Skip to main content

Sinds gisteravond (16.03.2020) lijkt de routering van mijn VPN verbinding naar de server van mijn Duitse werkgever te zijn veranderd, waardoor ik een enorme latency heb. Dit resulteert in een dusdanig langzame verbinding, dat ik nauwelijk kan werken met de applicaties die op de server draaien en bestanden op de netwerkschijven. De klantenservice kan hier niet in ondersteunen, omdat dit te technisch is. Ik heb twee vaste IP adressen waarmee ik kan verbinden. Mijn vraag: is het mogelijk om de routering van de verbinding van mijn eigen IP adres met deze beide Duitse IP adressen vast te configureren? 

 

NB. Ik werk al sinds jaren 1 a 2 dagen per week thuis. Dit probleem doet zich een enkele keer voor, maar is ook vaak zo weer vanzelf opgelost (waarschijnlijk afhankelijk van de routering) 

Hi @BPMeijer, welkom op het forum!

Vanuit de KPN klantenservice kunnen we hier inderdaad weinig in betekenen, gelukkig zijn er op het forum een aantal hele kundige mensen aanwezig die hier misschien wél iets over te zeggen hebben! @wjb bijvoorbeeld?

En heb je hierover al contact gehad met je werkgever? Wellicht is dit een bekend issue, en kunnen ze je zo vertellen hoe dit op te lossen valt :slight_smile:

 


Kan je het IP adres van jouw werkgever pingen?

Krijg je daarop ook een tragere response?

Zou het kunnen zijn dat de VPN server van jouw werkgever nu veel zwaarder belast wordt omdat er veel meer mensen noodgewongen thuiswerken?

 

Het is niet mogelijk om zelf een route te configureren naar de server van jouw werkgever.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er meerdere routes gebruikt worden afhankelijk de load op bepaalde routes.