Skip to main content

Beste,

 

Ik heb al een tijd een noodoplossing van KPN, omdat mijn woningbouw de FTU-units niet goed had geïnstalleerd. Ik had wachttijd doordat ik toegang moest krijgen tot de meterkast, waarna er ook nog eens stopcontacten geïnstalleerd moesten worden. Ik woon in een pakhuis met 5 adressen op de verdieping.

Nu is de situatie eindelijk zo dat ik mijn modem kan aansluiten via een glasvezelkastje op de FTU, maar na alle 5 aanwezige FTU's in de meterkast langs gegaan te zijn, kreeg ik bij allen een rood lampje op het glasvezelkastje naast alarm. Toen ben ik het forum op gegaan, en heb de volgende stappen ondernomen bij elke FTU.

  • Glasvezelkastje schuiven op FTU
  • Glasvezelkastje aanzetten met knop op de onderkant
  • Lampjes gaan branden. Eerst een groen power-lampje, kort daarna een rood alarm-lampje
  • Glasvezelkastje uitzetten en stroomkabel uit het glasvezelkastje halen
  • Modem resetten
  • 3 minuten wachten 
  • Glasvezelkastje weer stroom geven, daarna aanzetten
  • Hierna gingen weer dezelfde lampjes op dezelfde manier branden

Na driekwartier klooien in de meterkast kom ik erop uit dat ik een monteur moet laten komen om te kijken naar dit probleem. Ik weet namelijk ook nog niet welke FTU van mij is  omdat er geen onderscheid was tussen het gedrag van de lampjes op het glasvezelkastje bij de verschillende FTU's.

Inmiddels is het al 35 dagen geleden dat de activatie-SMS is verzonden, en ik heb nog altijd geen internet. Daar wordt ik wat moedeloos van.

Weet een van jullie nog een stap die ik kan zetten voordat ik een monteur laat komen? Of andere tips? Ik hoor graag reactie.

 

Mvg,

 

Teun

Beste,

 

Ik heb al een tijd een noodoplossing van KPN, omdat mijn woningbouw de FTU-units niet goed had geïnstalleerd. Ik had wachttijd doordat ik toegang moest krijgen tot de meterkast, waarna er ook nog eens stopcontacten geïnstalleerd moesten worden. Ik woon in een pakhuis met 5 adressen op de verdieping.

Nu is de situatie eindelijk zo dat ik mijn modem kan aansluiten via een glasvezelkastje op de FTU, maar na alle 5 aanwezige FTU's in de meterkast langs gegaan te zijn, kreeg ik bij allen een rood lampje op het glasvezelkastje naast alarm. Toen ben ik het forum op gegaan, en heb de volgende stappen ondernomen bij elke FTU.

  • Glasvezelkastje schuiven op FTU
  • Glasvezelkastje aanzetten met knop op de onderkant
  • Lampjes gaan branden. Eerst een groen power-lampje, kort daarna een rood alarm-lampje
  • Glasvezelkastje uitzetten en stroomkabel uit het glasvezelkastje halen
  • Modem resetten
  • 3 minuten wachten 
  • Glasvezelkastje weer stroom geven, daarna aanzetten
  • Hierna gingen weer dezelfde lampjes op dezelfde manier branden

Na driekwartier klooien in de meterkast kom ik erop uit dat ik een monteur moet laten komen om te kijken naar dit probleem. Ik weet namelijk ook nog niet welke FTU van mij is  omdat er geen onderscheid was tussen het gedrag van de lampjes op het glasvezelkastje bij de verschillende FTU's.

Inmiddels is het al 35 dagen geleden dat de activatie-SMS is verzonden, en ik heb nog altijd geen internet. Daar wordt ik wat moedeloos van.

Weet een van jullie nog een stap die ik kan zetten voordat ik een monteur laat komen? Of andere tips? Ik hoor graag reactie.

 

Mvg,

 

Teun

Als  ik dit zo lees zou ik direct een monteur inplannen. Heb je dat al gedaan, @T.J.O. ?


Vanmiddag komt de monteur langs, lekker snel. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.


Is het goed afgelopen, @T.J.O. ?


Hoi Erwin,

 

Er is een monteur langsgeweest die de 5 FTU's heeft getest en die op dezelfde conclusie kwam dat er geen internet uit kwam. Wel een rood alarm lampje. 

Verder zei de monteur dat de aannemer van KPN slordig werk geleverd had, er zijn namelijk geen FTU's gelabeld, ze waren lukraak op de muur geplaatst en sommige glasvezelkabels die de FTU ingingen hadden geen bescherming eromheen. 

De aannemer gaat mij nu (anoniem) bellen, dus ik wacht geduldig. Dan moet ik een moment plannen dat ik thuis ben, zodat ik ze na het labelen mijn FTU kan laten testen.

Weer een staartje dus. Voordeel is wel dat als een volgende bewoner in mijn pand glasvezel neemt bij KPN dat het allemaal hopelijk wat soepeler verloopt .

Ik hoop dat ik eind deze maand toch echt internet heb, indien ik dan al 2 maanden betaal…

 

Mvg Teun


Hoi Erwin,

... indien ik dan al 2 maanden betaal…

 

indien? of aangezien? ik kan me niet voorstellen dat als jij geen internet hebt buiten jou schuld om dat je moet betalen?


Pardon, ik bedoelde aangezien.

1 mei begon ik met betalen, ik heb nu 1 maand geen internet gehad door uitgestelde werkzaamheden van de woningbouw, waarmee ik de voorziening van stopcontacten in de meterkast bedoel. Nu ligt het balletje bij de aannemer van KPN om de FTU's te labelen en te testen. 

Ik ben nog niet gebeld, maar dat komt waarschijnlijk omdat het weekend is.

 


Ik heb wél een kpn noodoplossing, dus ik kan via 4g wel op het internet gelukkig.


Ik ben nog steeds niet gebeld door de aannemer van KPN... Heeft iemand het nummer van dit bedrijf? Dan ga ik er zelf wel achteraan

 


Ik ken al die aannemers niet, @T.J.O. .  Dus daar kan ik je niet bij helpen.

Ik wil wel graag meekijken en proberen het in goede banen te leiden.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Dag Erwin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld. Als je meer informatie nodig hebt hoor ik het graag.


Nou. Het ticket staat in ieder geval open. Dat is belangrijk.

Ik zie dat een collega in ieder geval de aannemer heeft aangeschreven. Verder staat er ook iets over dat er 15-6 een distributiepunt gelast zou worden. Heb je daar nog iets van gemerkt (in de buurt).

 


Hier heb ik persoonlijk niks van gemerkt. Er zouden werkzaamheden gepland zijn na het vorige belletje maar ik was hier niet van op de hoogte. Ik heb na 8 dagen radiostilte zelf KPN gebeld, en toen zei de KPN-Medewerker dat er wel een afspraak in de kalender stond, maar dat er niks was gebeurd op die dag. Ik belde op 16 juni. Ik wacht nu weer op een mailtje of belletje van KPN.

Tot nu toe is alles wat ik heb gehoord dat ze me nóg een noodpakket opsturen. Toevallig is mijn eerste nu bijna op (ca. 85 GB gebruikt) dus komt het wel van pas, maar het lijkt me een beetje een logistieke chaos.


Ik heb nog steeds niks gehoord van aannemer. Waar kan ik mijn ticket inzien voor updates?


Update: in het 2e noodpakket zat naast een tweede Alcatel linkzone ook een plug&play Digitenne tv- ontvanger rbx2800. Heel lief, maar ik heb geen tv abonnement naar mijn weten. Kan ik dit apparaat alsnog gebruiken in de tussentijd? Lijkt me wel een fijne bonus zolang ik nog geen vast internet heb. Nu durf ik het apparaat alleen nog niet uit te pakken omdat het zonde is als deze opnieuw verpakt moet worden als ik hem niet eens kan gebruiken.

 


Update: in het 2e noodpakket zat naast een tweede Alcatel linkzone ook een plug&play Digitenne tv- ontvanger rbx2800. Heel lief, maar ik heb geen tv abonnement naar mijn weten. Kan ik dit apparaat alsnog gebruiken in de tussentijd? Lijkt me wel een fijne bonus zolang ik nog geen vast internet heb. Nu durf ik het apparaat alleen nog niet uit te pakken omdat het zonde is als deze opnieuw verpakt moet worden als ik hem niet eens kan gebruiken.

 

Die digitenne kun je gewoon gebruiken.  

Ik zie dat er vandaag contact is geweest. Klopt dat?


Dat klopt. Ze zijn me nog niet vergeten gelukkig