Skip to main content

Mijn Zte router lijkt steeds slechter te functioneren. De Wifi kwaliteit schommelt sterk en de TV ontvangers lopen soms vast door slecht signaal (via homeplugs). Router wordt ook erg warm.

Ook mijn tv ontvangers zijn overigens aan vervanging toe.

 

Alleen een warme router geeft aan dat er mogelijk iets aan de hand is. De overige zaken die je noemt, hoeven geen defecte router te betekenen. Vul je vast je profiel aan zodat een medewerker van KPN mee kan kijken?

Kan de router wel een kleien beetje ventileren op de plek waar die hangt? In de meterkast bijvoorbeeld gooien mensen soms zoveel spullen dat warmte niet goed weg kan stromen.


Hallo @LexvanDam 

Ik zie drie zaken benoemd:

  1. De ZXV10 H220N (Experia Box v7) is aan vervanging toe, die wordt tegenwoordig standaard omgeruild. Het snelst bel je daarvoor met KPN op 0800 0402
  2. Homeplugs zijn berucht. Je hoeft geen kabels te trekken, maar de verbinding via het electriciteitnet is (erg) gevoelig voor storingen
  3. Via de Servicetool apparatuurwissel kan je controleren of de tv ontvangers aan vervanging toe zijn. Welk type/merk heb je dan nog?

Ha @LexvanDam, welkom! Ik ga een nieuwe Experia Box voor je aanvragen. Deze kan je vanaf morgenmiddag omruilen bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Voor wat betreft de draadloze verbindingsset: die kan je sowieso eens proberen los te koppelen en opnieuw te koppelen. Ik zie dat je twee Arris ontvangers hebt: die zouden prima moeten werken! Mocht je met de nieuwe Experia Box nog tegen problemen aanlopen, laat het vooral weten. 


Inmiddels een nieuwe router ontvangen en geïnstalleerd.

Wat een snelle en effectieve afhandeling! 

Zondag middag het probleem gesignaleerd, maandagavond opgelost.

Bedankt KPN


Heel fijn! Top dat je het nog even laat weten 🙂.