Skip to main content

Hi,

 

Wij hebben vandaag onze experia box ontvangen.

Nu zit de rode stekker die in de handleiding staat, er niet bij in het pakket, er komt wel nog een monteur om alles aan te sluiten, heeft hij deze dan bij?

 

Mvg,

Fiona 

 

 

Dank voor de reactie. Helaas is de internetverbinding niet op tijd gereed heeft KPN gisteren gemaild en is de monteur voor vrijdag afgezegd en wordt opnieuw ingepland. Hopelijk gaat het niet veel vertraging oplopen.


Ai, dat is een vervelende verrassing. Je hebt nog wel diensten van een andere provider?


Alles gelezen.

Wat onduidelijk blijft, is het nou een Patch kabel of een normale UTP. Er wordt wel gewaarschuwd in de gebruikershandleiding namelijk. Gebruik  tussen de glasvezel converter en het modem ‘’ALLEN DE RODE KABEL VOOR DEZE AANSLUITING’’

Tip voor KPN.

En dit Utp kabeltje was bij mijn de oorzaak van het steeds wegvallen van de verbinding (lees veel klachten) de ECHTE monteur kwam er achter toen hij de rode Utp door ging meten. 

KPN wees duidelijk. Wat is dit voor kabel. Dan kunnen mensen hem zelf vervangen of testen met een andere kabel.

Groet, Tevreden klant.


Alles gelezen.

Wat onduidelijk blijft, is het nou een Patch kabel of een normale UTP. Er wordt wel gewaarschuwd in de gebruikershandleiding namelijk. Gebruik  tussen de glasvezel converter en het modem ‘’ALLEN DE RODE KABEL VOOR DEZE AANSLUITING’’

Tip voor KPN.

En dit Utp kabeltje was bij mijn de oorzaak van het steeds wegvallen van de verbinding (lees veel klachten) de ECHTE monteur kwam er achter toen hij de rode Utp door ging meten. 

KPN wees duidelijk. Wat is dit voor kabel. Dan kunnen mensen hem zelf vervangen of testen met een andere kabel.

Groet, Tevreden klant.

Dit is een gewone internetkabel. Patch kabel is een korte versie van een internetkabel die veelal in patchkasten wordt gebruikt (soepele kern i.v.m. meermaals omsteken, daarom de naam patchkabel). Echter de kabel die gebruikt kan worden is iedere soort internetkabel, dit kan een CAT5E UTP kabel zijn maar ook een CAT7 SFTP kabel zijn. Zolang beide connectoren volgens de juiste kleurvolgorde zijn afgewerkt, maakt het totaal niet uit welke kabel gebruikt wordt. Dit kan een kabel zelfs van Action zijn (wat ten zeerste is af te raden omdat dit een soepele koper omhuld aluminium kabel is).


Jordy.

Bedankt voor uw snelle antwoord.

Nu nog even een duidelijke beschrijving.

En dit kabeltje zorgde bij mijn overigens wel voor de drop-outs en is door de derde echte monteur doorgemeten, deze bleek defect. En is vervangen, Kpn was zo vriendelijk om hier een rekening voor te sturen trouwens.. 50 euro voor een Action kabel van de Kpn Top!

Weer moeten bellen om dit terug te krijgen, allemaal vriendelijk maar wat een gestuntel echt! 

Zie bijlage rekening en rode foute kabel.

 

Groet, Uiteindelijk tevreden klant (na 1,5 week nieuwe aansluiting)

 


Over kosten kan ik mij niet uitlaten, dit is werk voor de klantenservice en ik ben aanwezig op dit forum onder persoonlijke titel, wat inhoudt dat ik dus alleen adviezen kan geven. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat de kabels die KPN levert geen Action kabels zijn, KPN gebruikt volledig koperen kabels zonder aluminium er in. Maar het belangrijkste is: alles is werkend!


Quote ‘’Wel kan ik met zekerheid zeggen dat de kabels die KPN levert geen Action kabels zijn, ‘’

Dat was cynisch heer, 50 euro kost dat kennelijk. Monteur verklaart netjes waar het aan lag, en toch een rekening. U geeft het zelf al min of meer aan communicatie tussen afdelingen is slecht. Ik heb veelvuldig gezegd dat ik GEEN wifi gebruik en toch komen er eerst 2 monteurs om dit te repareren ?? Uiteindelijk heeft de laatste wifi monteur dan maar een echte monteur besteld.. Pfft


Rode netwerkkabel voor aansluiten modem op glasvezelaansluiting is tekort. Slechts 1 meter, maar ik heb een kabel nodig van minimaal 2 meter, kan dat opgelost worden?


@Christiaan1969 Iedere willekeurig gekleurde UTP kabel Cat. 5e of Cat.6 is geschikt. CAT5e kabel kopen, morgen in huis | AllekabelsCAT6 kabel kopen, morgen in huis | Allekabels