Skip to main content

Sinds 20-02-2022 geen internet en tv meer

Rood lampje internet modem brandt.

Diverse malen gereset maar geen resultaat. 

Op postcode ook geen storingen bekend 

Steeds foutcode 846

Gebruik je een v10 modem?

Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?

In geval van een koperverbinding, brand of knippert het L1 en/of L2 lampje naast de dsl poort?

In geval van glasvezel, welke van de lampjes branden er wel en niet op de glasvezelaansluiting?


Glasvezel

Power lampje brand constant

Daaronder eerste lampje en tweede lampje wisselen elkaar af eerste staan 2 streepjes bij , tweede 3 vierkantjes.

 


Hi @Sandro 1403, welkom hier. 

Heb je al contact gehad met ons via 0800 0402? Dat gaat namelijk iets sneller omdat ze live kunnen meekijken.

Zou je ook een foto willen plaatsen van je glasvezelkastje en eventueel je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


 


Hoi @Sandro 1403 ,

Het lijkt alsof het ethernet lampje niet brand op het nt,Heb je al eens een andere internetkabel of een andere poort op het nt geprobeerd?

Ook zit het nt volgens mij niet goed vast in het FTU. @DennisA78 weet jij of je dat gewoon kan aanduwen?


 


 

 

Ik zou graag zien hoe ze knipperen. Daaraan kun je zien of de NT het begeven heeft.

Ik zou de rode kabel eens controleren of vervangen voor een andere internetkabel, puur om dat uit te sluiten.

Je kan ook de glasvezelaansluiting even 2 minuten stroomloos maken, en kijken of het modem het even doet.

Als dat niet werkt, vermoed ik de NT. 

 

 

Hoi @Sandro 1403 ,

Het lijkt alsof het ethernet lampje niet brand op het nt,Heb je al eens een andere internetkabel of een andere poort op het nt geprobeerd?

Ook zit het nt volgens mij niet goed vast in het FTU. @DennisA78 weet jij of je dat gewoon kan aanduwen?

 

Dat is het onderste kapje inderdaad ja. Kun je omhoog drukken, maar het belangrijkste is het bovenste deel.

 


Ok ga andere kabel proberen


Kabel vervangen

Stroom eraf gehaald.

Bovensta lampje knippert met pijlen. Onderste brand met 3 vierkanten.

Tot moment modem rood lichtje geeft internet.

Dan gaan ze wisselend aan .

 


Zou je ook je modem willen resetten door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? En zou je alsnog je profiel willen invullen? Dan kan ik ook meekijken. 


Ik dacht dat je 1 apparaat met het NT kan verbinden zonder modem.

Krijg je internet als je een laptop direct op het NT aansluit?Dus die rode kabel in een laptop steken?


Ik dacht dat je 1 apparaat met het NT kan verbinden zonder modem.

Krijg je internet als je een laptop direct op het NT aansluit?Dus die rode kabel in een laptop steken?

Kan maar dan moet je wel vanaf de laptop een PPPoE-sessie starten.

 

Dat de lampjes afwisselend knipperen zegt niet zo veel, dat kom ik regelmatig tegen en moet geen probleem zijn. Ik denk dat het beter is als het profiel ingevuld wordt zodat @Alex_P kan meekijken.


@Sandro 1403  Dat lijkt me ook slim. Ik zie dat je je gegevens al hebt ingevuld en ook dat je zojuist contact met ons hebt gehad. De verbinding werkt inderdaad niet en er is nu een monteur ingepland voor morgen. Herken je dit? 


Ja monteur komt morgen langs

Bedanjt voor de info

Hopelijk wordt het morgen opgelost.

Nu via hotspot  dus goede tijdelijke oplossing. 

Bedankt voor de service

M.v.g  Sandro 


Fijn om te horen, laat ons nog even weten hoe het afloopt. 


Doe ik

Fijne dag 


Monteur kpn langs geweest

Genexis kastje glasvezel geeft geen contact.

Is netbeheer wordt binnen 4 uur gebeld 

Voor netbeheer monteur 

 


Monteur kpn langs geweest

Genexis kastje glasvezel geeft geen contact.

Is netbeheer wordt binnen 4 uur gebeld 

Voor netbeheer monteur 

 

 

Dan is het het binnenwerk (vezelbreuk?),  want het bovenste deel/kastje kan de monteur zelf vervangen. 

Of komt er geen signaal van buiten?


Binnenwerk 

Wacht op monteur glasvezel 

Laat je weten als hij geweest is.

Mvg Sandro 


Probleem opgelost 

Netwerkbeheer heeft glasvezelkast vervangen. 

Had het begeven. 

Alles werkt weer .

M.v.g  Sandro 


Hoi @Sandro 1403 ,

Super om te horen!

Nog steeds met de V9 begrijp ik?


Probleem opgelost 

Netwerkbeheer heeft glasvezelkast vervangen. 

Had het begeven. 

Alles werkt weer .

M.v.g  Sandro 

Fijn om te horen Sandra. :relaxed: