Skip to main content
Vraag

Schade bij aanleg glasvezel: onduidelijk wie verantwoordelijk is

• May 21, 2026
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Nadat ik een glasvezel abonnement afgesloten heb bij KPN (provider), heeft KPN (netwerk) de aansluiting aangelegd. Hierbij is de kabelgoot aan de buitenkant van mijn woning echter beschadigd (monteurs braken de goot binnen 1 minuut kapot omdat ze er “anders niet bij konden”). Schademelding ingediend bij KPN (netwerk), waarop ik als reactie kreeg dat contact is opgenomen met de onderaannemer. Na herhaaldelijke reminders is tot dusver (ruim een maand verder) nog geen contact met mij opgenomen. KPN (zowel netwerk als provider) geven aan niks voor mij te kunnen doen. KPN (provider) geeft KPN (netwerk) de schuld, KPN (netwerk) geeft de aannemer de schuld. 

Concrete verzoek: welke stappen kan ik nu alsnog ondernemen? En als dat er geen zijn, dan het verzoek om mijn (jaar)contract per direct te kunnen beëindigen wegens het niet voldoen aan de gevraagde dienst van KPN.   

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jos198 . Welkom hier.

Dit hoort inderdaad gewoon netjes door KPN Netwerk afgehandeld te worden. Zij zijn opdrachtgever voor de aanleg en hebben daarin ook de verantwoordelijkheid richting de gebruikte (onder)aannemer. Jij hoeft daarin niet zelf achter verschillende partijen aan te gaan alsof het een soort estafette van verantwoordelijkheid is. Dat zou wel erg makkelijk zijn natuurlijk. 😅

Normaliter kun je dat gewoon via deze link doen

Het klinkt alsof er ergens in het proces iets niet helemaal lekker loopt, zeker gezien de tijd die hier inmiddels overheen gegaan is zonder concrete terugkoppeling. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Wil je daarom je forumprofiel volledig invullen met jouw gegevens? Denk aan postcode, huisnummer, klantnummer en eventueel het schadenummer als je dat hebt ontvangen. Laat daarna even een seintje achter in het topic zodra dat gedaan is. Dan kijk ik mee wat ik intern nog voor je kan betekenen en waar het precies vastloopt. Hierbij wil ik wel aantekenen dat ik geen helpdesk medewerker ben maar ik kan wel meekijken en advies geven. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2026

Beste Erwin,

Dank voor je reactie! Ik heb mijn profiel bijgewerkt, laat het weten als je nog aanvullende informatie nodig hebt. Ik heb overigens dus al een schademelding gemaakt (op 14 april, via de link die je deelde), en KPN Netwerk heeft de klacht doorgezet naar de aannemer. Tot dusver is er echter geen contact met me opgenomen en laat KPN Netwerk me eigenlijk zwemmen. Fijn als je me hierbij kunt helpen.

Groet,
Jos