Skip to main content
Beantwoord

Samsung soundbar Q800 koppelt niet aan wifi

• May 18, 2025
  • 3 reacties
  • 146 keer bekeken

Sinds begin dit jaar zijn we overgestapt naar KPN. Sindsdien koppelt onze Samsung Soundbar Q800 niet meer aan de WiFi. We kunnen alleen nog verbinden via Bluetooth. De soundbar en televisie zijn met hetzelfde netwerk verbonden, maar toch lukt het niet om de soundbar via WiFi te koppelen. We hebben alle reset-mogelijkheden van soundbar en router etc. al geprobeerd, na chatten met Samsung, maar niets werkt. Nu geeft Samsung aan dat het nog aan de routerinstellingen kan liggen. Wat kunnen we nog aanpassen om te zorgen dat de soundbar weer via WiFi gekoppeld kan worden?

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@MdeRu en dank voor je reactie :)
Wat ik je aan wil raden, is om dit artikel op onze Kennisbank door te nemen, hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het 2.4 Ghz en 5 Ghz kunt splitsen zodat ze niet meer dezelfde naam (SSID) hebben. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat je Soundbox weer gaat werken en zie je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 20, 2025

Goedemiddag ​@MdeRu , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Heel irritant dat je Soundbar niet meer koppelen met de wifi sinds je bent overgestapt naar KPN dus goed dat je hier melding van maakt! Omdat je al veel dingen zelf hebt geprobeerd, vermoed ik dat we met het moeten zoeken in bepaalde instellingen van het modem. Vaak werken Soundbars beter met het 2.4 Ghz wifi signaal en dat is het eerste waar ik naar zou willen kijken. Je modem zendt zowel een 2.4 Ghz signaal uit als een 5 Ghz signaal en ik vermoed dat deze nu beide dezelfde naam (SSID) hebben en dat kan voor problemen zorgen omdat je Soundbox niet goed begrijpt welke van die 2 wifi signalen hij nou moet gebruiken. Kun je mij vertellen welk type modem (Experia Box) je in gebruik hebt? Dan kan ik je vervolgens vertellen hoe je dit aan kunt passen! Voor directe ondersteuning hiermee kun je trouwens ook altijd een belafspraak inplannen met onze helpdesk!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2025

Hoi Jan, we hebben de KPN Box 12 als modem. We horen graag wat we aan kunnen passen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 21, 2025

Goedemorgen ​@MdeRu en dank voor je reactie :)
Wat ik je aan wil raden, is om dit artikel op onze Kennisbank door te nemen, hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het 2.4 Ghz en 5 Ghz kunt splitsen zodat ze niet meer dezelfde naam (SSID) hebben. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat je Soundbox weer gaat werken en zie je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!