Skip to main content

Goede middag.

De situatie is als volgt:

Op de eerste verdieping de Experia Box V10.

De primaire Experia Wifi versterker (de zwarte vierkante) staat bij het modem.

De tweede Experia Wifi staat op de begane grond.

Al jaren deze situatie zonder problemen.

Sinds kort heb ik de Ring videodeurbel op de begane grond, die het wel doet, maar regelmatig aangeeft, dat het Wifi signaal te zwak is ( oranje kleur)

Als ik bij de versterkers naar "binnen" kijk middels ip adres en wachtwoord, dan zie ik, dat de video deurbel gekoppeld staat aan de primaire versterker, dus die op de eerste verdieping. Voor een beter signaal zou die aan de tweede versterker gekoppeld moeten zijn.

(Ik zie dit fenomeen ook bij telefoon en tablet, maar die functioneren goed)

Mijn vraag: Is het mogelijk, dat ik de video deurbel uit de primaire versterker haal en die koppelt aan de tweede versterker?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Hoi @Dickmail! Goed dat je dit middels het IP adres gecheckt hebt. Gek dat de deurbel met de versterker het verste weg koppelt. 😕 Ik heb zelf geen Ring deurbel, maar van wat ik er tot nu toe van begrijp is er een app waarmee je alles in kunt zien. Daarin zit ook een dashboardscherm waarin je de signaalsterkte van de Ring deurbel e.d. kan controleren. Kan je hier ook ergens aangeven dat de Ring deurbel met één bepaald IP adres kan verbindingen? Het zal een geavanceerde instelling zijn wellicht, maar ik hoop dat die optie er ergens in zit. 

Mocht dat niet lukken, kun je dan vertellen welk type Ring deurbel je precies hebt? Ik hoor het graag! 


Beste Sanne,

Bedankt voor de reactie.

De deurbel is de “ Ring video doorbell wired”.

Er zijn vanuit de app van de deurbel geen mogelijkheden om deze naar een bepaald ip adres te leiden.

De signaalsterkte waarde, die de app aangeeft, bedraagt 68 RSSI. Waardes in de RSSI eenheid zijn moeilijk te interpreteren; dit hangt af van de maximale waarde, die de  leverancier hanteert.

De primaire versterker, waar de deurbel aangekoppeld is, geeft -75 dBm aan; dit is te laag voor een goede werking, hetgeen ik ook ervaar. Ik heb de wifi manager al 2 keer doorlopen, beide versterkers en het modem gereset, met de bovengenoemde signaalwaarde van -75 dBm als gevolg.

 

Ik hoop op een goed advies.

Vr. groeten,

Dick.


Bedankt! Ik kan zo geen manier vinden om de Ring specifiek te kunnen laten verbinden met de beste versterker, dus we pakken het anders aan. Zou je de deurbel opnieuw in kunnen stellen, en dan de Experia Wifi op de eerste verdieping even van de stroom af willen laten terwijl je dit doet? Dan verbindt de Ring tijdens het instellen hopelijk met de juiste versterker, kun je daarna de versterker op de eerste verdieping weer aansluiten en ik ben benieuwd of het signaal dan goed is. 


Ik heb geen terugkoppeling meer van je gehad, dus ik hoop dat het met de laatste tip gelukt is. Zo niet, laat het hier gerust weten! 


Beste Sanne,

 

Bedankt voor je reactie.

Zojuist zag ik, dat de deurbel “zichzelf” heeft verbonden met de versterker op de begane grond; dus voordat ik de versterker op de eerste verdieping heb losgekoppeld.

Het signaal is nu - 68 dBm, dus een stuk beter dan de -75 dBm die ik eerder vermeldde.

Ik hou jouw suggeste voor het loskoppelen achter de hand voor het geval het signaal weer via de versterker op de eerste verdieping komt.

Ik heb nu dus een soort van een oplossing, maar misschien niet duurzaam.

Ik denk, dat een derde (bedrade) versterker in de meterkast uiteindelijk een echte oplossing biedt.

Wordt deze dan in dit geval vergoed door de KPN?

 

Met vriendelijke groeten,

Dick

 

 


Hallo @Dickmail alles inzake wifi-accessoires kun je kopen bij KPN, KPN geeft niets cadeau.

 


Beste Jan,

 

Dan hoop ik op een uitzondering want ik heb zeker al 30 jaar een abonnement hij de KPN.

Misschien naïef gedacht, maar als je kijkt dat nieuwe klanten ( die misschien na een jaar weer weg zijn) gratis een set versterkers krijgen, dan heeft een trouwe klant toch zeker een streepje voor.

We gaan het zien.

 

Vr. groeten,

Dick.


Hallo @Dickmail , je zou de 'wifimanager' eens kunnen draaien, dan kun je als 'bestaande'  klant misschien zeer voordelig aan een Superwifipunht komen voor de speciale prijs van €39,95, kost normaal in de KPN-shop €99,50

 


@Dickmail Fijn dat het zich op magische wijze toch vanzelf heeft opgelost! Nu inderdaad hopen dat het ook gewoon zo blijft. Versterkers vergoeden we inderdaad niet, 

Hallo @Dickmail , je zou de 'wifimanager' eens kunnen draaien, dan kun je als 'bestaande'  klant misschien zeer voordelig aan een Superwifipunht komen voor de speciale prijs van €39,95, kost normaal in de KPN-shop €99,50

 

maar dit is daar de goede tip voor. Dank JanD! 


Beste reageerders,

 

Afsluitend, ik had de wifimanager al 2 keer doorlopen, maar ga het nog een keer doen.

 

Bedankt voor julie reacties.

 

Vr. groeten,

Dick Koomans


Hoe bent u aan de huidige versterkers gekomen? Ook via de WiFi Manager? Zo ja, dan gaat u via de WiFi Manager geen SuperWiFi's krijgen. De WiFi Manager onhoud dat u al versterkers heeft.

Zo nee, koppel dan de versterkers af en zet ze uit. Zet het WiFi van de Experiabox weer aan en doe dan de WiFi Manager. 


Beste Nick,

Ik heb deze versterkers indertijd gekregen vanwege slechte Wifi op de begane grond.

Waarschijnlijk via een soortgelijk programma.

Het is een interessante optie, die u schetst, maar ik denk dat het vastgelegd is hoe deze versterkers bij mij zijn terecht gekomen.

Vr. groeten,

Dick