Skip to main content

Beste,

Ik heb een dubbele woning wat voorheen 1 woning was in de BAG registratie. De gemeente heeft besloten dat er 1 huisnummer van gemaakt moet worden. In het BAG register zal nog maar 1 huisnummer blijvenstaan.

Nu heb ik een KPN aansluiting in woning 1 die al actief is. Echter na verbouwing wil ik ook de aanlsuiting in woning 2 een internet abonnement op afsluiten.

Volgens mij werkt KPN op basis van het BAG register, kan ik dan straks nog wel de tweede aansluiting activeren?

MvG

Arjan Fraaij

En kun je de huisnummers niet benoemen met A en B als toevoeging?

Overigens dat er één huisnummer van gemaakt is geworden, is mogelijk gerelateerd aan een paar zaken?

Als beide woningen in principe ieder nog hun eigen toegang hebben, gescheiden toiletgroepen, e.d. - zou dat naar ik denk nog steeds als twee aparte nummers vastgelegd kunnen worden?
(Er zijn ook woningen waarvan de 2e woning wordt ingezet als extra kantoor/bedrijfsruimte, maar onderling feitelijk wel een “open” verbinding met elkaar hebben).

Zou dat goed uitzoeken. Een en ander heeft mogelijk ook belastingtechnisch consequenties?


@Babylonia 

Bedankt voor je reactie.

De woningen zijn inderdaad gescheiden van elkaar alleen met een deur doorgang op iedere verdieping.

Alle NUTS aansluitingen zijn echter nog gescheiden.

 

De gemeente is in 2019 komen kijken, eerst was het een crisis opvang waar deze situatie al een tijd heeft bestaan.

volgens de ambtenaar verantwoordelijk voor de BAG registratie in onze gemeente was echter de BAG wet veranderd en zou dit geen 2 huisnummers meer mogen zijn. En hebben ze dus in gang gezet om de nummers samen te voegen.

De elektra en gas aansluitingen zijn allemaal al bij aanschaf ingeregeld dus geen probleem. 
nu dus de internet aansluiting activeren.

 

ben