Skip to main content

Al een poos gaat regelmatig het groene lampje wat een de voorkant van de Expedia box zit op rood. De WiFi is ook traag en de televisie valt soms weg. Als ik dan de Expedia box opnieuw opstart doet alles het weer. Maar gebeurt regelmatig dat dit meerdere keren per dag moet gebeuren. 
Is er een oplossing zodat ik weer goede WiFi in huis heb en dat ik weer normaal tv kan kijken?

Dat rode lampje is geen goed teken. Wat heeft u allemaal aan de experiabox hangen? gebruikt u draadloze verbindingsets?


Ik zal eerst zeggen dat ik mega A technisch ben hierin..

de Experia box loopt naar een (denk ik) draadloze verbindingsset in het stopcontact zodat ik aan de andere kant de woonkamer de tv kan hebben staan... 

 

 


Heb je zoiets? 

 


Ja zoiets heb ik inderdaad


En waar heb  je die aangesloten? Overigens ben ik er vrij zeker van dat die de boosdoeners zijn.


Die zitten in de stopcontacten. Maar dat is al heel lang zo. En nog nooit problemen mee gehad..


Wil je ze er uithalen en dan de experiabox resetten. Hoeft nu niet mag ook een andere keer. Dan kunnen we zien of het echt daaraan ligt. Heb je dan weer een rood lampje dan is er wat anders aan de hand.


Welkom hier op ons KPN forum @sweetanja! Fijn dat je ons gevonden hebt. Een rood lampje is inderdaad niet goed. Heb je het modem al een gereset? Achterop het modem (bij de stekkertjes) zit een klein gaatje waar ‘reset’ bij staat. Druk dit knopje in (met bijv. een satéprikker) totdat alle lampjes even uitgaan. Hierna start het modem opnieuw op. Geef het modem ongeveer 15 minuten de tijd om op te starten. Hierna doen alle diensten het (als het goed is) weer. Ik ben benieuwd of de reset helpt om de verbinding te verbeteren én dat je géén rood lampje meer ziet natuurlijk. Als dit niet zo is, kijk ik graag even mee. 
Ik hoor graag van je! :blush:


Hoi Lisa,

 

Ik heb gisteravond de reset knop ingedrukt maar helaas brandde vanochtend het rode lampje alweer.


Hoi Lisa,

 

Ik heb gisteravond de reset knop ingedrukt maar helaas brandde vanochtend het rode lampje alweer.

Heb je, zoals @Joep1965 voorstelde, de adapters van die "draadloze" verbindingsset al een keer uit het stopcontact getrokken.

Het is heel belangrijk om dat een keer te doen en dan te kijken of die problemen nog steeds optreden. Niet geschoten is altijd mis.

Zie ook dit topic.


Welk lampje brandt er precies rood? Je kunt hier ook een foto van uploaden als dat makkelijker is!

*edit: oh natuurlijk,de V10a heeft maar 1 lampje aan de voorkant. Ik lees de lijn even uit!

*edit2: de lijn meet niet goed, hier wil ik graag een monteur voor langs sturen. Wanneer zou jou dit de komende dagen het beste uitkomen?


Welk lampje brandt er precies rood?

@Thomas, Hoeveel lampjes heeft de V10a aan de voorkant? :wink:


Volgende week is er iedere dag iemand thuis. Als de monteur een van deze dagen kan komen zou dat geweldig zijn.


Dat is goed @sweetanja, ik heb een monteur ingepland voor maandag. Meteen op de eerste dag van de week lijkt me dan wel zo prettig. Hij komt tussen 10.00 en 12.00 bij jou aan. Laat je ons weten hoe dat bezoek verloopt? Voordat hij er is zal hij je ook nog even bellen.


Alvast bedankt voor de hulp! Ik zal maandag laten weten hoe het bezoek van de monteur verlopen is :smiley:


Hoi @sweetanja, ik heb de terugkoppeling van de monteur bekeken. Zo te zien heeft hij een kabel in het netwerk buitenshuis vervangen en is de verbinding daarmee verbetert. Is het signaal voor jou nu ook goed en stabiel?


Tot nu toe werkt alles goed ☺️!


Dat is goed om te lezen @sweetanja, daar ben ik ook blij om :slight_smile:  Geniet van de verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.