Skip to main content

Maandag 24 april melding gedaan bij KPN dat mijn schoonvader geen internet en tv heeft. 
Volgende ochtend al een monteur. Probleem niet opgelost helaas, want het bleek later een generieke storing. 
Je kan op internet volgen wanneer de storing is verholpen, maar die tijd wordt lekker makkelijk iedere keer verschoven in de toekomst. 
Het vervelend is dat hij (87) sinds kort alleen woont en een medisch alarm heeft dat via het moderne glasvezel loopt. 
Als hij dus nu valt kan hij niet alarmeren!

Diverse keren gebeld, maar degene die je aan de lijn krijgt kunnen weinig of niets voor je betekenen. Melden wat je op internet ook kan vinden, wanneer het is op gelost en die tijden schuiven iedere keer op. Je hoort dus niets van KPN. 

Hallo @Leo 1 ,

Je kunt de storing volgen via : https://www.kpn.com/service/storingen.htm

 

Diverse keren gebeld, maar degene die je aan de lijn krijgt kunnen weinig of niets voor je betekenen. Melden wat je op internet ook kan vinden, wanneer het is op gelost en die tijden schuiven iedere keer op. Je hoort dus niets van KPN. 

Wat verwacht je dan nog meer van een medewerker van de telefonische klantenservice? De storing is bekend en er zijn ongetwijfeld monteurs aangestuurd om dit te verhelpen. Maar niet elke storing is binnen korte tijd op te lossen.  


een internet nood dongle sturen zou een goede actie zijn


Noordzee bedankt voor je reactie, maar zoals je kunt lezen vertel ik al dat ik bij het volgen van de storing op internet, waar jij ook een link van stuurde, de tijd van dat de storing verholpen is iedere 4 uur gewoon verzet wordt. 
Ik snap dat een reparatie tijd kost, maar biedt een oplossing aan voor oudere mensen. 
Het duurt al een week! Je hoort niets van kpn!

 


een internet nood dongle sturen zou een goede actie zijn

Dank voor de tip. Vrijdag van KPN toezegging dat ze een noodpakket sturen met Dongel.

Sms ontvangen met ordernummer dat pakket verstuurd wordt en dat ik later code ontvang om het op te halen bij de pakket automaat. 
Tot op heden nog geen code ontvangen. 
Gisteren 30 april bleek dat het pakket pas die dag verstuurd zou worden. Helaas weer een aantal dagen geen tv voor iemand die alleen zit 87 jaar is en een niet werkend medisch alarm nu al een week lang!


Volgens mij kunt u ook een smartfoon met een usb kabeltje op de Experiabox aansluiten.

Maar ... dat alarm, werkt dat echt via internet? Of zit het op de telefoonpoort aangesloten? 


Ga vanmiddag naar hem toe en zal kijken of dat lukt met zijn mobieltje. 
Ook kijk ik naar het alarm hoe dat is aangesloten. Het werkt in ieder geval niet


Volgens mij kunt u ook een smartfoon met een usb kabeltje op de Experiabox aansluiten.

Maar ... dat alarm, werkt dat echt via internet? Of zit het op de telefoonpoort aangesloten? 

Dat werkt tegenwoordig via internet / Voip, of je moet nog een echte vaste telefoon aansluiting hebben. Hoop alarmsystemen hebben tegenwoordig een fallback via mobiel.


@Leo 1 Welkom op het forum. 

Wat een super vervelende situatie met de verbinding van je schoonvader. 

Ik weet natuurlijk niet precies wat er aan de hand is. Maar bij een dienstgenerieke storing kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een of meerder kabels kapot zijn. 

Dan kan het inderdaad even duren voor het is hersteld. In sommige gevallen kun je dan inderdaad een noodpakket krijgen. Is deze ondertussen ook ontvangen? 

En heb je ook al meer informatie over de storing? Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen invullen met de gegevens van je schoonvader. Dan kan ik uitzoeken wat ik over de storing kan vinden. 

 


@Leo 1 Welkom op het forum. 

Wat een super vervelende situatie met de verbinding van je schoonvader. 

Ik weet natuurlijk niet precies wat er aan de hand is. Maar bij een dienstgenerieke storing kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er een of meerder kabels kapot zijn. 

Dan kan het inderdaad even duren voor het is hersteld. In sommige gevallen kun je dan inderdaad een noodpakket krijgen. Is deze ondertussen ook ontvangen? 

En heb je ook al meer informatie over de storing? Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen invullen met de gegevens van je schoonvader. Dan kan ik uitzoeken wat ik over de storing kan vinden. 

 

Rutger,

Vandaag is er een monteur geweest, die bleek dus al een paar dagen in de planning te staan om het probleem op te lossen. Jammer dat dat niet aan de klant wordt gemeld dat een monteur het pas over een x aantal dagen het probleem kan komen oplossen, dan kan je je daar op instellen.  Nu zagen we op internet waar je de storing kan volgen en wat ook volgens mij de klantenservice alleen kan zien, de tijd wanneer de storing zou zijn opgelost iedere keer 4 uur verschuiven. 
Het probleem bleek in de grond buiten in een kabel met daar in één van de vele kleine draadje waar een breuk in zat. 
Mijn schoonvader heeft nu weer internet na 9 dagen en dat is heel fijn omdat hij nu weer tv kan kijken en zijn medisch alarm werkt. 
Het noodpakket kon ik ook halen die ochtend halen, die kan dus ongeopend retour😔

Iedereen bedankt voor het meedenken. 
KPN wees graag iets opener als het kan. 


@Leo 1 Van deze afspraak had je inderdaad op de hoogte gebracht moeten worden. 

Vaak krijg je ook een sms of een e-mail ter bevestiging van de afspraak.

Jammer om te lezen dat dat hier niet is gebeurd. Dit zal ik intern meenemen. 

Wel fijn dat de verbinding nu weer werkt en dat weer tv gekeken kan worden! 


@Leo 1 neem aan dat er ookal aan compensatie is gewerkt ?


@Leo 1 neem aan dat er ookal aan compensatie is gewerkt ?

Nee er is (nog) geen compensatie gegeven door KPN. 
Het heeft veel impact gehad op mijn schoonvader ( belangrijke snooker wedstrijden niet kunnen kijken) en mij aardig wat tijd en belminuten. 


Via onderstaande pagina kan je een vergoeding aanvragen. Per dag storing krijg je 1/30e terug van je maandlasten.

 

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm


ik hoop dat een moderator wat coulanter hiermee om kan gaan dan de standaard vergoeding