Skip to main content

Ik wacht vandaag van 10 tot 12 u op monteur van Roamler. 2 keer 20 minuten aan de lijn gehangen met een muziek, ze nemen niet op

op 19 aug komt kpn mijn glasvezel aanleggen want ik word over 6! Weken door kpn afgesloten door kpn omdat ik nog internet via oude methode.

Beste,

Hier vandaag dezelfde ervaring helaas.

Ook tussen 10.00 en 12.00.(Met afspraak bevestiging)

Niemand gekomen.

Roamler is totaal niet te bereiken.

 

 


Nou inderdaad!! Exact zelfde ervaring. Vanmorgen afspraak niemand komen op dagen. Geen gehoor op telefoon nummer. 


Nou inderdaad!! Exact zelfde ervaring. Vanmorgen afspraak niemand komen op dagen. Geen gehoor op telefoon nummer. 

Ja volgens mij ben ik niet de enige als ik dat zo allemaal lees!

Dat een afspraak een keer niet door zou kunnen gaan,heb ik alle begrip voor.

Maar vervolgens niets meer horen,of zelfs niet te bereiken is te gek voor woorden.


En om het af te maken moet je eens proberen contact te leggen met kpn...van het een naar het ander gestuurd en nu al tijdje in de wacht voor?? Geen idee en bij kpn weten ze ook niet bij wie je dan moet wezen...


Hi @Oud zeeuw, @Michael.V en @BHope

Dat zijn wel heel veel monteurs binnen korte tijd die niet zijn aangekomen. Ik wil graag met jullie kijken wat er aan de hand is en hoe we het oplossen. 

Kunnen jullie aangeven of er na het moment van de afspraak nog contact is geweest? Of er een nieuwe afspraak is gemaakt en of er nog bericht is geweest? Als je nog contact met KPN of Roamler hebt gehad geef dan aan wat daarvan de uitkomst was. 


Ik heb via kpn inmiddels nu een afspraak met een monteur van jullie. Van roamler niks gehoord en nemen ook niet op. Ook niet op een ander nr dat ik eerst van jullie had gekregen.


Geen contact, kpn stopt als ik niet overstap naar glasvezel 


Hoi @Bram_ 

Er is niemand van Roamler gekomen.

Heb nota bene een afspraak bevestiging!

Ook telefonisch niet te bereiken.

Als laatste stap naar Kpn zelf gebeld.

Nu komt er idd komende Dinsdag een monteur van jullie(kpn) zelf.

Helemaal schokkend is dat ik vandaag een mail van Roamler heb gekregen met de vraag of ik feedback wil geven hoe de werkzaamheden zijn uitgevoerd…

Mocht je nog meer willen weten,vraag gerust Bram!

 

 


 


Ik zie dat jullie niet de enige zijn die dit probleem hebben gehad. We zijn op dit moment aan het kijken of we een oorzaak kunnen aanwijzen. 

Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk meer informatie te geven. Tot die tijd denk ik dat een nieuwe afspraak maken via 0800-0402 inderdaad de beste stap is. 

 


Ook hier (bij mijn buurvrouw) is monteur niet komen opdagen afgelopen week.

Ik heb al heel wat aan de lijn gehangen om alsnog nieuwe afspraak te maken.


Nou @Bram_ ,

Het wordt tijd voor een nieuwe zakenpartner voor het aanleggen van glasvezel. Het regent meldingen : 

 


@Oud zeeuw, @Michael.V, @BHope, ik heb een update!

We hebben het juiste kanaal gevonden om alles te bundelen en deze signalen op de juiste plek te krijgen. Ik wil jullie vragen in de “Persoonlijke opmerkingen” van je profiel de datum te zetten waarop de monteur langs zou moeten komen maar niet is geweest. Zorg ook dat je klantnummer, postcode en huisnummer goed vermeld staan. Ik zet dan alles voor je door.​​​​​​​​​​​​​​

@exxs4all ik wil je buurvrouw vragen een eigen profiel aan te maken. Dit om privacyredenen.  Als jullie dat gedaan hebben geef dan dezelfde gegevens op en ik geef ook daarvan alles door.

@Noordzee ik heb nog geen duidelijk idee wat er mis is gegaan. Maar dat er in korte tijd veel mis is gegaan is duidelijk. Gelukkig ben ik niet degene die daarover de uiteindelijke beslissing hoeft te maken. 


@Bram_  ik had zelf al een eigen profiel aangemaakt voor buurvrouw.

En daar kon ik gelukkig meer info vinden, o.a. waar het verzonden installatiepakket is gebleven omdat kpn supersnel het installatiepakket had verzonden en buurvrouw niet thuis was.

Er lag een niet thuisbriefje (uitgefaseerd per 1 juli j.l.) met een niet geldige code.

Waarom kpn niet naar haar oude,bestaande, vaste telefoonnummer(koperlijn) kan bellen snap ik niet.

Er word eigenlijk gestuurd op het bezit van een 06 nummer met smartphone én de kpn app.

Buurvrouw heeft een “gewone” mobiel met prepaid zonder verdere fratsen, zij gebruikt die voor noodgeval.

Via haar nieuw aangemaakt profiel kon ik uiteindelijk zien dat pakket bij lokale supermarkt was afgeleverd.

Buurvrouw heeft geen email, levert direct een “noreply@kpn.nl” probleem op.

Dit heb ik later met medewerker kpn tijdelijk opgelost door mijn eigen emailadres op te geven.

Vandaag nog even gebeld via xs4all of er idd een glasvezelverbinding voorbereid is, jawel.

Vrijdag komt dus de monteur, laten we hopen dat dan alles in orde komt.

 

p.s. ik vind het eigenlijk schandalig hoe kpn omgaat met ouderen die niet digitaal begaafd zijn, dit is toch wel een hele grote groep mensen die niet actief ondersteund/begeleid worden door kpn.


@exxs4all , Dat het pakket bij de plaatselijke supermarkt is afgeleverd klopt als er niemand is om het pakket aan te nemen, en dat is de verantwoording van PostNL die besloten hebben alles via een PostNL account te gaan doen, maar die kan je ook via een PC of dergelijke aanmaken op de PostNL site en aangeven dat je het via de E-Mail wilt ontvangen, maar dan moet je dit wel weten, vond het erg slecht dat ik het uitfaseren van het briefje dit in de app moest lezen.

Maar idd moet je dan wel een mail adres gaan hebben, zonder mail red je het niet meer bij PostNL.


ja hoor, buurvrouw heeft geen post.nl account, waarom zou ze…..

Ik heb nog gekeken via mijn eigen post.nl account, helaas ook niets te zien.

p.s. buurvrouw heeft geen pc, maar met/na veel moeite vorige jaar maakt ze gebruik van een tablet(android) om vooral whatsapp te kunnen gebruiken.

Dit heeft een ander/jongere buurman voor haar geïnstalleerd/ geïnstrueerd.


Hier ook ellende wat betreft Roamler. Ze zijn totaal onbereikbaar. Neemt nooit iemand op. In de minstens 30 keer die ik gebeld heb, heb ik 1 keer het geluk gehad dat er iemand opnam. Maar die heeft uiteindelijk niets met mijn toch zeer simpele verzoek gedaan. Het emailadres dat KPN aan Roamler doorgegeven heeft voor het inplannen van een afspraak klopte namelijk niet. Dit heb ik al via KPN doorgegeven (met ook heel veel moeite overiges en na ook telkens maar doorverwezen te zijn naar andere afdelingen. Hoe moeilijk is het om een mailadres te wijzigen...). Maar goed, KPN geeft aan dat ik het ook zelf aan Roamler door moet geven. Maar hoe in godsnaam als ze totaal niet te bereiken zijn!!! Ik snap werkelijk niet dat KPN met zo'n waardeloos bedrijf in zee gaat. Al bakken ze er zelf qua communicatie ook niet heel veel van. Want ik kreeg nu wel een mail van ze op juiste mailadres met bericht dat er een afspraak gepland was. Ik dacht eindelijk komt het dan toch nog goed. Maar nee…. paar dagen later weer een mail dat het een foutje was en deze mail onterecht verstuurd was. Pffff. 


@exxs4all ik bedoelde in dit geval een profiel op het KPN forum. Op dezelfde manier waarop jij het profiel met als naam @exxs4all. Ik mag namelijk niet met de klantgegevens van een ander aan de gang op het moment dat die in je eigen profiel hier staan. Super dat het ondertussen de goede kant op gaat. De vraag naar het profiel was voornamelijk om hier aan de bel te trekken. Als je alsnog de kans hebt om voor de buurvrouw een forumprofiel aan te maken, dan heel graag. Dan zet ik het niet opdagen van de Roamler monteur door naar de juiste persoon. Die nemen contact op met Roamler om te zien wat daar allemaal aan de hand is. 

@San K ook voor jou de vraag. Als je je klantgegevens in je profiel zet dan kan ik alles doorzetten. Dit lost niet direct het probleem op. Bel daarvoor met 0800-0402 om een afspraak met ons te maken. 


@Bram_ ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel. Na jouw bericht kreeg ik prompt onderstaande email. Kennelijk voelen ze zich betrapt. Want dit is klinkklare onzin. 

 


@Michael.V en @BHope bedant voor het opgeven van jullie gegevens. Daarmee heb ik het door kunnen zetten naar de juiste partij.

Die gaan met deze gegevens naar Roamler om uit te zoeken wat er precies allemaal speelt. Wel is het dus voor de afhandeling van het aanleggen van glasvezel belangrijk om even contact met ons op te nemen. Gezien hoe het nu met Roamler gaat is het beter even met 0800-0402 contact op te nemen. 


Bij mij is een kpn monteur langs geweest. Prima geregeld!

 


Vandaag is de monteur Roamler langs geweest, hij belde netjes om 11.40 u dat hij binnen 10 min bij me was.

hij zou ook de afspraak van 28 aug afzeggen.

persoon wilde glasvezelkast verzetten , maar dat deed hij niet!

helaas heeft hij de glasvezel kastje niet verzet, die blijft daar zei hij

hopelijk staat het niet in de weg bij aanschaf zonnepanelen, anders ben ik boos,

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


Inderdaad verzetten zij de glasvezel FTU niet, die had je bij de eerste aanleg op de voor jou goede plaats moeten laten plaatsen, wil je hem verplaatst hebben moet je een verzoek doen via Mijnaansluiting.nl en de verplaatsing is niet gratis. 


Ik meld mij nog even hier: aansluiting bij buurvrouw is succesvol .

Dit werd gedaan door KPN monteur.

In het proces is denk ik iets opmerkelijks gebeurt…

Omzetting koper telefoon naar glasvezeltelefoon valt onder KPN netwerk

Een andere omzetting, bijvb abonnement internet loopt via KPN “telefoon” ?

Voor de afspraak van vandaag dus geen Roamler maar KPN monteur


@Bram_ ,

dank voor je inspanning.

Zelf wil ik graag systeem doorgronden, vandaar mijn keuze om eerst zelf te ervaren hoe het werkt/kan werken.

😅