Skip to main content

Sinds 1,5 week behoorlijk wat problemen met KPN en denk dat het aan het modem ligt.

Allebei de tv ontvangers moet ik iedere keer als ik ze aanzet van de stroom afhalen omdat ze foutcode 33 geven.

Daarnaast uitval van WiFi. Het lijkt alsof de buffer volloopt en internet stopt dan. Na ongeveer 1 minuut is het WiFi signaal weer terug.

Ik heb 2 WiFi versterkers van KPN staan.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat de oplossing is ?

groet,

Jeroen 

Moet zijn foutcode 303


Wat heb je zoal aangesloten aan het modem ?


Wat niet…...🥴

sonos, ipcamera’s, smart tv, nas etc.…

 

 

 


Zit er een switch tussen de tv ontvangers en het modem?


@djpetit

 

Ondanks dat Foutcode 33 meestal wordt veroorzaakt door onderhoud aan het netwerk of een landelijke of regionale storing kan het helpen om zowel het modem als de TV-ontvanger opnieuw op te starten. Bij een herstart van het modem en de digitale ontvanger worden namelijk alle netwerkinstellingen weer opnieuw opgehaald.

  • TV-ontvanger en modem herstarten
  • Schakel zowel het modem als de TV-ontvanger uit door de stekker uit het stopcontact te halen
  • Wacht ongeveer 30 seconden voordat je de stekker van het modem weer in het stopcontact steekt
  • Wanneer het modem volledig is opgestart kun je ook de stekker van de TV-ontvanger weer in het stopcontact steken (het opstarten en opnieuw laden van alle instellingen van de TV-ontvanger kan enkele minuten duren)
  • Controleer of Foutcode F33 is verholpen

Zit er een switch tussen de tv ontvangers en het modem?

 Nee, die zijn allebei rechtstreeks aangesloten op het modem 


@tonymelony het is foutcode 303.


@Joep1965

Bedankt Joep !!! Ik heb er over heen gelezen.

 

Wat betekent Foutcode 303?

Wanneer je Foutcode 303 op jouw televisie ziet dan maakt de TV-ontvanger geen verbinding met het netwerk van KPN.

Wat is de oorzaak van Foutcode 303?

Foutcode 303 wordt in veel gevallen veroorzaakt door een probleem met de draadloze verbindingsset, Switch, Wifi versterker of door een kapotte of onjuist aangesloten ethernetkabel. Ook kan de foutmelding worden veroorzaakt door een storing bij KPN of door onderhoud aan het netwerk.

Hoe kun je Foutcode 303 oplossen?

Het controleren en opnieuw aansluiten van de ethernetkabel is in veel gevallen voldoende om Foutcode 303 op te lossen. Soms dien je de TV-ontvanger direct aan te sluiten op de Experia Box en moet je beide apparaten herstarten om uit te sluiten dat de foutmelding wordt veroorzaakt door een ander apparaat in jouw thuisnetwerk.

 


Het is heel typisch, allebei de ontvangers rechtstreeks op het modem aangesloten.

Modem al een keer herstart.

En terugkijken via de KPN-app (op een bedrade Mac) levert ook problemen op……..lijkt alsof internet niet snel genoeg is en gaat dan haperen. Echt heel irritant.

 

Daarnaast via Wifi ook problemen met de laptop en met SONOS.

 

Dit is echt irritant want er is niks verandert met de bekabeling of een apparaat bijgekomen. Iemand nog een andere oplossing wellicht ? 


Ik ben bang dat er niet anders op zit dan te gaan testen.  Alle randapparatuur van het modem halen, resetten en dan 1 voor 1 weer aan gaan sluiten. Ik vermoed dat er echt ergens in je netwerk storing geeft. Een gebroken ader is een kabel bijvoorbeeld.  Dat het probleem voor het modem ligt is klein.


Hoi @djpetit . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil de lijn graag eens doormeten. 


Hoi @djpetit . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil de lijn graag eens doormeten. 

Hallo Erwin,

 

zojuist aangepast. Kun je mij op de hoogte houden hiervan ?

alvast bedankt.

gr

jeroen 


Leuk je even gesproken te hebben. Vooralsnog gaan we de v10a omruilen. Mocht dat niet voor verbetering zorgen, wil ik dat graag weten .​​​​​


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo Erwin,

 

het werkt weer als een zonnetje. We zijn er erg blij

mee !  Bedankt voor snelle levering van het modem.

 

gr djpetitÂ