Skip to main content

Regelmatig hebben we thuis problemen met onderbreking van het internet. Op de router brandt een rood lampje. De enige oplossing om de internetverbinding weer aan de gang te krijgen is: het hele netwerk los te koppelen. Herhaaldelijk geprobeerd het netwerk te testen, maar dit mag niet baten.

Enig idee waardoor het komt en hoe dit definitief opgelost kan worden?

Hoi @RobertE, welkom! Het gaat hier een rood internet lampje neem ik aan? Dat geeft aan dat de Experia Box niet verbonden is met internet. Dat kan komen omdat de Box zelf defect is. Of omdat er een probleem is met je verbinding in z'n geheel. Wat voor aansluitpunt hebt je? Is dat een IS/RA punt voor een koperverbinding, of heb je glasvezel? In het geval van glasvezel, controleer (op het moment dat de Experia Box rood brand) hoe daarop de lampjes branden. Zie je daar ook een rood glaslampje, dan is het verbinding. Maak het glasvezelkastje dan eens 2 minuten stroomloos en kijk of het probleem daarna ook terugkomt. Brandt het glasvezelkastje groen, dan zal het eerder in of rondom de Experia Box liggen. Controleer dan ook de kabel, vervang ze eventueel. 

Heb je een koperverbinding, dan kun je de conclusie nog niet gelijk trekken. Controleer voor de zekerheid wel de kabels.

 

Als het probleem vervolgens toch terugkomt, reageer hier weer. Vul dan ook je forumprofiel in. Dan kan ik meekijken.


Hoi Erik,

Sinds augustus jl. hebben dit probleem dat inderdaad het lampje voor op de router rood brandt. We hebben een glasvezelaansluiting. Loskoppelen/uitzetten lange tijd etc. doen we bijna om de andere dag. Het vervangen van kabeltjes hebben al gedaan. TV-kastje lange tijd uitzetten ook al herhaaldelijk uitgevoerd. Erg irritant omdat we beide thuis werken...

Gisterenavond lukte het streamen van films ook niet. We zijn het nu echt zat. We overwegen dan maar weer de overstap naar Vodafone/Ziggo te maken.


Dank voor je reactie, Robert. Glasvezel zeg je, brandt het lampje daar dan ook rood als het op de Experia Box rood brandt? Dat is wel een belangrijke vraag om te beantwoorden. Want als dat zo is, dan is de kans een stuk groter dat er een monteur nodig is. Vul ook je forumprofiel nog even in, dan kan ik hier meekijken.


Ik heb mijn profiel aangepast. Het klantnummer kan ik negens in mijn profiel eenvoudig achterhalen. Daarom niet ingevuld.

Het antwoord op:

-Glasvezel zeg je, brandt het lampje daar dan ook rood als het op de Experia Box rood brandt?

Kan ik nu niet geven omdat ik dit nog niet heb kunnen vaststellen.


Dank je, Robert. Ik zie hier dat de verbinding vannacht een keer is weggevallen. En dan ook echt in z'n geheel, niet alleen in de Experia Box. Dan nog even ter controle het volgende:

Je geeft aan al regelmatig dingen te herstarten en dergelijke. Heb je het glasvezelkastje zelf ook al eens stroomloos gehad? Zo niet, dan mag je dat nog doen. Laat hem dan 2 minuten stroomloos. Kijk daarnaast ook nog even naar de kabel tussen glasvezelkastje en Experia Box. Als dit de rode uit het installatiepakket is, vervang hem eens door een andere. 

Als er dan toch weer opnieuw uitval is met rode lampjes, laat het weten, dan zal er een monteur moeten komen. Geef in dat geval ook even een aantal voorkeursmomenten daarvoor.


Op dit moment is de verbinding enorm traag. We kunnen bijna niet werken.

Dit is heel irritant. Ik zal zo na mijn presentatie aan medewerkers de acties uitvoeren.


Vanmorgen zijn er weer problemen ontstaan. Ik heb alles stroomloos gemaakt voor een  periode van 3 minuten. Ook het glasvezelkastje. Het rode kabeltje is vervangen. Als het netwerk nu weer uitvalt dan ik toch voorstellen dat er een monteur langskomt om de zaak verder te onderzoeken.


Hopen dat dit voldoende is geweest om de problemen te verhelpen, Robert. Maar als het nu toch weer misgaat, dan is er inderdaad een monteur nodig.

Mocht dit van het weekend gebeuren, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen. De monteur kan dan gelijk gepland worden. Na het weekend ben ik hier ook weer aanwezig, dan kan je het ook hier laten weten en plan ik een monteur voor je in.