstappen.


Na aanleiding van een telefoongesprek met KPN een retourdoos gehad. Deze is gebruikt. Geen contact gehad met CEVA.

De reden waarom ik belde is dat bij het orginele pakket geen retourticket zat.

Een week na de retourzending heb ik via chat en later via telefoon het verzendnummer van POSTNL nog doorgeven. Ik mag verwachten dat u die in kan zien. Zo niet, dan is het vertrouwen in de klantenservice van KPN grotendeels verdwenen.


Verder had ik naast een persoonlijk briefje ook de bestelling uitgeprint en meegestuurd. Ik ben benieuwd op welke wijze u dit met mij wil oplossen. Naast een ontvangstbevestiging van PostNL en een kopie van mijn brief, kan ik verder weinig doen.


Verder is mij vorige week vertel dat jullie hadden gezien dat het pakket wel was binnen gekomen. Ik vraag mij af wat er lastig is aan een terugbetaling als producten zijn ingeleverd en zijn ontvangen en er 100% zeker is dat ik al heb betaald.

 

 


@Jeroen Ruiter : Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren? 


Voor de meelezers: @Jeroen Ruiter heeft mij de bewijsstukken toegestuurd en ik heb handmatig een creditering het systeem laten zitten.  Bij de komende factuur zal er 199 euro in minder gebracht worden.

 

@Jeroen Ruiter : Mocht dat niet zo zijn wil dat uiteraard direct weten maar ik ga er van uit dat dit zonder problemen verloopt.

Nogmaals excuus voor deze warrige gang van zaken.Â