Skip to main content

Beste forumleden,

al enkele maanden gebeurt het dat ik bepaalde websites niet kan laden (via WiFi). Telegraaf bijvoorbeeld wel, NU.nl niet. Het is browser onafhankelijk. De browser meldt ‘server niet gevonden’ / ‘Hmm. We kunnen de website niet vinden'. Vreemde is dat een werklaptop of mobiel apparaat die kuren niet heeft.

Na uitzetten modem Experia V10 (en 10 sec van het stroom) werkt alles weer. Tot de volgende dag, dan weer hetzelfde; een vaste set aan websites laadt niet, anderen gewoon en internet is flitsend snel (heb glasvezel, vers geïnstalleerd recent door KPN). Er zijn gerelateerde topics heb ik gezien maar nergens een oplossing. Heb al DNS flush geprobeerd, op IP4 DNS handmatig op 8.8.8.8 of .4. Geen effect.

Omdat een reset vh modem werkt lijkt het ergens in een instelling te zitten. Hopelijk is er iemand met de gouden tip!

Alvast bedankt

 

@GertForum Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je bepaalde websites niet kunt laden. En het is inderdaad vreemd dat het op het ene apparaat wel lukt en het andere apparaat niet. 

Het zou kunnen dat dit met het iPv6 protocol te maken heeft. Dit zouden we kunnen testen door dit uit te zetten. Hiervoor log je in op je Experiabox. Zodra je ingelogd bent ga je naar Instellingen, hier zie je aan de linkerkant iPv6 staan. 

Hier heb je een mogelijkheid dit uit te zetten. Zodra je dit hebt gedaan doet de Experiabox een herstart en zijn de instellingen gewijzigd. Heb je een mogelijkheid om dit te proberen en hierna te controleren of de websites dan wel te bezoeken zijn?


Hallo Rutger

Bedankt voor je reactie! Ik heb dit geprobeerd maar dat was het niet. Ik had nog een oude dongle liggen voor draadloos internet. Deze geactiveerd (en de vaste op de PC uitgezet) en nu is het probleem voorbij lijkt het. Wel gek toch? Internet is wat minder snel maar alle sites weer gewoon bereikbaar. 


@GertForum Dit is inderdaad erg vreemd, ik ga deze hier nog even in de groep gooien. 

Ik kom hier later komende week op terug!