Skip to main content

Vanmorgen voor de tweede keer met de KPN gebeld omdat het lampje op de ExperiaboxV10a rood blijft. Bij het vorige gesprek heeft de medewerker een reset uitgevoerd en werd het lampje groen. Maar een paar dagen later werd het weer rood. Het vreemde is dat er wel iinternetverbing is en de eigen verbinding wordt aangegeven. Omdat ik dat rode licht toch niet vertrouw vandaag opnieuw gebeld. Nu kreeg ik, na lang beraad, het antwoord dat het geen kwaad kan en men er van de KPN niets aan kan doen. Wel vreemd vind ik, het voelt als "gewoon doorijden bij roodlicht!". Vervanging van een misschien kapotte ExperiaV10a box is geen optie volgens de medewerker. Nu vraag ik mij af waarom zitten er dan rode en groene lichtjes op die box als ze geen funktie hebben? 

Het rode lampje dat brand is dat toevallig het Services lampje ??? Mocht dit het geval zijn dan kan het volgende aan de hand zijn. Het service lampje heeft betrekking op diensten zoals Internet, Bellen en Interactieve TV. Het moet groen branden. Als dat niet zo is, geeft dat aan dat één of meerdere diensten niet conform je abonnement zijn aangemeld en in werking over het KPN netwerk. Heb je de V10 al eens uitgezet (schakelaartje), spanningsloos gemaakt (voedingsstekkertje eruit gedurende 30 s), weer aangesloten en ingeschakeld? 

Het is een vreemd statement dat zoiets niet vervangen kan worden, want mocht hij inderdaad bepaalde gebreken hebben kan deze gewoon omgeruild worden door een medewerker van KPN.


 

 


Hoi @Dotterbloempje, welkom bij ons op het forum. De V10a heeft maar 1 lampje, die geeft alles aan wat de lampjes op de andere modems verspreid aangeven. Daardoor kan het soms wat uitdagend zijn om te kijken wat de oorzaak van het rode lampje precies is. De verbinding zelf werkt wel begrijp ik uit je bericht, dat is goed nieuws. Is de snelheid ook goed als je een speedtest doet? Als je daarbij de helft van voorheen ziet en je hebt pairbonding zou het bijvoorbeeld kunnen dat een van de aderparen het niet helemaal goed doet. Het is voor mij op dit punt speculeren, ik heb nog geen gegevens van je en kan daardoor niet meekijken. Je kunt jouw forumprofiel volledig invullen en de vragen onder dit bericht beantwoorden, dan kan ik met je meekijken en denken.


Sinds twee dagen heb ik, na de derde reset, al bijnatwee dagen een groen lampje! Dat geeft hoop.

Ik heb de speedtest gedaan, maar waarmee kan ik deze vergelijken om te weten wat de normale speed moet zjn? 


Sinds twee dagen heb ik, na de derde reset, al bijnatwee dagen een groen lampje! Dat geeft hoop.

Ik heb de speedtest gedaan, maar waarmee kan ik deze vergelijken om te weten wat de normale speed moet zjn? 

In uw abonnement staat wat voor snelheid u moet hebben. Met een koper verbinding kan dit nog wel eens variëren.


Het abonnement geeft daarvoor een goede richtlijn zijn inderdaad, en het is afhankelijk van de verbinding. Als het een koperverbinding is zoals Pauwerful noemt kan het bijvoorbeeld zijn dat een abonnement tot 100 Mbit/s is, maar dat er maximaal 90 Mbit/s mogelijk is. Dan zal het niet meer worden dan die 90.

Je geeft ook aan de speedtest te hebben gedaan, wat is de uitkomst daarvan? En zou je je profiel nog in kunnen vullen zoals ik in mijn vorige bericht vroeg? Dan zal ik ook naar je verbinding kunnen kijken.