Skip to main content

Ik heb nog steeds last van de storing, geen internet, geen TV. Glasvezelmodem staat nog steeds met een rood lampje, ook na herhaalde herstarts met voldoende tijd tussen uit en aanzetten….

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt. Wat je beschrijft is iets anders dan die storing.

Welkom bij ons op het forum @Waps, zoals je ziet heb ik je bericht afgesplitst naar een eigen topic. Wat je beschrijft is iets anders dan die storing. Heb je het glasvezelkastje al eens opnieuw opgestart door de stekker er uit te halen, krijg je daarmee weer verbinding?

Als je kijkt op kpn.com/storing, wordt jouw adres dan genoemd als een storing? Als daar geen storing genoemd staat op jouw adres kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen (0800-0402, gratis), via die weg kan het snelste met je mee worden gekeken naar je verbinding. 

Als dat niet lukt kan je jouw forumprofiel ook volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan. Doordat dit een forum is kan het dan wel wat langer duren voor we er op terugkomen. 


Dank Jasper.

De storing staat vermeld op de site van KPN, als sinds gisterenavond 19:00 uur (mijn eerste check). Alle stappen doorlopen met stekkertjes er uit halen, stroom er af, voldoende lang wachten en weer aanzetten. Zonder resultaat… De storing duurt dus al 14 uur (mogelijk al langer...) en internet is tegenwoordig ene primaire utiliteitsvoorziening, net zoals  gas, water en licht…….😡


De verbinding is tegenwoordig praktisch een eerste levensbehoefte inderdaad. Ik wil graag voor je kijken of ik er meer over kan zien, maar zonder gegevens op je forumprofiel (zoals ik in mijn vorige bericht vroeg) is er voor mij niet meer over te zeggen.

De andere genoemde optie is ons bellen, als je voor die optie kiest hoef je de gegevens niet in te vullen. Heb je dat gedaan?


Profiel ingevuld


Dank je @Waps. Ik zie geen storing in jouw woonplaats staan, maar als ik jouw verbinding nakijk krijg ik ook geen verbinding. Het netwerk zelf is actief zo te zien, maar het komt niet goed aan bij jou.

Hoe lang had je het glasvezelkastje van de stroom gehad? Het is belangrijk dat dat minimaal 2 minuten is. Als dat korter dan dat was, zou je het nog eens kunnen doen maar dan langer?


Glasvezelmodem is een ½ uur uitgeweest, maar geeft daarna nog steeds een rood lampje en geen internet.


Glasvezelmodem is een ½ uur uitgeweest, maar geeft daarna nog steeds een rood lampje en geen internet.

Hallo @Waps in dit geval even bellen met 0800 0402.

 


Het is inderdaad het snelste om even te bellen naar ons nummer 0800-0402 (gratis). De volgende stap is namelijk een monteur inplannen, die de aansluiting en het glasvezelpunt nakijkt. Telefonisch is zo'n afspraak het makkelijkste te maken.

Ik heb ook geprobeerd om jou te bellen daarvoor, maar ik kreeg een ingesprektoon op het nummer dat op je profiel staat. Mogelijk was je al aan het bellen met ons nummer 🙂


Monteur is onderweg….


@Waps dat is goed nieuws. Laat je hier weten of die het voor je heeft opgelost?


Monteur is gisteren idd geweest en heeft het glasvezelmodem vervagen, maar het probleem blijft. Dus mogelijk breuk in de glasvezelkabel. Hiervoor moet een andere monteur komen en die zou binnen 4 uur bellen. Tot op heden nog niets gehoord… en nog steeds geen internet.

Is het mogelijk om tijdelijk de ADSL weer te activeren totdat de glasvezel problemen zijn opgelost?

Via de hotspot van de telefoon kom ik niet verder dan 6,5 - 7 Mb download en dat is voor interactieve TV en Netflix niet voldoende….


Ik zie in de storingsmelding inderdaad ook staan dat de monteur het niet op locatie kon verhelpen en dat er een andere monteur zou komen. Er staat voor mij niet bij wanneer deze contact zal opnemen, dit kunnen we beide enkel afwachten.

ADSL activeren is helaas niet mogelijk, dat is een proces wat vermoedelijk langer duurt van het herstellen dan de glasvezelverbinding. Het is niet slechts een druk op de knop waarmee dat weer actief is.

Het is niet ideaal via de hotspot van je telefoon, dat ben ik met je eens. Zo te zien is er al een tijdelijke bundel op jouw nummer geactiveerd, zodat je wel even vooruit kunt op die manier.