Skip to main content

Ik heb al een paar maanden last van ping problemen met League of Legends. Dit is de enige game waar ik internet/ping problemen mee heb. Ik heb Riot support geraadpleegd en Riot zei dat het aan mijn provider lag, KPN dus. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Rik

Hey Rik, welkom op het forum! We hebben een directe lijn tussen onze core servers en Riot, juist om te zorgen dat de verbinding zo goed mogelijk is. Van daaruit zijn mij geen problemen bekend. Kun je in meer detail aangeven wat je ervaart en wat Riot precies gezegd heeft?


 

 

 

 

 

Ik heb hier 2 afbeeldingen van de ping plotter. Van deze screenshots kon Riot mij vertellen dat het probleem bij jullie ligt. 

 


Hoi Erik, Ik heb net de mail gevonden waarin staat dat het aan mijn internet provider ligt. Er staat verder geen specifiek probleem behalve dat het een routing fout is naar de servers. 


Wat betreft de pingplotters, daar is niet direct een probleem aan onze kant uit te halen. Die initiële packet loss op de servers in 134-range is geen probleem. Die 134 servers zijn onderdeel van het core netwerk en die reageren beperkt op pingverzoeken. Waardoor het kan lijken op packet loss.Je ziet echter, in de count-kolom, dat het aantal pakketjes gelijk blijft tot na onze servers. Dus alle data wordt wel netjes doorgestuurd Daarna wordt het echter wel minder. En dat zijn al de Riot-servers zelf.

Helaas valt de Riotsupport vaak terug op standaardantwoorden dat het aan je ISP ligt. Maar, zoals ik al aangaf, we hebben een directe route tussen ons en Riot. Ik wil je dan ook vragen om eerst te kijken naar je thuisnetwerk om uit te sluiten dat daar geen problemen zitten. Game je via wifi of bekabeld? Als je dit via wifi doet, wil je dan eens testen of het via kabel beter gaat. 

Als we het thuisnetwerk kunnen uitsluiten, kan ik hier laten nakijken of er onverhoopt een onregelmatigheid zit in de connectie met Riot.