Skip to main content

De router  Box V10A, Firmware Version: v5.00.43 build447] valt steeds uit (soms een paar keer per dag). Het duurt ca. 4-5 minutes dan gaat het vanzelf aan. Het is heel vervelend met twee studerende kinderen die online les krijgen. Ik heb de router een paar keer gereset (ook modem uit/aan geprobeerd) maar het probleem blijft. 

Graag een oplossing!

Hoi @Hemen Ib . Welkom op het forum.

Dat kan niet de bedoeling zijn dat je experiabox aldoor uitvalt. Zie je het ook gebeuren? Ik begrijp dat alle diensten op dat moment wegvallen?

Met resetten bedoel je via het resetgaatje? Wil je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan ga ik de lijn doormeten. 


Ik heb mijn profiel aangevuld. De experiabox valt uit en gaat de rode licht aan voor 5 minuten dan wordt weer groen. Ja, resetten via resetgaatje.


Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Dan zit er ergens in de woning ook een glasvezelkastje. Zou je die ook nog eens 2 minuten van het stroom willen halen?


Ik heb dit al eerder gedaan en het heeft niet geholpen. Ik heb het nu opnieuw gedaan. 


Hoi @Hemen Ib . Toch maar even gebeld want ik verwacht niet dat die herstart het gaat oplossen.

Ik ga je een nieuwe experiabox toesturen. Laat je weten of dat het probleem oplost?


Beste Erwin, 

Ik heb de nieuwe (Experia V12) ontvangen en aangesloten. Over een paar dagen zal ik je laten weten of het probleem opgelost of niet. Groeten

 


Prima! Keep me posted.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch  nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Goedemiddag Erwin,

Ik heb lang gewacht om goede oordeel te geven. De kinderen hadden de afgelopen twee weken nog veel last van uitvallende internet. Gisteren en eergisteren heb ik zelf ook meegemaakt. Ca. 5 minuten viel het internet uit en de licht van de modem was gewoon groen. Dat is heel vervelend. Ik heb gecheckt op verschillende apparaten en het internet was zeker weg. 

Groet, Hemen


We gaan om 14:30 even bellen. Ik wil kijken of we samen een monteur kunnen inplannen.


De monteur is geweest. Hij kon niks bijzonders vinden. Kan je mij bellen aub wanneer je uitkomt? 

 


Ai. Ik lees net de notities van de monteur terug. Hij kon in ieder geval geen storing met de toevoer van het signaal vinden. Ik lees dat hij een superwifi heeft aangeraden.

Ik vind zelf dat we nog wel een tussenstap kunnen proberen. Ik heb ook de mogelijkheid om gratis wifi versterkers te versturen. Kanttekening daarbij is dat die apparaten bedraad moeten worden aangesloten en op tactische plekken in de woning geplaatst. Deze versterkers creëren een soort van mesh netwerk en nemen (voorlopig) het wifi gedeelte helemaal over.

Zodra er een v12 update is, (datum onbekend)  zal ook de v12 meedoen in dit meshnetwerk. 

Lijkt jou dit iets?


Een wifi versteker lijkt mij ook een heel goed idee om de zwake wifi op zolder te verbeteren. Ja heel graag.

De monteur heeft wel een v10 aangesloten. Hij is van mening dat v10 betrouwbaar is en misschien een oplossing is voor wegvallende wifi.


@Hemen Ib : ik heb een setje opgestuurd. Heb jij de SMS met logistieke informatie gekregen?


Ja, heb ik gekregen. Bedankt