Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem als Gile, alleen mijn experiabox v10 brand alles op het services lampje na want die brand oranje en dan weer fel rood en mijn thuis-alarm is op het internet aangesloten dus die doet het dan ook niet maar KPN kan dan weer wel en dan weer niet een fout vinden tot vrijdag dan, mijn thuis alarm deed het niet maar de telefonist zei mij het lig niet aan de modem, het probleem lag bij KPN zei hij, het was de kabel maar toen de monteur kwam en alles ging meten was alles voor de zoveelste keer weer goed, ook bij KPN monteurs was het goed zei de monteur maar dat is nou iedere keer zo, dan is er een fout te zien en is het de modem en dan is er weer geen fout te zien en dan is het lampje services weer groen maar nu werd het lampje fel rood inplaats van oranje en was het niet de modem maar de kabel zei de telefonist, hij had het gemeten en zou een maandag een monteur sturen maar zo lang kon ik niet wachten, ik heb niet voor niets een alarmkastje in huis, ik ben heel slecht van gezondheid dus kwam de monteur vandaag (zaterdag) het servicelampje was vanmorgen fel rood en toch was er niets te vinden zei de monteur en dat is iedere keer weer zo en KPN had gezegt zo lang alles het doet doen wij niets maar dan is het lampje groen en dan weer oranje en dan weer fel rood  en mijn alarm doet het niet maar zal je altijd weer zien, vanmorgen deed het alarm het weer wel, van Telfort heb ik deze Experiabox gehad toen mijn tv geblokkeerd aangaf en toen is het problemen begonnen en Telfort had toen tegen mij gezegt, het kan weleens zijn dat u een modem heb gekregen die al eens ingeleverd is met dit probleem wat u nu heeft en u nu die Experiabox heb gehad en met hetzelfde probleem zit als die vorige klant maar er werd nu geen nieuwe Experiabox gestuurd want ik zou overstappen naar KPN dus moest ik dit probleem nu KPN hier voor bellen alleen is er nu een probleem bij gekomen want KPN kan dan wel en dan weer niet het probleem vinden dus zit ik nog steeds met het probleem want ik zit nog steeds zonder alarm dus als er nu wat met mij gebeurd kan ik het alarm niet bellen dus dat is een groot risico voor mij dus ik vraag mij af, wat moet ik nu want ik heb het alarm echt nodig, ik kan niet zonder het alarm want die heb ik niet voor niets. Ik stel dit probleem nu maar hier in de hoop dat ik hier wel de oplossing krijg en toch een andere Experiabox krijg want hiervoor had ik dat probleem niet tot ik deze Experiabox kreeg, toen is al die ellende begonnen.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Wanbli, welkom op het forum! Ik vind het wat lastig om precies te begrijpen wat er allemaal gebeurd is. Dit omdat je bericht eigenlijk een hele lange zin is waardoor het wat onduidelijk wordt. Ik begrijp wel dat je oranje en rode lampjes hebt op de Experia Box en dat je internet het dan niet doet. Er is een monteur geweest, maar het is niet opgelost. En nu komt er maandag weer een monteur, maar je wilt weten of dat sneller kan. Klopt dat?

Als er al een  monteur gepland is, dan is dat op de eerst mogelijke datum. Die afspraak kan ik dan ook niet naar voren halen. Vul voor de zekerheid wel even je forumprofiel in. Laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we in ieder geval even meekijken.


Hi Erik.

Ja het is idd erg lang omdat ik het helemaal uit wou leggen maar nee er komt geen monteur meer want de monteur dit vandaag is geweest kon geen storing vinden terwijl degene die ik vrijdag aan de lijn had zei dat de storing bij KPN lig maar omdat de monteur geen storing kan vinden is het afgesloten dus er komt geen monteur meer en ik weet niet wat ik nou moet doen omdat ik de ene keer wel en de andere keer geen storing heb en ik met mijn alarm zit die het af en toe ook niet meer doet.

Ik hoop dat jij het nu wat beter kan begrijpen en het lampje van services blijft nu de hele tijd weer rood.


Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen we jouw abonnement erbij pakken.


Gedaan Vikash


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat  er op 31 oktober een monteur is langs geweest. Deze monteur schrijft in de monteursbon dat hij de ExperiaBox v10 weer heeft aangesloten en dat het alarm weer werkt. Hi heeft het samen met jou heeft getest. Heb je iets aan de bekabeling gewijzigd?


Nee ik heb niets gewijzigd en het klopt ook van de monteur maar wat ik eerder schreef, toen ik iemand aan de telefoon had die had mij gezegt dat het niet de modem was maar dat de storing bij KPN zit het is een kabel die vernieuwd moet worden zei hij en dat is mij al 2 keer  door 2 verschillende telefonisten gezegt maar als dan de monteur hier is en alles door meet is er weer niets aan de hand en dat is nu ook al 2 keer voor gevallen plus dat het lampje nog steeds oranje en dan weer fel rood wordt dus die storing is er nog steeds alleen kan de monteur het niet vinden en ja als de monteur hier bij mij is werkt alles ineens weer goed en dat is ook tot 2 keer toe al voor gekomen maar de storing is daarbij nog steeds niet opgelost want later krijg ik weer het probleem dat mijn internet het niet doet maar ook mijn persoonsalarm het niet doet en mijn persoonsalarm heb ik echt hard nodig vanwege mijn hele slechte gezondheid dus is mijn vraag, kan die storing nou eens niet echt goed uit gezocht worden want als bij KPN de storing wordt gezien en bevestigt en de monteur kan het maar niet vinden loop ik het risico dat mijn persoonsalarm het onverwachts niet meer doet en ik de zorg niet kan bereiken en dat is voor mij heel riskant of een andere Experia Box want de ellende is met deze modem begonnen dus de meneer die ik heb gesproken denkt dat het een modem is wat al eens is terug gestuurd met diezelfde klacht en dat ik die modem nu heb want dat gebeurd weleens zei die meneer maar dat zie ook de monteur dus wil ik weten of KPN het nou eens niet goed na kan kijken of anders een nieuwe Expera Box want het persoonsalarm heb ik echt heel hard nodig, zo bedoelde ik het.


@Wanbli Ik zie inderdaad het bezoek van de monteur terugkomen. En ik zie ook dat mijn collega's de verbinding nog in de gaten houden. 

Ik heb een update geplaatst voor mijn collega's. Dat het probleem niet opgelost is en de situatie nog gelijk is. Zij zullen hier zo snel mogelijk mee aan de slag gaan. 

Ook is er een bericht verstuurd met de volgende tekst: Beste klant, volgens onze informatie is de door u gemelde storing verholpen. Is de storing toch niet opgelost? Bel dan binnen 7 dagen, vanaf uw aansluitadres, naar 0800 0201557, optie 5. Hier hoort ook een toegangscode bij, deze zal ik versturen in een privé bericht. Ik zou willen adviseren morgen contact met hen op te nemen. 

Ik heb helaas geen mogelijkheid om vandaag al een oplossing te verzorgen, dus is er wellicht een mogelijkheid om bijvoorbeeld met een mobiele telefoon te zorgen dat je mensen kunt bereiken en bereikbaar bent? 


Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik kon even echt niet eerder antwoorden en ja ik heb een mobiele telefoon maar als ik zo ziek ben als de laatste keer kan ik zelf niet meer bellen en dat is vaak het geval met mij, als ik ben gevallen dan kan ik zelf natuurlijk nog wel bellen maar als er iets anders aan de hand is kan ik zelf dus niet meer bellen, ik wil hier verder niet op in gaan maar ik heb nou eenmaal een té slechte gezondheid vandaar dat ik een persoonsalarmering heb natuurlijk maar ik heb idd dat nummer moeten bellen en gelukkig was toen de volgende dag het probleem verholpen maar toen kreeg ik de Box 12 ongevraagd thuis gestuurd en die moest ik aansluiten en installeren en toen begon alle ellende weer terwijl de Experia Box juist nu weer perfect werkte en die Box 12 wist niemand goed te krijgen want het was het nieuwste van het nieuwste, ik ben toen door verbonden naar de technische dienst en die mevrouw heeft een monteur laten komen, die monteur zei mij dat de Box 12 voor de toekomst was en nog niet voor deze tijd en die monteur heeft weer een Experia Box V10 aangesloten en alles werkt gelukkig weer perfect dus het probleem is gelukkig weer verholpen 😉 Ik wil jullie allemaal die mij hier op het forum hebben geprobeerd te helpen bedanken de storing op te zoeken en te verhelpen.

Groetjes, Wanbli