Skip to main content

Geachte dames/heren,

 

Tijdens de installatie van een glasvezelkastje in onze meterkast heeft de (nette en correcte, dat is geen issue) monteur helaas alledrie de gaten door de muur geboord waardoor de muur op 3 plaatsen gerepareerd en gestucd moeten worden. we kunnen volstaan met alleen de vierkant meters van de dwarse muur (zo'n 2,5 m2, bijgaand foto

) kunt u aangeven hoe deze schade af te wikkelen?

Hoi @Leo F , jammer dat dit gebeurd is. Drie gaten nog wel, was één keer niet genoeg 😫 ?

Heeft de monteur niet aangegeven wat te doen met de schade die hij heeft veroorzaakt?
Je bent hier bij KPN, de provider. Voor de aanleg van glasvezel is KPN Netwerk verantwoordelijk.
Schade kan gemeld worden via hun website: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Kies daar voor “Ik wil een schade of klacht doorgeven”.


Nou ja zeg... hoe is dit nu toch weer mogelijk? Heeft de monteur een lange boor gebruikt ofzo? Of is het muurtje maar 5 cm dik?


Vind 2,5m2 stucen ook wel wat overdreven,... Die paar gaten kunnen eenvoudiger worden dichtgesmeerd, en net zo strak worden afgewerkt. Regel een litertje muurverf hou je nog 750ml over om ergens anders te schilderen,... Scoor een verfje in de aanbieding en met wat eigen vindingrijkheid ben je voor 2 tientjes klaar. 


@JB22_ domme reaktie.Schade is schade en moet gewoon verholpen worden.Als het goed is is KPNnetwerk hier gewoon voor verzekerd.


Hallo @Leo F  even met www.kpnnetwerk.nl contact opnemen hierover, bij voorkeur per mail, foto’s bijvoegen, dan heb je alles zwart-op-wit voor dossiervorming.

Dit forum is van KPN, de provider, en kan hier helaas niets mee.

Succes.

 

 


Hoi @JB22_,

En als de gedupeerde nu gewoon de muur in een kleur wil ?
En hoezo zelf doen, de schade is door derde ontstaan.
Hij heeft gewoon gelijk.
Het moet netjes en goed hersteld worden.

(hoe jij dat bij jou thuis zou doen, is natuurlijk aan jou)

Zijn woonhuis, dus hij mag het zeggen.
Een schade-experts kan vaststellen wat de totale schade is


Jullie hebben vast weleens gehoord van het idemniteitsbeginsel? Een schade mag nooit leiden tot een hogere vergoeding van het bedrag dan de daadwerkelijk geleden schade,... Een schade experteur gaat dan echt niet heel die 2,5m2 vergoeden,.... Wordt waarschijnlijk toch een gevalletje dicht smeren en een nieuw muurverfje, en dat kun je gewoon in (meng) kleur verkrijgen.

Ik zou deze schade direct afwijzen op de geboden informatie. Kun je bijna net zo goed zelf de gaten mooi strak maken en een nieuw verfje eroverheen smeren.

 

Heeft verder niks te maken met domme reacties. Hij zal zich moeten wenden tot KPNnetwerk. 


Hoi @JB22_ en anderen

Om dat te voorkomen (indemniteitsbeginsel) heb je dus schade-experts.
Gelukkig maar, dat is beter dan het aan amateurs over te laten zoals ik.
En ik neem zo maar aan dat jij ook geen expert bent.
Die reageren niet op z,n berichtje van @Leo F die laten dat over aan mensen die er verstand van hebben te weten een schade-expert.
 


@genetic niet zomaar aannemen dat ik dat niet ben, want dan zit je compleet in de foute hoek 🤣 

Nogmaals, op de geboden informatie, de hele muur laten stucen terwijl 3/4 van de muur niet defect is, dat is waarom wordt gevraagd,.. Terwijl deze schade eenvoudig te repareren is, en een blik verf ook zo geregeld is. Zou namelijk óók betekenen dat de schade linksonder op de hoek ook wordt hersteld, en dat kan dus niet. Dat is al een oudere schade. Op basis van deze aangeleverde informatie wijs ik zelf deze schademelding al gewoon af,want het gaat nu niet om enkel de 3 gaten maar heel de muur. 

Gedupeerde zal een vergoeding of hersteller kunnen ontvangen voor het dichten van de gaten en een blik verf. In dit geval is kpn het aanspreekpunt, gedupeerde moet hun contacten. Zij zullen dan contact houden en eea bespreken. Of als het gebeurt bij zo'n kleine schade een experteur langs laten komen. Gedupeerde zal ook zoveel mogelijk bewijslast moeten aanleveren, dan kan er tot een uitkering/oplossing besloten worden. Zou het knap vinden dat kpn netwerk de hele muur laat herstellen,... Lijkt mij niet dat ze dat zullen gaan doen. 


De drie gaten moeten dicht gesmeerd worden,en afgeschuurd zodat je de gaten niet meer ziet.

 

En dat hele stuk muur moet geschilderd worden want je gaat dat geheid zien als Jr alleen bij de gaten verft.

Dat moet je laten doen dus uurloon...toch redelijke kostenpost zo 


@genetic niet zomaar aannemen dat ik dat niet ben, want dan zit je compleet in de foute hoek 🤣 

 

Sorry voor mijn vlug getrokken conclusie dat jij niet zou zijn van wat ik denk dat je niet bent.
Natuurlijk had ik beter moeten weten @JB22_ .

Had het kunnen opmaken uit de teksten die je schrijft.
En de conclusies die jij trekt uit een foto en wat geschreven tekst.
Natuurlijk heel veel ervaring opgedaan in Groningen, zodat jou expertise op dit gebied onaantastbaar is.

Ik denk daar anders over, maar hé ik heb er ook geen verstand van. 🤣
Nogmaals sorry hoor.