Skip to main content
Vraag

Schade in onze woning ontstaan bij aanleg glasvezel

• April 22, 2026
  • 13 reacties
  • 293 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,
Tijdens glasvezelwerkzaamheden in mijn woning op 13 februari 2026, uitgevoerd door een door KPN ingeschakelde aannemer, is schade ontstaan aan mijn vloer en kozijn.
De schade is direct gemeld en bedraagt €2.831 (onderbouwd met offertes).
De aannemer wijst aansprakelijkheid af zonder onderbouwing, ondanks dat alleen hun monteur in de woning aanwezig was tijdens de werkzaamheden en de schade direct daarna is vastgesteld.
Ik verzoek KPN om als opdrachtgever deze kwestie te beoordelen en te zorgen voor een passende oplossing.
Met vriendelijke groet,

13 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Beste ​@Marinda biesterveld via onderstaande link kun je een klacht indienen bij KPN:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 22, 2026

@Marinda biesterveld 

wel via KPN Netwerk. niet via KPN de Provider.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

CC ​@JanD 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 22, 2026

Beste ​@joey92 ik meen kortgeleden binnen dit forum ergens gelezen te hebben dat alles gewoon via KPN de provider loopt en dat die het weer doorspeelt naar de betreffende specifieke afdeling, dit om de lijntjes naar KPN voor de klanten zo kort mogelijk te houden.

Maar ik kan het mis hebben.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 22, 2026

Beste ​@joey92 ik meen kortgeleden binnen dit forum ergens gelezen te hebben dat alles gewoon via KPN de provider loopt en dat die het weer doorspeelt naar de betreffende specifieke afdeling, dit om de lijntjes naar KPN voor de klanten zo kort mogelijk te houden.

Maar ik kan het mis hebben.

@JanD 

Schadeafhandelingen gaan nog wel via het Netwerk gedeelte. 

@JanD ​@joey92  haiii heb al een schademelding gedaan werd toen naar de onderaannemer verwezen...infra bv de monteur ontkent de schade te hebben veroorzaakt ondanks een schikkingsvoorstel met getuigen...inmiddels kpn weer gemaild tis on moedeloos van te worden !!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Marinda biesterveld en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al wat reacties hebt gekregen. 
Ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend het is om schade te hebben en er ook nog geen oplossing of afhandeling in zicht is. 

Als het bij de aanleg van glasvezel is gebeurd,

wel via KPN Netwerk. niet via KPN de Provider.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

dan is dit inderdaad de juiste weg om het te melden. 
Als je daarbij kiest voor schade melden na werkzaamheden dan kun je eventueel ook bestanden toevoegen aan de melding. 

Zo te lezen heb je dit gedaan. Wat frustrerend dat de onderaannemer aangeeft dat dit niet via hen gebeurd is en er dus nog steeds geen oplossing in zicht is. 😕
Goed dat je nogmaals contact hebt opgenomen, want hier moet immers een oplossing voor komen. 

Laat je weten hoe het verder verloopt? Ik hoop dat het nu goed opgepakt wordt en hoor graag weer van je!

@Sanne van KPN Goedenavond Sanne,

Heb de schade meteen 16 februari gemeld bij infra bv en van Gelder bv...deze riepen Nee schade is niet door ons veroorzaakt en wij hebben kpn al gesproken...heb toen contact opgenomen met kpn deze wisten van niks hun toen ook de schade gemeld...vervolgens zegt kpn infra bv moet met een oplossing komen maar infra bv steunt zn monteur die hier waar getuigen bij waren een schikkingsvoorstel deed(hij zei letterlijk wat moet je er voor hebben).

Er wordt ontkent dat hij de schade veroorzaakt heeft ondanks getuigen.

Achteraf blijkt er een lasser binnen geweest te zijn waar geen toestemming voor was en haalde de monteur zelf mn kast leeg.

Infra bv en van Gelder bv zijn hier geweest om de schade te bekijken...de monteur stond te lachen...kwamen met vier man zeer intimiderend aan de deur vindt t ongelofelijk dat dit allemaal mag gebeuren.

Nu weer een mail gestuurd naar kpn en die zeggen in overleg te zijn met infra bv.

Maar inmiddels zitten we eind april en nog geen oplossing!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat speelt dit al lang, en ik kan me goed voorstellen dat dit erg intimiderend overkomt. Zeker als er ook gelachen wordt. 😕 

Als we in overleg zijn dan hoop ik dat er op de korte termijn terugkoppeling naar jou toe komt. Ook hoop ik dan dat deze een goede oplossing heeft. 
Mocht je eind komende week nog niks gehoord hebben, wil je het hier dan laten weten? 

Dan kan ik kijken of ik hier nog wat vaart in kan krijgen. Jij bent immers al geduldig genoeg geweest. 

Hai ​@Sanne van KPN 

Ja was echt een hele nare ervaring en heb echt al heel veel geduld gehad zeker nadat de monteur liep te lachen en de overige personen van van Gelder en infra bv waren duidelijk vrienden en collega's heb ook meerdere keren aangegeven ik ga hier geen Ja en nee strijdt voeren.

Heb nog niks vernomen van kpn heb een klacht gemeld bij klacht.nl wat betreft infra bv maar die zijn niet van plan het op te lossen

Heb een waterbestendige vloer vanwege drie kinderen met beperkingen en de mevrouw van infra bv vondt dat ik de beschadiging wel dicht kon smeren zij zou zich niet druk maken zei ze  en ik kon  mn kozijn met verf aan smeren.

De vloer moet vanaf de andere kant in de woning eruit waar geëindigd is met leggen om de plank te vervangen heb plinten die gelijmt zijn tegen de muur op t stucwerk en heb ook geen planken meer liggen deze vloer is alleen nog te krijgen in België.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 26, 2026

Een klacht bij provider KPN kan bij https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Een klacht bij de netwerkbeheerder (degene die de opdracht geeft om glasvezel aan te leggen) kan bij https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

Klacht.nl is geen website van KPN, dus zeker geen garantie dat het dan goed wordt opgepakt.

Puur uit nieuwsgierigheid, is het mogelijk om een foto van de schade hier te uploaden? 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 26, 2026

Ik ben ook benieuwd naar een foto.

@Sanne van KPN  Goedemorgen inmiddels donderdag en nog steeds niks gehoord 😞heb inmiddels een advocaat gesproken die mij wil bijstaan ben nu al vanaf 13 februari bezig...een monteur die alles bij mekaar liegt een onprofessioneel bedrijf aan mn deur die vervolgens de leugens gelooft van een monteur die staat te lachen tijdens een gesprek en vervolgens beaamt als er gevraagd wordt door een meerdere of ie een schikkingsvoorstel heeft gedaan dat ie dat gedaan heeft...maar vervolgens vraagt wat dat betekent echt om doodmoe van te worden 😕

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat je niks gehoord hebt en ook niet netjes. Bedankt dat je dit laat weten, zou je je communityprofiel aan willen vullen met:

• De naam van de contractant
  • De adresgegevens
  • De geboortedatum van de contractant

Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kijk ik wat ik kan achterhalen en of er ook een oplossing te vinden is. 
Ik hoor graag weer van je!