Skip to main content

Ik heb momenteel een Nokia ONT en daarvoor is die standaard kabel van 1 meter wel genoeg voor maar op 4 januari komt de monteur een Genexis plaatsen en daarvoor is die kabel wat aan de korte kant dus ik zou graag een kabel van 2 meter willen.

Ik heb nog wel een andere CAT6 kabel in de doos voor de pc maar die is denk ik ook 1 meter?

Hoi @Zeelandenaar ,

Die kan je zelf kopen.Dit is een zeer goede kabel(100% koper, CAT6).

Groetjes martijn


@martijn197108 

Ik las in een andere topic dat een moderator deze gratis opstuurt, hopelijk kan dat ook voor mij.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat als de kabel kort is dan krijg je een code ofzo in je installatiepakket meegeleverd waarmee je gratis een langere kan bestellen maar ik vind niks in het pakket .


Ik heb momenteel een Nokia ONT en daarvoor is die standaard kabel van 1 meter wel genoeg voor maar op 4 januari komt de monteur een Genexis plaatsen en daarvoor is die kabel wat aan de korte kant dus ik zou graag een kabel van 2 meter willen.

Ik heb nog wel een andere CAT6 kabel in de doos voor de pc maar die is denk ik ook 1 meter?

je geeft het antwoord zelf al, 4 januari komt een collega monteur, ik en dus hij/zij zal ook meer dan genoeg kabels hebben en anders kunnen we er een op maat maken waar nodig..


Ik hoop het 😅


Ik hoop het 😅

Monteurs zijn ook net mensen, Als je aangeeft liever een iets langere te hebben ivm spanning op de kabel etc etc kan ik me niet inbeelden dat ze dan nog geen ander kabeltje willen pakken oid.


Monteurs zijn ook net mensen, Als je aangeeft liever een iets langere te hebben ivm spanning op de kabel etc etc kan ik me niet inbeelden dat ze dan nog geen ander kabeltje willen pakken oid.

Sterker nog, ik vermoed dat een monteur die een kabel op “ongewenste” spanning ziet staan deze zelf al vervangt voor een goed passende lengte :wink:


Monteurs zijn ook net mensen, Als je aangeeft liever een iets langere te hebben ivm spanning op de kabel etc etc kan ik me niet inbeelden dat ze dan nog geen ander kabeltje willen pakken oid.

Sterker nog, ik vermoed dat een monteur die een kabel op “ongewenste” spanning ziet staan deze zelf al vervangt voor een goed passende lengte :wink:

Exact dat..


Hoi @Zeelandenaar, dat zal inderdaad helemaal goed komen als de monteur er is. Wij hebben ook de mogelijkheid om een langere kabel op te sturen, maar in deze tijd van het jaar kan het zomaar zijn dat die pas na de monteur geleverd wordt. Ik ga er vanuit dat het komende dinsdag goed komt met de installatie :slight_smile:


Daar ben ik weer om even een terugkoppeling te geven.

Het was een vrouwelijke monteur, ze had niet gebeld van te voren en ik zie ook geen gemiste oproep. Ze had de Nokia ONT verwijderd en bij het plaatsen van de Genexis ONT heeft ze dit 5 keer geprobeerd om de Genexis op de TK-01 FTU te krijgen, ze deed het werkelijk alsof het speelgoed was en helemaal niet voorzichtig. Ik wou al zeggen of ze het wat rustiger wilde doen want ik was echt bang dat het FTU beschadigd raakte.

Uiteindelijk toch gelukt en de internetkabel uit de doos was voldoende 😊


Dat klinkt alsof het bezoek wat bijzonder verliep, maar de uitkomst was gelukkig wel naar wens. Fijn dat alles nu werkt, mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden :slight_smile: