Skip to main content

Sinds vanmiddag brandt er op mijn Experia V10a-modem (verbonden met een Genexis-kastje)  het gevreesde rode lampje. Omdat ik ook niet helemaal van de straat ben, heb ik zowel het Genexis-kastje als de ExperiaBox diverse malen van de stroom afgehaald en toen dat niet voldoende bleek de ExperiaBox gereset. Helaas, het rode lampje blijft terugkomen.

Met de klantenservice had ik een beetje vreemd gesprek. De medewerker vroeg of ik glasvezel had zitten tussen de Genexis en de ExperiaBox. Toen ik dat ontkende zei ze dat dat dan waarschijnlijk het probleem was en dat ze wel een glasvezelkabel op zou sturen. Toen ik zei dat het al jaren werkt met een ethernet kabel tussen Genexis en Experia viel ze stil. Inmiddels is er wel een afspraak met een monteur maar als dit het niveau is ben ik bang dat ze straks gaan zeggen dat dit mijn schuld is.

Mijn vraag is waarom KPN niet zelf kan zien dat ze mij op dit moment geen internet leveren. Waarom moet ik in actie komen wanneer KPN in gebreke blijft. Het moet toch een fluitje van een cent zijn om vast te stellen waar het probleem zit. Waarom is er alleen maar een rood lampje in deze versie van de ExperiaBox, die een volstrekt onduidelijke diagnostische waarde heeft? Want inderdaad, als er een storing is bij het leveren van het internet brandt het lampje rood, als ik de kabel tussen Genexis en Experia weghaal brandt het lampje rood, etc. Zo kun je toch geen problemen oplossen?

De tools die het modem op afstand zouden moeten kunnen resetten geven foutmeldingen of doen niks. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

U heeft niet de beste medewerker aan de telefoon gehad. Dat is wel duidelijk.  Laat de monteur maar zijn/haar werk doen dan komt het helemaal goed. Wel nog even een tip. Let goed op waarvoor u tekent bij de monteur indien van toepassing. 


Lampjes op het NT zijn wel gewoon netjes allemaal actief ?

Als dat zo is, Hebben we if te maken met een kruising of een defecte ExperiaBox, Ik kan u garanderen dat de monteur hier wel raad mee weet.

In beide gevallen valt u niks te verwijten, Eventueele eenmalige kosten worden altijd door de monteurs bepaald. Deze kosten zullen alleen van toepassing zijn als het probleem voortkomt uit foutief aansluiten en/of eigen defecte spullen.

Het is in basis heel simpel, ligt de fout bij KPN of diens apparatuur kosten €0,00 ligt de fout bij uw eigen apparatuur of omdat b.v Ethernet kabel van NT in LAN poort zit van ExperiaBox  kosten €60,00.


Dank voor jullie reacties, @Joep1965 en @LaurensZalm. Ik wacht de bevindingen van de monteur af. De lampjes op de Genexis doen het gewoon en er gaat een - met een kabeltester goed bevonden - ethernetkabel van de Genexis naar de WAN(!)-poort van de Arcadyan (ExperiaBox). 

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is, want de Experiabox functioneert nog wel als router - ik kan apparaten met elkaar laten praten via de ExperiaBox.

Wat mij wel verbaast is dat KPN niet met 1 druk op de knop (of althans in één oogopslag) kan zien of het signaal tot het eindpunt wordt geleverd. Het moet anno 2022 toch mogelijk zijn om dit soort diagnostische gegevens mee te zenden. Het zou de klant stress en tijd schelen als direct duidelijk was of er wat aan de hand is met de externe verbinding of dat h/zij zelf actie moet ondernemen. Het zou ook KPN onnodig werk kunnen besparen als er direct bewijs zou liggen dat de verbinding werkt (of juist niet).

Vooral omdat niet functionerend internet al vervelend genoeg is: het kost tijd om met KPN te bellen om een afspraak te maken met een monteur, dan een werkdag om thuis te blijven voor de monteur, en geld voor het aanschaffen van (een) extra databundel(s) om toch nog enigszins je werk te kunnen blijven doen. De schade loopt zo al snel op.

 

 


Hi @sandokan, ik zie dat er kort geleden een monteur bezig is geweest in de centrale, daar is de fout gevonden. Neem aan dat alles bij jou ook weer naar behoren werkt nu? :slight_smile:


Beste medewerker KPN,

na meer dan 48 uur zonder internet, tv en telefoon te hebben gezeten door een fout van KPN wilde ik compensatie aanvragen via https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm

Maar dat gaat niet, omdat volgens die pagina de storing niet voorbij is. Tegelijkertijd geeft de storingspagina aan dat er geen storing is in mijn buurt!

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb vanaf 14.55 op 16-3-2022 (dit kan ik precies zien aan de diagnostische informatie van mijn NAS) tot vandaag 16.00 18-3-2022 niet kunnen beschikken over internet, tv en telefoon. Vandaag heeft de monteur van KPN het opgelost - er was een kabel losgetrokken in de centrale.

Bij alle stress, tijd en geld (extra databundel aangeschaft en vrije tijd opgenomen) die me dit heeft gekost wil ik zeker gebruik maken van de compensatieregeling. Kan dit in orde worden gemaakt?

 

*) Om het allemaal nog wat erger te maken werd de eerste keer dat ik naar de klantenservice belde na een kwartier de verbinding verbroken. De tweede keer kreeg ik een medewerker aan de lijn die beweerde dat er een glasvezelkabel tussen de Genexis en de ExperiaBox zou moeten zitten in plaats van een ethernetkabel. Dat het met die ethernetkabel al 9 jaar werkt en ook tot diezelfde middag werd niet ingecalculeerd.

En toen ik zojuist dit onderwerp aan het intikken was, werd mij voorgesteld om gebruik te maken van de Digitale Assistent (“Voor veel vragen vind je via chat sneller antwoord dan via het forum.”) Toen daar werd gevraagd of ik een medewerker wilde spreken klikte op ja. Vervolgens liep het aantal wachtenden voor mij alleen maar op. Eerst 23, toen 24 en 25. En toen ik -ook weer na een kwartier - aan de beurt was vroeg ene Mark naar mijn vraag en nadat ik die had ingetikt kwam de melding ‘Mark heeft de verbinding verbroken’. 

 

*Admin: toegevoegd aan eigen topic


Hi @sandokan, ik zie dat er kort geleden een monteur bezig is geweest in de centrale, daar is de fout gevonden. Neem aan dat alles bij jou ook weer naar behoren werkt nu? :slight_smile:

Dank @Maja_. Ja, dat klopt. De vriendelijke en kundige monteur heeft het probleem gelukkig vrij snel kunnen verhelpen. Bij de centrale was een kabel losgetrokken.


Ah heel fijn @sandokan! Bedankt dat je het nog even laat weten :blush:


Beste medewerker KPN,

na meer dan 48 uur zonder internet, tv en telefoon te hebben gezeten door een fout van KPN wilde ik compensatie aanvragen via https://www.kpn.com/service/vergoeding/tv-internet-bellen.htm

Maar dat gaat niet, omdat volgens die pagina de storing niet voorbij is. Tegelijkertijd geeft de storingspagina aan dat er geen storing is in mijn buurt!

Ik heb vanaf 14.55 op 16-3-2022 (dit kan ik precies zien aan de diagnostische informatie van mijn NAS) tot 16.00u 18-3-2022 niet kunnen beschikken over internet, tv en telefoon. Die dag heeft de monteur van KPN het opgelost - er was een kabel losgetrokken in de centrale.

Bij alle stress, tijd en geld (extra databundel aangeschaft en vrije tijd opgenomen) die me dit heeft gekost wil ik zeker gebruik maken van de compensatieregeling. Kan dit in orde worden gemaakt?

*) Het is daarnaast een patroon dat eerst de telefoonverbinding werd verbroken na een kwartier wachten, toen de chat en dat vervolgens het onderwerp hier weer is verwijderd!

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic


Je topic is er nog gewoon hoor, snel gevonden en daar staat je bericht ook over de vergoeding.

 


Hi @sandokan, ik zie dat je ook nog een bericht hebt geschreven over het aanvragen van een vergoeding, dat later vanuit een ander topic hierheen is verplaatst. Is dat inmiddels geregeld?


Hi @sandokan, ik zie dat je ook nog een bericht hebt geschreven over het aanvragen van een vergoeding, dat later vanuit een ander topic hierheen is verplaatst. Is dat inmiddels geregeld?

Hi @Maja, nee dat is niet geregeld. Ik wist niet dat mijn oorspronkelijke topic was verhuisd, maar nu ben ik dus hier weer terug. Het zou dus fijn zijn als het alsnog geregeld kan worden.


Je topic is er nog gewoon hoor, snel gevonden en daar staat je bericht ook over de vergoeding.

 

Dank je, @Doornekamp33. Mijn topic is blijkbaar verhuisd naar een ander topic. Ik ga altijd naar mijn profiel om eerder geschreven topics op forums terug te vinden, dus ik vind dat verhuizen niet zo handig. Al snap ik de gedachtegang.


Okidoki, dan ga ik de abonnementskosten van deze 2 dagen alsnog vergoeden, naar boven afgerond 😉 Dit zal je terugzien op de factuur van april!


Dat verhuizen is ook wel begrijpelijk, dan houden ze jou probleem met oplossing en vergoeding bij elkaar, nadeel is dan dat het wel eens mis kan gaan met het zien van de berichten.

Maar belangrijkste is, @Maja_  gaat het oplossen voor je.👍