Skip to main content

Vrijdag is bij mij de glasvezelinstallatie uitgevoerd. Helaas werkt het nog niet.

Volgens die monteurs moest er nog eea in de patchkast gebeuren. DSL werkt gelukkig nog wel, maar overschakelen naar glasvezel is er dus nog niet bij. lijkt allemaal een beetje op https://forum.kpn.com/internet-9/geen-signaal-na-aansluiten-glasvezel-pon-brandt-niet-511619 dt verhaal.

In mijn geval gaat het ook om zo'n zwart nokia-kastje waarbij Power en LAN groen branden, maar alarm rood blijft. Wie kan mij vertellen wanneer deze installatie afgemaakt gaat worden...? 

 

Ik hoor het graag

Remko

Hoi @Remko den Bosch, welkom. 

Ik heb even meegekeken. Alle apparatuur is inderdaad klaar voor verbinding, enkel de patch moet nog gezet worden door KPN Netwerk. Je krijgt van hen nog bericht wanneer dat gedaan is. Pan dan wordt ook de DSL uitgeschakeld. 

 

 


Oké, dank voor je antwoord @Bart_Z 

Is er enig zicht op wanneer dat zal zijn?


Pas dan wordt ook de DSL uitgeschakeld. 

Kleine aanvulling: pas als het modem (Experiabox of Box12) zich aangemeld heeft via de glasvezelverbinding wordt de DSL-verbinding uitgeschakeld.


Ik heb nog even weer gekeken. Volgens mijn gegevens is er gisteren gepatcht. Als je nu alles aansluit op Glasvezel moet het werken. Zo niet wil ik je aanraden om even te bellen met 0800-0402, dan kan mijn collega alles met je doornemen om het werkend te krijgen. 


@Bart_Z Helaas, fout blijft - geen PON. Inmiddels is er een andere monteur geweest vanuit KPN die de boel heeft schoongemaakt/doorgemeten en het nokia-kastje vervangen. Maar geen resultaat. Vermoeden is een fout bij het patchen of misschien zelfs gewoon een gebroken fiber.  KPN-monteur mag alleen de patchkast niet in want die is weer van Reggefiber. Nu staat er een bon uit bij Reggefiber om de boel door te komen lichten (letterlijk in dit geval) en controleren of de gebruikte fiber heel is c.q. of er op de juiste poort gepatched is. Wat een circus dit… maar gelukkig werkt de DSL nog steeds :frowning2:


Yes, de patch is gefixt. We zijn online! En nou zo houden :grin:


Fijn dat je nu online bent. Veel plezier ervan. Goede weekend gewenst.Â