Skip to main content

Voor mij geldt hetzelfde. Toch vind ik reactie kpn niet bevredigend. M.i. moet de oorzaak zitten in de glasvezelaansluiting. Modem werkt immers goed. Er komt geen internetsignaal vanaf het glasvezel kastje. Kpn zou moeten aangeven wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn en wat je er zelf nog aan kunt meten of proberen. Ik moet nu een paar dagen wachten op een monteur en al die tijd dus geen internet.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ben overigens benieuwd naar functie van blauwe klepje onderaan glasvezelaansluitpunt.

 Dit klepje verhindert aansluiting op utp en moet dus wegdraaien als het verbindingskap over de aansluiting wordt geschoven. Wat is dan defunctie van dat blauwe klepje? Stofvrij houden?


Ben overigens benieuwd naar functie van blauwe klepje onderaan glasvezelaansluitpunt.

 Dit klepje verhindert aansluiting op utp en moet dus wegdraaien als het verbindingskap over de aansluiting wordt geschoven. Wat is dan defunctie van dat blauwe klepje? Stofvrij houden?

Stofvrij houden, er gaat overigens ook geen utp in.

Het enige wat je zelf kunt proberen is de (O)NT twee minuten van het stroom halen, meten etc gaat niet tenzij je een OTDR hebt, de prijs van dit apparaat voor professioneel gebruik is een leuke auto. Dus er zit niks anders op dan wachten op een monteur. Mogelijk kom je in aanmerking van een tijdelijke verhoging van uw mobiele abonnementen indien u of iemand in uw huishouden KPN mobiel heeft.


Dank voor je antwoord!

Wat gaat er dan wel in als het geen utp (rj45 connector) is. In het aansluitpunt gaat uiteraard een glasvezelconnectie, maar die verbindt toch door/zet om, naar netwerkkabel met een rj45 aansluiting op het kastje voor doorverbinding naar het modem?


En glasvezelkabel gaat er in onder dat blauwe klepje, dat is een koppelbusje waar de (O)NT in gaat, uiteraard zal vanaf de (O)NT naar het modem wel een internetkabel met RJ45 worden geplaatst.


@Zheng klopt het dat je helemaal geen diensten hebt op dit moment? Als dit zo is bel dan 0800-0402. Dan kan de klantenservice een monteur met je inplannen.

Als het via die weg niet lukt laat het dan hier weten. Vul daarbij ook je profiel in. Dan kunnen we je sneller helpen. 


Dank je Bram. Inderdaad helemaal geen diensten, maar een monteur is gepland op 30december.


Top, wil je laten weten of de monteur het heeft kunnen oplossen?


Zojuist is een monteur langsgeweest. Blijkt dat de doorverbinding naar mijn huis vanuit een wijkdistributiekastje niet is geactiveerd.  De coördinatie met een onderaannemer loopt blijkbaar niet zo goed. Fijne kennismaking met KPN. Overigens vriendelijke monteur die zijn best deed alsnog actie te krijgen en een tijdelijke oplossing organiseerde in de vorm van een mobiele data modem, die hopelijk morgen geleverd wordt. Ondertussen dus al een paar dagen zonder de beloofde aansluiting.


@Zheng goed dat de monteur de tijdelijke oplossing heeft aangevraagd. Is je meer duidelijkheid gegeven door de monteur over wanneer de onderaannemer zijn werk kan doen?


Niet echt. Volgens de monteur zou de onderaannemer   voor vanavond 24.00u de aansluiting moeten doen. Dat terwijl mijn contract op 28 nov is ingegaan en ik daarvan ook bevestiging heb ontvangen. Dat is al een merkwaardige gang van zaken. De logistiek is hier bij kpn duidelijk niet in orde hetgeen voor het bedrijf zelf ook nadelig is. Hopelijk leermomentje.

Het alarm lampje brandt ondertussen gewoon verder.


Ook vandaag nog rood alarm lampje, maar wel direct online  pakket ontvangen. Dat is gelukkig snel en goed geregeld. Ontvang via digitale slechts NPO1,2 en 3. Dat is jammer, want streamen naar chromocast kost veel data. 


@Zheng zou je je profiel in willen vullen? Dan ga ik gelijk even achter de activering van de Digitenne aan! 


Beste Bram,

Leidt activering van het Digitenne pakket tot ontvangen van meer zenders dan npo1,2 en 3? Ik kan in de bijgevoegde papieren geen informatie hierover vinden. Het is natuurlijk prettig als door activering meer zenders te ontvangen zijn. Belangrijker vind ik de activering van mijn glasvezel aansluiting. Daarmee kan ik via aansluiting op tv het volledige pakket ontvangen. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom die aansluiting niet tot stand is gekomen. Verwijzen naar een onderaannemer is afschuiven van verantwoordelijkheid. Zet die aannemer direct aan het werk! Natuurlijk kan daar een kink in de kabel zijn gekomen, b.v. door zieke werknemers, maar communiceer daar dan over. 


Of het komt door tussenkomst van Bram, weet ik uiteraard niet, maar zojuist is glasvezel actief geworden. Mocht dat zo zijn, dan bedankt voor je inspanning.

Opvalt daarbij dat de downloadsnelheid slechts 3,5mb is terwijl de upload ca 350mb bedraagt. Zit ergens iets nog niet goed.


@Zheng dit is het gevolg van de hardwerkende mensen achter de schermen. Maar super blij te horen dat de verbinding er nu is! Is de snelheid die je meet over de wifi? En is de snelheid via de kabel wel goed?


Wifi snelheid is up en down ca 350mb. Ik heb nog geen kabels aangesloten.

Uiteindelijk beoordeel ik de service van kpn als uitstekend.