Skip to main content

Hallo toppers van het Forum.

Ik wilde graag weer eens gebruik gaan maken van mijn optie '’Sneller internet buitengebied'’.

Hiervoor heb ik een FAST 4360 AIR KPN. Echter blijft deze de status connecting houden en krijgt deze dus geen verbinding met het 4G netwerk.
Weten jullie wat er aan de hand is?

Het volgende heb ik zelf al geprobeerd:

  1. De FAST 4360 AIR KPN een reset gegeven d.m.v de reset knop ingedrukt te houden.
  2. De Experiabox v10 een reset gegeven d.m.v de resetknop ingedrukt te houden.
  3. Opnieuw de SIM kaart in de FAST 4360 AIR KPN gedaan. (Volgens handleiding)
  4. Andere UTP gebruikt om aan te sluiten op de Experiabox V10
  5. Andere ethernet aansluiting gebruikt op de Experiabox V10

Hebben jullie enig idee wat er gaande is?
Ik heb zelf het vermoede dat het SIM kaart gerelateerd is.

 

Hi @FamvanDoorn! Ik pak dit met je op. Je noemt dat je het weer gaat gebruiken, hoe lang heeft het uitgestaan precies? Wellicht heb je nog een oud 4G modem. Ziet je modem er zo uit als één van deze?

Zo ja, dan zit het goed. Zo niet, dan is je 4G modem verouderd. Mocht je het goede modem hebben, staat Sneller Internet Buitengebied dan ook nog actief in je MijnKPN omgeving bij je abonnement? Ik ben benieuwd! 


Hi Sanne,

Het betreft het rechter model. Het product is actief en staat tussen de extra’s die bij mijn abbonement horen. Ongeveer een jaar ongebruikt gebleven.

Hi @FamvanDoorn! Ik pak dit met je op. Je noemt dat je het weer gaat gebruiken, hoe lang heeft het uitgestaan precies? Wellicht heb je nog een oud 4G modem. Ziet je modem er zo uit als één van deze?

Zo ja, dan zit het goed. Zo niet, dan is je 4G modem verouderd. Mocht je het goede modem hebben, staat Sneller Internet Buitengebied dan ook nog actief in je MijnKPN omgeving bij je abonnement? Ik ben benieuwd! 


Check, dan zit het modem in elk geval goed. Zou je de volgende stappen eens willen proberen? 

  1. Zet het 4G-modem helemaal uit met de kleine zwarte drukschakelaar aan de achterkant, of trek de zwarte netstroom-adapter uit het stopcontact.
  2. Koppel de kabels desgewenst even helemaal los om er eventueel beter bij te kunnen.
  3. Haal aan de voorkant/onderkant de simkaart er even helemaal uit, en steek deze daarna er weer terug in, in de juiste stand zoals de onderstaande foto laat zien. Let op dat je hierbij de goudkleurige contacten niet beschadigt!
  4. Bij het insteken moet je aan het einde duidelijk 2 zachte klikjes horen waarmee de simkaart vastgeklikt wordt en op z’n plaats blijft. De simkaart mag daarna niet meer uitsteken!
  5. Sluit vervolgens het 4G-modem wederom aan de kabels en zet hem weer aan.
  6. Wacht even een paar minuten totdat het lampje onder “4G” blauw brandt.


Ik ben benieuwd of de simkaart dan wakker wordt, als dat de boosdoener is. Mocht je sneller contact willen, dan kun je hierover trouwens ook altijd met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00!