Skip to main content
LAN Layer 1 statistics

Beelden spreken meer dan woorden. Zie afbelding hierboven voor statistieken van de router.

De router verliest regelmatig verbinding, ons internet kapt er gewoon mee. Als ik dan naar de meterkast ren zie ik soms dat de power-LED rood is en de modem aan het restarten is. De andere keren staat de router gewoon aan, wifi-LED is aan het knipperen en soms is de INTERNET-LED heel snel aan het knipperen.

Dit probleem doet zich met 2 verschillende v12 modems voor. 

Hi @calceolarius, van harte welkom hier!

Ik zie inderdaad dat jouw router vaak de verbinding verliest, handig dat je er een afbeelding bij gezet hebt. Zelf kan ik je helpen met de KPN verbinding en apparatuur, eigen apparatuur valt buiten onze ondersteuning. Ik doe natuurlijk graag een poging om je op weg te helpen, ik lees ook dat het modem soms opnieuw opstart, dus dat is opvallend. We hebben ook verschillende gebruikers met veel kennis hier op ons forum, mogelijk haakt er nog iemand aan om met je mee te denken.

Kan je vertellen hoe jouw thuisnetwerk er precies uit ziet? Welke apparatuur heb je en hoe is alles aangesloten? Ik begrijp dat je de KPN Box 12 hebt, start deze ook opnieuw op als je tijdelijk alle extra apparatuur loskoppelt en rechtstreeks de verbinding van het modem gebruikt? Ben je via glasvezel of koper aangesloten, en hoe lang is de bekabeling die tussen het aansluitpunt en het modem zit?


@calceolarius Ik heb geen nieuwe reactie van je gezien en hoop dat je er intussen uit gekomen bent. Laat het hier ook gerust weten als je een oplossing gevonden hebt. Mogelijk zijn andere bezoekers er ook weer mee geholpen.