Skip to main content

Sinds een maand hebben wij steeds problemen met het verbinden met internet op de televisie. We kijken tv met een smart tv van Samsung.

Meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Alles 100 keer gereset, hielp niet. We hebben nu een ander kastje, de V10a en drie superwifi punten. De wifi is ook supersnel als ik de wifi manager uitvoer. 

Toch kan de tv steeds niet met het internet verbinden. Ik krijg de melding dat de tv wel is verbonden met het lokale netwerk, maar niet met het internet. Het gekke is, dat dit vooral overdag het geval is en 's avonds af en toe. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @Miekjepiekje, welkom hier. 

Jouw tv heeft dus problemen met de wifi. De wifi wordt wel gezien, maar is niet goed. Heb je de tv het netwerk al eens laten vergeten? En daarna opnieuw ingesteld? Is het dan goed?

Moet wel zeggen dat de wifi adapters van de tv's over het algemeen niet heel goed zijn. En ze zitten ook nog eens aan de achterkant, de muurkant van de tv waardoor ze vaak moeilijk het signaal kunnen vinden of vasthouden. Het beste is dan ook om de tv met een kabel aan te sluiten. 


Hallo @Miekjepiekje 

Ik heb soortgelijke problemen al heel vaak gehad. Het gaat altijd mis omdat in zo’n router als de ExperiaBox op een of andere manier het apparaat geen dhcp gegevens krijgt (ip adres, gateway, dns). 

In mijn geval loste dit het probleem op:
1. Bij netwerk instelling > Netwerk resetten
2. TV uit (ik heb de tv ook ca. 2 minuten van het stroom gehaald)
3. Modem herstart, wachten tot wifi weer actief is
4. Je TV aanzetten, netwerkverbinding controleren
5. Wifi wachtwoord invoeren
Â