Skip to main content

Hallo , 

De modem van mijn moeder is waarschijnlijk stuk.

Het probleem : in de avond werkte het prima (!? ) in de ochtend gaf de tv ontvanger aan dat hij geen verbinding kreeg voor het ophalen van de tv informatie.

Dit heeft zolang geduurd en hij heeft zolang geprobeerd dat hij in hardware check mode sprong.

 

De modem in kwestie start op in rood , vervolgens knippert deze blauw waarna deze groen wordt. 

Dan probeert de tv ontvanger de data binnen te halen . Echter hij komt niet verder dan 10 % 

Want dan is de modem alweer rood geworden. Deze sprongen blijven zicht tot in den treuren herhalen . ( Zelfs na spanning vrij maken , Ressetten met paperclip , na controleren van de kabels  e.d. ) 

 

Wanneer de modem groen is zegt fe tv ontvanger een ip nummer te hebben gekregen echter.. ik vermoed dat dit een locaal internet nummer is en niet die van  KPN.

 

Ik zou dus waarschijnlijk een nieuwe modem moeten hebben voor mijn moeder 

 

klopt dit ? zou kpn dit van afstand kunnen zien door PING ? 

 

Met vriendelijke groeten , 

 

Chris

Dat het lampje op het modem zo brandt klinkt mij bekend, dit heb ik al eerder gehad bij een klant waar de verbinding perfect in orde was volgens mijn meetapparatuur maar het modem kwam maar niet online. 

 

Is de bekabeling tussen het ISRA en het modem nog wel helemaal in orde? Als de kabel bijvoorbeeld beschadigd is maar nog wel contact maakt dan kan het zijn dat het modem heel kort verbinding heeft, deze verliest en vervolgens weer opnieuw probeert op te zetten.

 

Heb je je profiel al ingevuld? Dan kan een moderator de verbinding nalopen en kijken of er inderdaad iets mis is met het modem en deze direct vervangen als dit nodig blijkt te zijn.


Hoi @NienLief, welkom op ons forum!
Ervaar je deze problemen nog steeds? 

Een rood lampje op je experiabox is nooit een goed teken! Dit duidt alleen vaker op een probleem met de lijn/aansluiting dan een defecte experiabox.
Als helemaal niets werkt kun je altijd het beste even met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service. Daar heb je direct contact met een medewerker.


Thomas, 

 

Hallo.

Tja het gaat nog steeds van rood, knipperentd blauw, groen { 2 a 3 sec ) en weer rood. Ik heb geprobeerd een my kpn account aan te maken met de laatste 3 cijfers van de bank rekening. 

 

De website meld dat er geen account is. 

Ik vermoed dat er iets heel erg mis gaat ergens... 

 

Enig idee?

 

Vanmiddag ga ik kijken of ik op de modem kan inloggen om te zien wat voor ip nummer hij krijgt. Tevens ga ik proberen met kpn contact op te nemen ( ben nog al druk 😁 l om te zien of zij kunnen zien wat er even tueel mis gaat


@NHendriks @Thomas  Ik heb het profiel een klein beetje in kunnen vullen echter ik heb even geen klantnummer bij de hand  het is het account van mijn moeder. 

( ik heb inmiddels ook het abo nummer interactieve TV toe gevoegd  ) 

 

Tussen stand : ik heb geprobeerd in de modem te komen voor de instellingen maar helaas laat hij die ook niet toe… 


Goedemorgen @Thomas, ik heb meteen nog even meegekeken naar de aansluiting en krijg nu helemaal geen verbinding. Ervaren jullie dit ook zo? Hoe brandt het lampje op de experiabox momenteel?


De verbinding komt wel aan, maar hij komt niet goed tot stand. 8 van de 10 keer betekend dit dat het koper (de kabel buiten onder de grond) beschadigd of verslechterd is. Daardoor vind het apparatuur geen stabiele mogelijkheid om de verbinding tot stand te brengen. Dit heeft niks met het modem te maken.

Nu is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat het modem defect is of dat er iets mis gaat in de poort vanuit het kpn apparatuur, maar dit komt minder voor.

Zijn er kortgeleden graafwerkzaamheden in de omgeving uitgevoerd?


Goede dag, 

 

Nee die zijn er niet geweest zo ver wij weten..

In de bewuste avond werkte het prima en is er gewoon internet gebruikt en tv gekeken. De volgende ochtend werdt de modem in stress toestand aangetroffen. 

Tv ontvanger meld dat een ip is toegewezen maar kan geen gevens ophalen.

Modem laat geen verbinding toe tot interne settings dus ik kan ook niet kijken wat hij voor ip nummer gekregen heeft . 

 

Modem hangt nog steeds in groen, blauw knipper en rood loop

 

Met vriendelijke groet,

 

 


Dat is wel heel merkwaardig inderdaad!
Ik vermoed dat er toch iets defect is. Ik heb een nieuwe experiabox voor je aangevraagd.
Deze gaat naar een servicepunt bij jou in de buurt. Ik stuur je daar nog even een privébericht over en je krijgt per sms/mail ook nog een uitgebreidere bevestiging!