Skip to main content

 

 

Bij ons vanmorgen exact hetzelfde. Experiabox ziet eruit als op de foto hierboven. Ik heb geprobeerd contact te krijgen met KPN klantenservice maar ik krijg geen contact met een medewerker. Via een automatisch menu is de enige mogelijkheid die wordt geboden een monteur langssturen en dat kan pas over een week…! Kunnen wij ook niet gewoon een nieuwe box opgestuurd krijgen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Jorrell, dit zijn niet de goede kleuren. Heb je hier nog steeds last van? Zo ja, wil je eens een reset doen? Als dat niet helpt, vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijken we mee. 


Dankjewel Erik, maar inmiddels is het te laat. Ik heb later nogmaals geprobeerd contact te krijgen met een medewerker van de klantenservice  via de chat, ( bijna 100 wachtenden voor me ! ) maar gelukt en deze medewerker bevestigde mij dat mijn modem kapot was en dat ik eigenlijk van hem een nieuw modem toegestuurd zou moeten krijgen. Echter, omdat er al een afspraak met een monteur staat, ook al is dat pas over een week, mag ik nu geen nieuw modem krijgen. De monteur moet eerst komen….. En tot die tijd geen tv, geen internet en geen vaste telefoon…. Een re-set hebben we al verschillende keren gedaan.


Hmm, dit is natuurlijk niet zo handig, als de Experia Box defect is, moeten we die vervangen en niet een monteur aansturen.

Je hebt het over een automatisch menu, bedoel je daarmee dat je ons hebt gebeld en vanuit daar helemaal geen medewerker hebt gesproken maar dat de stappen in het menu hebben geleid tot het maken van deze afspraak? Als dat zo is, geef ik dit direct door aan de beheerders van het telefoonmenu want dit is niet de juiste oplossing. 

Zou je het goed vinden dat ik de afspraak met de monteur annuleer en alsnog een vervangende Experia Box voor je aanvraag?


Hallo Maja. De afspraak met de monteur is gemaakt via “problemen en storingen” op de site van KPN. Ik had eerst gebeld, maar kreeg alleen te horen dat het erg druk was en dat dat ik het beste eerst een reset kon doen, daarna werd de verbinding verbroken. Toen heb ik de chat geprobeerd, maar bij 43 wachtenden nog voor me werd de verbinding verbroken. Bij “problemen en storingen” is onze verbinding gecontroleerd en is geconstateerd dat het probleem in het modem zat. De enige optie daarna was nog de monteur, met als enige mogelijkheid voor heel januari 13/1. Niet eerder, maar ook niet later. Daar heb ik toen maar voor gekozen. Ik zou het heel fijn vinden als we op korte termijn een nieuw modem kunnen krijgen, maar zou dat wel kunnen gezien alle problemen bij de pakketdiensten nu?


Nog even de samenvatting van ons telefoongesprek van zojuist:

De monteur is geannuleerd en er is een nieuw modem onderweg :slight_smile: Deze wordt morgen bezorgd bij apotheek Van den Berg ‘over de brug’ in Hoogvliet. Jullie kunnen daar nadat jullie de sms hebben ontvangen naar toe met de V8, om hem om te ruilen voor een vervangend exemplaar.

Ik hoor graag hoe het allemaal is gegaan met het installeren!


Dankjewel Maja. We houden u op de hoogte.


MAJA: We hebben gistermiddag een nieuw modem kunnen afhalen. Weliswaar niet bij de apotheek zoals KPN ons doorgaf, maar bij een andere winkel. Gelukkig net op tijd ontdekt. Volgens eigenaar PostNL punt staan deze 2 pakketadressen kruiselings genoteerd. Mss een aandachtspunt voor KPN? TV en telefoon werkten direct weer, wifi was een probleem. De naam van het modem kwam niet in onze lijsten voor, alleen de naam van ons oude modem bleef verschijnen. Dat blijkt dus ook de naam van het nieuwe modem, wat tot onze verrassing weer werkt met een wachtwoord van 2 of 3 modems terug…. Daar kwamen we achter toen we eindelijk in konden loggen bij mijnmodem.kpn. Helaas werkte het admin wachtwoord daarvan pas nadat we het modem een reset hadden gegeven. Niet helemaal “plug and play” dus, maar het is gelukt. Nog bedankt voor de hulp. Vriendelijke groet, Ellen.


Nou zeg, wat gek dat het dan om een ander PostNL punt bleek te gaan! Top dat jullie dit op het nippertje hebben ontdekt, ik ga hier inderdaad even een melding van maken.

Jammer dat het niet helemaal vlekkeloos verliep met het aan de praat krijgen van de wifi. Dat een oude netwerknaam en wachtwoord worden overgenomen door een nieuw modem is gebruikelijk als de netwerkgegevens in het verleden zijn gewijzigd via de servicetool. De gegevens worden dan opgeslagen in een database en weer ingesteld als er een nieuw modem aan wordt gesloten. Op die manier hoeft er niet bij elk wifi apparaat opnieuw te worden ingelogd bij het wifi netwerk, aangezien de netwerknaam en het wachtwoord hetzelfde blijven. Jullie geven echter aan dat het wachtwoord van een aantal modems terug ingesteld stond en dat is wel een beetje vreemd.

Top dat het jullie toch is gelukt! :blush: