Skip to main content

goedendag

ik heb een routerpakket toegezonden gekregen.

dit is nu aangesloten maar op het glasvezel kastje van kpn brand nu een rood lampje van alarm.

hoe moeten wij dit oplossen

Welkom op het forum @bunnik! Een rood lampje is doorgaans niet goed. Werkt alles wel? En heb je al bericht van ons gekregen dat je kan aansluiten?

Als je geen diensten hebt, bel dan naar 0800-0402. Dat is altijd de snelste manier om geholpen te worden.

Als je er via die weg niet uitkomt, vul dan je profiel in en laat het hier weten. 🙂


Ik heb exact hetzelfde - gisteren (28/12) de (O)NT ontvangen (na een kleine 3 weken begreep men bij KPN eindelijk dat het pakket omgezet moest worden), deze over de FTU geschoven. Vandaag de SMS ontvangen dat ik van glasvezel gebruik kan maken. Niet dus - het rode alarm lampje brandt.

Volgens de helpdesk medewerkster was dit omdat er geen alarminstallatie aangesloten was op de FTU/(O)NT. Het zou dus geen enkel probleem zijn en iedereen die deze (O)NT heeft en geen alarm heeft aangesloten heeft hetzelfde. Ik vond het vreemd, maar zij gaf aan dat ze er voor getrained was door KPN en dat dit echt het probleem was. Aangezien ik dus geen internet heb (en van ADSL afkom) krijg ik als oplossing een ExperiaBox 12 opgestuurd, althans, ik moet naar een winkel om mijn oude ExperiaBox 10 om te wisselen…

Aangezien ik ook een eigen router heb (EdgeRouter 4P), heb ik (O)NT rechtstreeks aangesloten op de router en heb de zaken conform de KPN handleiding geconfigureerd (na een factory reset en een firmware update naar 2.0.9 hotfix 5). In de tussentijd ook al een aantal keer de stroom geruime tijd (> 2 minuten) van de (O)NT afgehaald, dat helpt helaas ook niet, rode lampje blijft branden, het connection lampje helaas niet.

Helaas blijkt uit de log van mijn EdgeRouter dat ik geen PADO krijg van KPN, dus er lijkt iets mis te zitten aan de kant van KPN zelf. Dus nog steeds geen internet...

Gaat het gebruik van de Experiabox 12 het rode Alarm lampje op de (O)NT oplossen?


Nee absoluut niet en ik denk dat die collega even opnieuw zijn training mag doen. Het rode alarmlampje betekend dat de (O)NT geen verbinding heeft met ons netwerk, een monteur van KPN of KPNNetwerk zal dit moeten oplossen als het twee minuten stroomloos maken van de (O)NT geen zin heeft.l

 

Een nieuw modem is enkel tijdverdrijf voor u en geldverspilling voor KPN. Ik zou terug bellen naar 0800-0402 en om een monteur vragen.


@mvd1981 


Dank je @Ik_Hussel, het bevestigt mijn vermoedens. Ik ga nog maar een keer bellen en om een monteur vragen. Het is wel een heel gedoe op deze manier.


is jammer dat de helpdesk vaak onzin verkoopt ,daardoor mensen nutteloos lang moeten wachten 

 

KPN doe eens wat aan de kwaliteit hiervanÂ