Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een aantal maanden hebben we regelmatig verbinding problemen tussen de experia box v10 en onze tv (samsung q90r). Hierdoor werken apps als videoland, prime en netflix niet meer.

Alle andere apparaten via wifi en de tv-zenders (via kastje en utp kabel) werken dan nog prima.

ik heb zowel de experia box al regelmatig, als de tv twee keer geheel gereset, maar nog steeds is de verbinding zwak.

de tv staat op dezelfde verdieping als de experia box, ca 10 meter ertussen en 1 muurtje van gips.

Komen jullie dit soort problemen vaker tegen, en kan ik bijvoorbeeld internet anders instellen o.i.d.?

Bij voorbaat dank,

Stephan

10mtr is voor Wi-Fi tegenwoordig best al ver en daarbij zit de Wi-Fi ontvanger van de tv ingebouwd op een ongelukkige  plek dus ik denk dat de afstand echt te groot is om een stabiel signaal te hebben. 


Word hierin gebruik gemaakt van Devolo’s of is de TV bekabeld aangesloten ??


Bedankt voor de antwoorden.
Misschien is het wel de afstand voor deze hoeveelheid aan data?
is alleen een kpn versterker het enige wat hiervoor een permanente oplossing kan zijn?


ik heb een utp van de experia box naar de tv ontvanger.

tv ontvanger met hdmi na tv.

Internet op de tv via wifi.

Moest eerst googlen wat een devolo is, want die heb ik niet.


Ik heb boven een kpn wifi versterker staan, die ook extra utp aansluitingen heeft. Zal volgens mij in het pakket bij aanschaf een aantal jaar geleden.

zou dit werken? als ik nog zo een apparaat  aanschaf en dan een kabel van die versterker na de tv?


Devolo’s zijn draadloze sets die het internet signaal via het stopcontact laten lopen.


Maar begin daar nooit aan!!! Aan de Devolo's dan bedoel ik. Wllicht een domme vraag hoor maar moet je met Wi-Fi werken? Kan dan niet met een extra kabel?