Skip to main content

Goede avond allemaal,

Na wat opstart problemen heb ik eindelijk de mail gekregen van KPN dat op 9 februari de monteur het glasvezel modem en 1 kastje voor TV komt installeren.

Het witte glasvezelkastje en het zwarte Nokia kastje hangen er al even.
Na het ontvangen van de mail van KPN dacht ik laat ik nog eens kijken in de meterkast wat er nu brand qua lampjes. Tot mijn schrik zag ik dat het rode alarm lampje brand in plaats van een knippert PON lampje wat het kastje eerst deed.

Kan de monteur van KPN nu wel aan de slag op 9 februari of moet ik eerst nog iets laten checken door KPN of KPN Netwerk?

Ik ben bang dat wanneer de monteur komt op 9 februari er nog iets moet gebeuren en dat de installatie dan weer wordt uitgesteld.

Bedankt vast voor jullie hulp!

Ik wil niet vervelend doen maar wanneer wordt er op zoiets gereageerd? Of kan ik beter morgen even KPN bellen?


De monteur in kwestie kan dit probleem zelf goed verhelpen, installatie monteurs hebben dezelfde skills als een storingsmonteur. Dus volgens mij gaat dat helemaal goed komen. volgens mij in dit geval moet het gewoon geactiveerd worden door de monteur.


ok tnx voor je reactie dat stelt me weer een beetje gerust. Ik had al topics gelezen van mensen waarbij de mannen van KPN netwerk NL eerst nog langs moesten komen om iets te herstellen dus was al bang dat volgende week woensdag niet door kan gaan.


Hoi @RickMolenaar . Welkom op het forum.

Het zal waarschijnlijk allemaal prima verlopen maar ik snap je zorgen en ik wil graag even meekijken.   Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Hoi @RickMolenaar . Welkom op het forum.

Het zal waarschijnlijk allemaal prima verlopen maar ik snap je zorgen en ik wil graag even meekijken.   Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Hi Erwin,

gedaan! Ik dacht dat als ik inlogde met mijn KPNID deze automatisch zouden worden overgenomen.

Bedankt vast voor het mee kijken!


@RickMolenaar . Ik heb alles er bij gepakt. Het goed nieuws is, is dat je lijn in ieder geval is opgeleverd.  KPNNetwerk is dus klaar en een verschuiving van opleverdatum zou niet meer mogen gebeuren.  De monteur zal proberen om je aansluiting online te krijgen. Voorlopig zie ik daar geen belemmering op. Alles ziet er dus goed uit. 


@RickMolenaar . Ik heb alles er bij gepakt. Het goed nieuws is, is dat je lijn in ieder geval is opgeleverd.  KPNNetwerk is dus klaar en een verschuiving van opleverdatum zou niet meer mogen gebeuren.  De monteur zal proberen om je aansluiting online te krijgen. Voorlopig zie ik daar geen belemmering op. Alles ziet er dus goed uit. 

Dank je wel Erwin! Ik zie de monteur woensdag wel verschijnen dan, hopelijk kan ik woensdagavond gaan genieten van mijn nieuwe glasvezel aansluiting!:muscle_tone1:


Toevallig waren de mensen van KPN Netwerk vanochtend bij de buren bezig dus voordat de monteur er was vroeg ik hen om nog eens naar de aansluiting te kijken om er zeker van te zijn dat de monteur zijn werk kon doen. Volgens de meneer van KPN Netwerk was de installatie in huis goed en zat het probleem mogelijk ergens in de wijk centrale.

De monteur was er mooi rond 13uur, heeft wat kleine dingetjes gedaan maar gaf aan dat hij niet verder kon vanwege het rode lampje. Hij heeft contact opgenomen met KPN (ik weet niet zeker of dit KPN of KPN Netwerk was) om te kijken of ze het vandaag nog konden verhelpen zodat hij vandaag alsnog alles kon aanleggen. Hij kreeg van de persoon aan de telefoon te horen dat ik binnen 4 uur terug gebeld zou worden met antwoord wanneer het opgelost zou zijn.

Na vertrek van de KPN monteur heb ik niets meer vernomen van KPN of van KPN Netwerk NL en heb ik dus wederom 1 dag vrij genomen van werk voor niets. Dit is namelijk al de 2e keer dat KPN de aansluiting zou komen maken. 

Is er iemand die hier nog hulp in kan bieden? Ik begin een beetje radeloos te worden en vraag me af of ik nog dit jaar kan gaan genieten van de internet en tv van KPN. Ik neem aan dat wanneer alles eindelijk werkt we nog met elkaar in gesprek gaan over een compensatie?


Zo jammer dat het deze wending krijgt, @RickMolenaar .  Wat ik uit het ticket begrijp gaat het om een wijkkast waar de monteur die bij jou was niet in mag. Daar moeten we dus KPNNetwerk voor aansturen. (en is ook gebeurd) Er staat nu een ticket open. Helaas heb ik geen zicht op een doorlooptijd :-(


Ok dus ondanks dat ik niet terug ben gebeld gaat KPN Netwerk iets doen in de wijkkast.

Blij in ieder geval dat er iets achter de schermen aan het gebeuren is.

Heeft het nog zin dat ik zelf naar KPN Netwerk bel? Of haalt dit verder niets uit?


Dat zal het proces niet bespoedigen, vrees ik. 

Voor mijn beeldvorming: Je maakt gebruik van de overstapservice toch? De ziggo aansluiting werkt nog wel?


Ja gelukkig nog wel ja, anders had ik nu dagelijks bij de MacDonalds moeten zitten om mijn werk te doen :wink:


Weer een aantal dagen verder, nog steeds niet gehoord van KPN of KPN NetwerkNL wat ze nu aan het doen zijn. Ik heb maar weer braaf een monteur ingepland op 22 februari. Ben benieuwd of het rode lampje dan al uit is of dat deze na 10 minuten ook weer vertrekt omdat hij niets kan doen.


Ik durf het bijna niet te vragen, @RickMolenaar . (en hier ziet het er somber uit) Maar is er een oplossing gekomen?


Uiteindelijk is er iemand van KPN Netwerk NL geweest, bleek dat de oplossing heel makkelijk was de connectie tussen de aansluitingen en het kastje wat er overheen schuift was niet goed. Dit had hij opgelost en toen waren alle lampjes groen.

Toen kwam echter het volgende probleem, de meneer van KPN Netwerk NL wou de lijn testen en plugde het modem in. Hierdoor werd direct mijn Ziggo abonnement opgezegd en had ik geen internet meer.

2 dagen voordat de meneer van KPN Netwerk NL kwam was ik geopereerd dus daar stond ik dan terwijl ik niets kon, zonder TV en Internet van Ziggo met Internet en TV van KPN welke in de meterkast zaten en ik dus weer niet verder kon.

Ook ontving ik van KPN een smsje dat mijn afspraak met de monteur afgezegd was omdat alles nu zou werken :(

 

Zelf een monteur geregeld die alle kabels dezelfde middag nog heeft getrokken en gezorgd dat alles weer werkte zoals het zou moeten, maar dan via de KPN verbinding. Dit heeft me wel 100 euro gekost.

 

Via de KPN klachten afdeling de eerste factuur gecrediteerd gekregen en op dezelfde dag als de afspraak stond is de monteur nog steeds langs geweest en heeft alles getest en alles was goed opgeleverd.

 

Al met al, ik denk dat er alles is fout gegaan wat er fout kon gaan, maar er is wat compensatie vanuit jullie kant gekomen en alles werkt nu naar behoren. Misschien ben ik nog wat details vergeten maar na de narcose enzo was alles nog een beetje blurry.

 

Nog wel 1 vraagje, hoe zit het met gratis Viaplay? Want tijdens de actie periode is mijn abonnement actief geworden dus kan ik hier gebruik van maken of niet?


Hoi @RickMolenaar . De actie geldt als die in je besteloverzicht staat. Is dat het geval? 


Hoi @RickMolenaar . De actie geldt als die in je besteloverzicht staat. Is dat het geval? 

nee, maar heb even zitten rekenen en ik krijg 6maanden voor 35 euro ipv 3 maanden met viaplay, dus dan is 6 maanden 35 euro in mijn ogen een betere aanbieding dus ben tevreden verder zo.