Skip to main content

Beste,

Sinds een paar maand hebben we last van server connection problemen bij het gamen.
Dit is zowel bedraad als op wifi, op 2 verschillende gaming laptops.
We hebben wifi schotels, en de verbinding sterkte is top.
Ik heb eerder al meerdere malen gebeld, en het modem is al een paar keer gereset. De laatste KPN medewerker kon niks geks zien en zou een expert op afstand laten terug bellen maar dit is na een week nog steeds niet gebeurt en er blijkt niks te zijn aangemeld bij jullie.
De virusscanner of firewall helemaal uit schakelen werkt ook niet.

Ik heb zelf de router/modem ook al een paar keer gereset maar niks werkt.

ALS bijv. BF-1 het doet, dan is de ping wel gewoon laag (onder 20)

Ik ben er nu wel zat van want zo'n duur abonnement met dure wifi schotels en het werkt gewoon niet goed. Onderstaand onze problemen.

 

Internet algemeen:
- Stuk trager met gegevens ophalen zoals foto's van bijv. social media.
- Speedtest geeft goede resultaten, maar het duurt nu veel langer voor de speedtest eindelijk werkt wordt uitgevoerd. Soms duurt het zo lang dat hij gewoon niks doet.

Met TV geen problemen.

Titalfall 2: Kan geen verbinding maken met de server, lagged als hij het soms doet, en word er soms zo ineens uit gegooit (server connection lost).

Battlefield 2042:
Werkt heeeel af en toe. Kan geen verbinding maken met de server en laat zelfs de internet verbinding verbreken na een paar pogingen. Als hij het doet, veel gestotter

Battlefield 1:
Wil vaak niet connecten met de server, lagged en gooit me er vaak ineens uit en krijg server connection lost. Soms verbreekt zelfs de hele internet verbinding.

Call of duty modern warfare 3:
Stottert/lagged enorm ondanks dat het een oud spel is.

Youtube op 4K kwaliteit heeft hij enorm moeite mee.

Bij deze alsnog gedaan. Binnen 3 werkdagen word je gebeld door de Technische Dienst. Hopelijk wordt het euvel snel gevonden en kun je weer lekker gamen. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


Bedankt voor het aanmelden. De communicatie loopt weer erg moeizaam. Ik ben overdag gebeld, en aangeven dat ik overdag gewoon moet werken. Later savonds heb ik terug gebeld en kreeg een ander persoon aan de lijn. Dit was weer de basis helpdesk oid en die kunnen enkel een speedtest doen of de modem resetten. Ik zou wederom terug gebeld worden door de persoon die ik als eerst gesproken had want het was zijn case. Dit is weer niet gebeurd. Ik ben na vandaag op vakantie dus dan gaat er straks weer een hele periode overheen.

De speedtest komt er altijd wel goed uit en dan is de ping ook vaak gewoon goed maar met gamen klapt het ineens hard in. Dit is dus wel lastig om te meten, maar wel erg frustrerend dat ik geen stap verder kom want elke keer moet ik die speed test doen en dan word er weer verteld dat er niks te zien is. En zo blijf ik in de zelfde cirkel. Voor het bedrag wat we betalen vind ik het wel schandalig. Jij bent tot nu toe nog de enige die er wel moeite in steekt, waarvoor ik wel dankbaar ben. 


@ET_38 . Er is dus nog geen verder contact geweest? Zo ja, dan doen we wel een nieuwe poging als jij terug bent van vakantie. Je kunt dan gewoon hier een seintje geven.


@ET_38 . Er is dus nog geen verder contact geweest? Zo ja, dan doen we wel een nieuwe poging als jij terug bent van vakantie. Je kunt dan gewoon hier een seintje geven.

 

Ik ben inmiddels al een tijdje terug van vakantie. Helaas het een en ander tussen gekomen maar het euvel is nog niet verholpen. Al werkt het wel minder slecht dan eerder. Titanfall2 is soms met 1 persoon  bespeelbaar. met zijn 2én is het drama bij 1 van de 2 van ons. En battlefield1 zojuist geprobeerd, de ping bleef wel redelijk normaal maar enorme package lost waardoor het ook niet speelbaar is. Speedtest via speedtest.net is wederom wel gewoon goed.


Ik heb nogmaals melding gemaakt bij de Technische Dienst. Hopelijk kom je er nu samen met ze uit. Ik ben erg benieuwd. 


Goedemiddag,

Er is ondertussen 2x een monteur langs geweest. De eerste constateerde een te hoge demping en heeft het kastje van de glasvezel vervangen. Dit heeft een paar dagen geholpen waarna het weer drama was.  Nu gaf de 2e monteur aan dat het aan onze switch ligt. Nu zie ik op jullie website een TL-SG105E switch.
Op bol.com staat de TL-SG105 (zonder E). Is deze ook geschikt om er tussen te zetten?

De eerste monteur heeft ons wel vriendelijk geholpen, en had verder niks gezegd dat de switch niet goed was, maar had deze al wel gezien. De 2e was minder vriendelijk en kwam gelijk bij binnenkomst vertellen dat wij een factuur krijgen als het aan ons ligt. Na het openen van de meterkast constateerde hij gelijk dat het aan de switch ligt. Dit terwijl de problemen er al eerder waren.

Ik hoor graag van u of de TP-Link TL-SG105 - Switch    ook geschikt is om er tussen te plaatsen. Dan kan ik ze bestellen en hopen dat het euvel verholpen is.


Goedemiddag,

Er is ondertussen 2x een monteur langs geweest. De eerste constateerde een te hoge demping en heeft het kastje van de glasvezel vervangen. Dit heeft een paar dagen geholpen waarna het weer drama was.  Nu gaf de 2e monteur aan dat het aan onze switch ligt. Nu zie ik op jullie website een TL-SG105E switch.
Op bol.com staat de TL-SG105 (zonder E). Is deze ook geschikt om er tussen te zetten?

De eerste monteur heeft ons wel vriendelijk geholpen, en had verder niks gezegd dat de switch niet goed was, maar had deze al wel gezien. De 2e was minder vriendelijk en kwam gelijk bij binnenkomst vertellen dat wij een factuur krijgen als het aan ons ligt. Na het openen van de meterkast constateerde hij gelijk dat het aan de switch ligt. Dit terwijl de problemen er al eerder waren.

Ik hoor graag van u of de TP-Link TL-SG105 - Switch    ook geschikt is om er tussen te plaatsen. Dan kan ik ze bestellen en hopen dat het euvel verholpen is.

 

Wederom contact gehad met jullie helpdesk. We gaan het op een andere manier testen om uit te sluiten waar het aan ligt. Dit dmv als de storing weer op treed, de switch af te koppelen en alle overige apparaten en enkel de laptop(s) rechtstreeks aan te sluiten op het modem.
Dit lijkt mij een betere oplossing om wat uit te sluiten.


Dat lijkt mij zeker ook. Ik zie de melding nog openstaan. Jullie hebben afgesproken dat zo te testen en dan gaat mijn collega binnenkort weer contact opnemen. Ik ben benieuwd. 


Ik heb op allerlei manieren getest. Het lijkt nu vooral enkel met via wifi problemen op te leveren, en verder niet met bedraad.
Ik heb het proberen te triggeren door alleen de omvormer van de zonnepanelen er op aan te sluiten of enkel wat op de switches zit maar dit heeft geen effect.  Ook als ik via de wifi game, met alles er verder vanaf behalve de wifi schotel, dan komt de hoge latency terug. Ik heb dan dus alles afgekoppeld veder.

Goed dat het bedraad wel werkt, alleen heeft het eerder wel gewoon gewerkt via de wifi, en heb ik niet voor niks die wifi schotels aangeschaft, en zit ik vlak bij de schotel. Het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen werken.


Wil je echt gamen, dan zal ik altijd aanraden dit bedraad te doen. Nooit via de wifi juist om dit soort problemen te voorkomen. Voor het gamen zal ik dat ook niet willen aanpassen, dan altijd een kabel gebruiken. Want als verder de wifi gewoon goed is, dan valt er ook niet veel te verbeteren. 


Wil je echt gamen, dan zal ik altijd aanraden dit bedraad te doen. Nooit via de wifi juist om dit soort problemen te voorkomen. Voor het gamen zal ik dat ook niet willen aanpassen, dan altijd een kabel gebruiken. Want als verder de wifi gewoon goed is, dan valt er ook niet veel te verbeteren. 

Ik probeer het nu inderdaad nu wel bekabeld. Al valt de wifi nu wel wat vaker uit na dat ze monteur is geweest, maar dat kan natuurlijk ook toeval wezen. Ik heb een switch van jullie ontvangen en dat werkt nu verder prima, en verder ook een goede oplossing. Ik heb afgesproken dat als we over 3 weken nog problemen hebben met teams vergaderen (bedraad), dat we dan nog even contact op nemen.  Dit was namelijk ook nog wel eens een probleem ook al waren het hele kleine groepen.